Musikkforums??

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Ashaman
M’hael
M’hael

Musikkforums??

Post by Ashaman »

Er d noen som vet om noen aktive musikkforums på nettet, som er norsktalende???
Alltid spennende å diskutere musikk vet dere!!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Fantasy Freak
Hengiven
Hengiven

Post by Fantasy Freak »

www.heavymetal.no

Er et forum der. Vet ikke om det er den musikken du hører på da men ;)
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Fantasy Freak wrote:www.heavymetal.no

Er et forum der. Vet ikke om det er den musikken du hører på da men ;)
Oyeah!! Hører mye på rock og metal, skal se om jeg får sjekka ut alle tipsene etter jul!! Tror ikke jeg har så mye tid tilovers nå!!

Edit: Hmm... Finner ikke forumet, du har ikke en direkte link eller??
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Trykk på "Meninger".
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

D var mange som burde fått munnen vasket med såpe, og et LANGT gramatikkkurs der!!! Forferdlig dårlig språk!!
Last edited by Ashaman on Fri Dec 23, 2005 19:02, edited 1 time in total.
- Davram Bashere
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Ashaman wrote:D var mange som burde fått munnen vasket med såpe, og et LANGT gramatikk kurs der!!! Forferdlig dårlig språk!!
=
Det var mange som burde fått munnen vasket med såpe, og et langt grammatikkurs der! Forferdelig dårlig språk!
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Sorry hehe!! Men slik jeg skriver, er ikke noe i forhold til d de på d forumet gjør.
Og at jeg bare skriver d, og ikke det, er at jeg har lagdt d til en vane, og kommer aldri til å venne meg av den!! Og noen slurvefeil har jeg alltid, men retter dem som oftest opp!!

Og at jeg skrev ''langt'' med store bokstaver er fordi jeg ville legge vekt på d. (Er for lat til å bruke ''tykk-skrift'' funksjonen på forumet!!
Men skal ikke unnskylde de andre feilene jeg gjør!!
- Davram Bashere
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Ashaman wrote:Og at jeg bare skriver d, og ikke det, er at jeg har lagdt d til en vane, og kommer aldri til å venne meg av den!!
Jo, gjer det. Hadde du gjort det, og i tillegg vore litt meir gjerrig med ropeteikna, hadde det vorte mykje betre. Det er sjeldan bruk for ropeteikn, og det er aldri bruk for meir enn eitt om gongen.

Edit: Eit par ord ekstra på slutten der...
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

btw, når man skal legge vekt på noe, så skal man bruke kursiv. Det har dere kanskje lagt merke til i utallige skolebøker? Og i incanus sine innlegg?
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Dette vart veldig offtopic, men Ashaman har vel fått nokre svar på sitt opprinnelege spørsmål...

Grunnen til at understreking (og kanskje store bokstavar) har vorte brukt til utheving av ord, skriv seg frå skrivemaskintida. Det var vanskeleg å lage skrivemaskiner som skreiv i kursiv, so difor vart understreking brukt i staden, då det var mykje lettare å få til. (Dagens tastaturoppsett (QWERTY) kjem frå same "kjelda", då ein ville unngå at armane satt seg fast i kvarandre når to armar gjekk ned omlag samtidig. Det vart gjort ved å plassere bokstavane slik at bokstavar som ofte kom etter kvarandre i ord ikkje var ved sida av kvarandre.)

Til sist, eit lite tips til dei som nyttar Firefox:
BBcode extension. Den skal gjere det lettare å bruke BBcode i foraer.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

det er nok desverre mange her på forumet som burde ta et rettskrivnings-kurs (jeg er en av dem :oops:), og ashie er slettes ikke den verste sleivskriveren her. (selv om mange utropstegn ofte irriterer hodet mitt litt :wink: )

EDIT: post nr. 900 :D
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Grattis Faile!

Skal prøve å skjerpe meg med utropstegn, og skal prøve å gå over alle d-ene, og legge til et. Kanskje jeg venner meg av med det etter hvert.
- Davram Bashere
Post Reply