Har dere hatt noen spesielle fine drømmer eller mareritt? Del dem da vel. Å drømme er noe helt spesielt, noen ganger kan du være fullstendig klar over at du drømmer, som når du står midt ute i en ørken som ikke er varm i det hele tatt sammen med en drage, også vet du at;dette er en drøm. Jeg ligger jo hjemme i Norge å sover?! (dette har skjedd med meg, ganske ekkelt, for like etterpå forvandlet den vakre snille dragen seg til en ond drage som ville spise meg, og jager meg rundt i ørkenen, rundt og rundt og rundt og rundt. og så våknet jeg da selfølgelig )
Jeg har snakket med vennene mine om dette, men de husker aldri hva de har drømt, bortsett fra et par bruddstykker, og de har aldri opplevd å drømme samtidig som du vet at du er våken... Kan det være fordi jeg har lest så mye fantasy og rett og slett har bedre fantasi enn dem? Jeg vet ikke, men jeg spør her om hva dere husker av drømmene deres, om dere noen gang våkner opp og tenker : det var et grusomt mareritt eller så spennede drøm jeg hadde, kunne ønske jeg ikke våknet ennå?
Nå nylig drømte jeg at en i klassen min sto på kjøkkenet og skjærte brød, så jeg gikk inn i stuen der faren min arbeidet med dataen, også sa han at vi hadde adoptert hun!
Og når jeg var mindre ( sånn 6 år) var jeg i en bilulykke noe som forårsaket samme marerittet i 4 år!
Jeg dræmte at jeg skjørte rundt i en hvit Volvo, men når jeg bremset skjørte jeg bare raskere, slik at jeg måtte ta ut hendene og bremse med fingrene, og masse fæælt!
Mayorearth wrote:Nå nylig drømte jeg at en i klassen min sto på kjøkkenet og skjærte brød, så jeg gikk inn i stuen der faren min arbeidet med dataen, også sa han at vi hadde adoptert hun!
Og når jeg var mindre ( sånn 6 år) var jeg i en bilulykke noe som forårsaket samme marerittet i 4 år!
Jeg dræmte at jeg skjørte rundt i en hvit Volvo, men når jeg bremset skjørte jeg bare raskere, slik at jeg måtte ta ut hendene og bremse med fingrene, og masse fæælt!
Og det marerittet gikk igjen i ca 4 år!
4 år gitt! hørtes ikke kult ut..
Selv kommer jeg ikke på noen spesifikke drømmer, da jeg sjelden har evnen til å huske noe særlig fra dem. men noe jeg har hatt en evne til, de få gangene jeg faktisk vet at jeg drømmer, er å "dra" meg selv ut av marerit osv.. Litt sånn, "nei, nå blir det for skummelt. Nå stikker jeg!"
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
har noen merkelige sammensurium av drømmer hver gang jeg sovner. alt jeg i det hele tatt har tenkt på i løpet av dagen, dukker opp i totalt absurde situasjoner.
husker alltid drømmene mine. minnene om den fader liksom utover dagen.
har eksperimentert litt med lucid dreaming - drømming i bevisst tilstand, slik at man kan styre omgivelsene sine. på en måte litt som tel'aran'rhiod, bortsett fra at dette bare er snakk om vanlige drømmer, som selvsagt ikke har noen innvirkning på den virkelige verden.
dessverre gjør medisiner jeg tar for å få sove i det hele tatt det mye vanskeligere.
Jeg husker ofte drømmene mine, men ofte er de heelt syke.
For eksempel: Jeg og noen venner hang på et lokomotiv av plast mens vi ble jaget av en blond bodybuilder på rosa sykkel. Jeg falt av og bodybuilderen parkerte sykkelen sin på meg og brukte meg som slave i fjøset
Så jeg jobbet fingrene av meg, og på natta så kom to av dem som hadde vært med på lokomotivet tidligere på dagen for å redde meg. Da ble vi jaget av jempedigre grønne og lilla frosker med lilla kroner på hodet som delte seg i to når de ble beskutt. Så da måtte vi springe rundt huset, myrde to digre hunder a la nusse i Harry Potter og stjele tre av bodybuilderens rosa sykler for å komme oss vekk.
Resten holder jeg for meg selv
Noen ganger drømmer jeg serier, altså at jeg drømmer noe som fortsetter neste natt, litt spesielt men veldig morsomt. Nesten som å følge med på Hotell Cæsar eller noe
"Guns don't kill people,
People kill people.
And homeworks do to!"
-Ingvild
Jeg drømte i helga at jeg og tre av venninnene mine var på en båt/skole-ting. Den ene venninna mi hadde med seg kake som vi spiste på, og siden jeg er så glad i bløtkake, (det var en diger bløtkake), tok jeg et enormt stykke. Mens vi stod der og spiste kom ei jente i klasen min bort og sa "Hvordan tør du å spise det der? Tenk om du legger på deg!" "Nei da" svarte jeg, og så prøvde hun å ta litt hun og, men da blåste hun seg opp til en stor ball og måtte rulles vekk av læreren min. Mens vi stod og så på dette hoppet en liten mops ,(eller hva enn nå den hunderasen kalles), over bord fordi den trodde den kunne fly.
Dette er en av de få drømmene jeg husker.
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Jeg hadde en sinnsyk drøm for en tid siden. Jeg hadde masse Mossad-agenter (israelsk etteretningstjeneste) etter meg, og i spesialstyrkene sine hadde de draghkarer som skulle suge ut sjela mi. Disse var på en eller annen måte sjelsugende draghkarer, men utover det helt annerledes enn beskrevet i bøkene. De hadde rastafletter, og var ganske lave. Ellers hadde ikke øynene deres pupiller. Jeg søkte tilflukt hos Moiraine og Thom (!) og de dekket meg på en eller annen måte. Men så traff jeg plutselig på en av disse draghkarene, og den prøvde å kysse meg. Jeg ble livredd, men av en eller annen grunn begynte jeg å synge (med typisk operastemme, jeg synger klassisk på skola): "Mein Schwanz ist Kaput, mein Schwanz ist Kaput!" (dere skjønner kanskje hva dette betyr). Jeg sang høyere og høyere, og så døde draghkaren. Så våknet jeg.
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
Eirin wrote:Jeg husker ofte drømmene mine, men ofte er de heelt syke.
For eksempel: Jeg og noen venner hang på et lokomotiv av plast mens vi ble jaget av en blond bodybuilder på rosa sykkel. Jeg falt av og bodybuilderen parkerte sykkelen sin på meg og brukte meg som slave i fjøset
Så jeg jobbet fingrene av meg, og på natta så kom to av dem som hadde vært med på lokomotivet tidligere på dagen for å redde meg. Da ble vi jaget av jempedigre grønne og lilla frosker med lilla kroner på hodet som delte seg i to når de ble beskutt. Så da måtte vi springe rundt huset, myrde to digre hunder a la nusse i Harry Potter og stjele tre av bodybuilderens rosa sykler for å komme oss vekk.
Du er heldig, jeg husker nesten aldri drømmene mine...
Men jeg husker én: Jeg var i et gigantisk baseng med non-stop, og sammen med meg var en kjempeblekksprut. Greia var at jeg skulle prøve å spise alle non-stop'ene før blekkspruten!
Jo, og så drømte jeg en gang at jeg og en venninne var på tivoli. Det viste seg at sjefen for tivoliet var kannibal, og han prøvde å spise oss. Vi kom oss unna, men foreldrene våre var i fare. De skulle gå for å møte ham, og uansett hva vi sa, trodde de ikke på oss. De ble spist
EDIT: Jeg har lest litt om lucid dreaming. Det høres veldig spennende ut! Jeg gleder meg til å prøve det ut. Har du greid det, Stine? I så fall, hva har du drømt?
For 2-3 uker lurte jeg på om jeg skulle skifte passord like før jeg la meg, såjeg drømte at jeg skiftet passord til banan og at Eiving lagde en tråd der han sa
Mayorearth har i dag skiftet passord til banan, altså er det bevist at han er sprø!
jeg har slike drømmer som er syke fordi jeg har drømt dem før
det har vel hendt et par ganger og jeg sitter meg følelsen at jeg har drømt dette før så det er ikke så intresangt men jeg må jo drømme ferdig
har også opplevd at jeg vet jeg drømer det var rart fordi jeg har bare greid det en gang (som jeg kan huske da) XD
jeg husker drømmene mine men de glemmes fort
men et mareritt jeg hadde da jeg var liten (5år) husker jeg ennå
Så morsomt å se at så mange har svart på tråden min =)
Jeg kom på en annen drøm jeg har hatt, et skikkelig mareritt som kom pga. skrekkfilmen Fritt Vilt.. Jeg drømte jeg var en av de ungdommene i filmen.. *Grøss..* Det vil jeg IKKE oppleve igjen!