Ja, er klar over at han gjer det, men den er likevel lang nok til at ein burde kunne omtale den som roman, spør du meg, i alle fall på norsk.Gurthang wrote:RJ beskriver den som en "novella".
Så det er ikke en roman, men heller ikke en novelle.virtualsalt.com wrote:"A prose fiction longer than a short story but shorter than a novel. There is no standard definition of length, but since rules of thumb are sometimes handy, we might say that the short story ends at about 20,000 words, while the novel begins at about 50,000. Thus, the novella is a fictional work of about 20,000 to 50,000 words."
Ung Vår
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Han snakka om den gamle, ja, men det norske ordet "novelle" kan ikkje bukast om den heller, den er altfor lang og omfattande.Treveler wrote:Var det ikke den gamle utgaven av NS han mente ikke var en roman? Den før den nye utgaven? New Spring slik den er nå kan ikke kalles novelle ihvertfall.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Lews Therin Telamon
- Mørkefrende

- Posts: 57
- Joined: Sat May 21, 2005 21:59
Vel, teknisk sett, ja.Lews Therin Telamon wrote:Det er en romanette altså
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

- Posts: 4724
- Joined: Tue May 03, 2005 0:22
- Location: Trondheim/Eidsvåg
- Contact:
Jeg skulle slå opp for å sjekke dette, og selv om jeg ikke fant noe, så lærte jeg et nytt engelsk idiom - en paralell til det er ugler i mosen:Gurthang wrote:Ja, men vi har ikke et norsk ord for "novella".
"There's a nigger in the woodpile". Hadde vært gøy og visst bakgrunnen for dette uttrykket.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Kjøp av NS
Hvor er d lettest å kjøpe Ung Vår eller New Spring om du vil???
Med andre ord; hvilken nettbutikk er billigst og best???
(Vil helst ha boka på norsk)
Med andre ord; hvilken nettbutikk er billigst og best???
(Vil helst ha boka på norsk)
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
Re: Kjøp av NS
Jeg bruker for det meste www.haugenbok.no, som har gratis porto, men benytter også bokkilden. Har prøvd amazon.co.uk også.ashaman17 wrote:Hvor er d lettest å kjøpe Ung Vår eller New Spring om du vil???
Med andre ord; hvilken nettbutikk er billigst og best???
(Vil helst ha boka på norsk)
Tror Outland.no har bra utvalg av fantasy-bøker, skal prøve å skaffe World of WoT i hard-cover derfra, noen som har denne i hard-cover?




