Filmliste – Top 10

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

har aldri sett constantine, men har hørt den, på et vis :P lå og halvsov til den på flyet på vei hjem fra usa i sommer, men har som sagt ikke sett den... kan ikke uttale meg. men ettersom jeg sovna, kan den jo ikke ha vært så altfor spennende.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Jeg sovna under visning av Blair Witch Procject...
Urban tilværelse
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1470
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Ceres wrote:Jeg sovna under visning av Blair Witch Procject...
Virkelig? Når så du den? Jeg så den på en bursdag når jeg var en 12-år, med lerret og prosjektor. Syns det var uhorvelig spennende, og vi lurte fælt på om det var sant det som hadde skjedd.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Skal vi se... Så den på en jentekveld en gang. Dersom du var tolv var vel jeg sikkert rundt fjorten, bare la meg regne litt på det...

Jeg gikk i hvert fall på ungdomsskolen, men litt usikker på om jeg gikk åttende, niende eller tiende.

Sovna gjorde jeg i hvert fall.
Urban tilværelse
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

noen som har sett oppfølgeren? små ekkel, men ingenting å juble over. bla er det ei gotherjente der som bare er helt klisje...
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1470
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Nei, jeg kan ikke tro at en oppfølger til BWP kan bli no bra.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

den handler om en gjeng som liksom har sett filmen på kino, og drar på en tur til stedet filmen stammer fra... og selvsagt dør de i hopetall, og de blir forheksa og det ene med det andre. er ikke en film dere trenger å se for å si det sånn...
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Typisk dårlig amerikansk klisjeoppfølger. Typisk at gotherjenta er klisje til tusen. Typisk.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Jeg har sett flere oppfølgere til BWP - men ingen av dem var offisielle, for å si det sånn. :P

En haug av folk jeg kjente tok med seg kamera og telt, dro på fjellet, og sprang rundt i mørket, halvt i ørska av søvnmangel og hjemmebrent, mens et par som hadde kledd seg ut sprang etter. Masse pesing og shots av bakke som beveger seg fort forbi, med andre ord. :P


Har dog aldri sett originalen.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

denna het BWP 2 da, så jeg tror den er offesiell :wink:
Moghedien
Sitter
Sitter
Posts: 442
Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala

Post by Moghedien »

1. Monsters Inc. (Jeg kan se den om og om og om igjen uten å bli lei..)
2. Gladiatoren
3. Hair
4. Pirates Of the Carribean
5. Ringenes Herre triologien (Alle på en plass selvom Atter en konge er best!)
6. Chocolate
7. Shrek 1 og 2
8. Anastacia
9. Harry Potter og ildbegeret (kun fordi jeg så denne filmen på premiere på Colosseum) og Harry Potter og de vises sten (Ikke spesielt bra skuespill, men dette er den eneste filmen som ikke har et cover med Carola inspirert vind i håret.. Uhrrg..)
10. Star Wars (Tar alle sammen på en plass! Etter Star Wars Maraton blir det sånn... :D )
Last edited by Moghedien on Tue Jun 27, 2006 21:23, edited 1 time in total.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Kan jo ta de som ligger på topp i min vote history på imdb.

10/10 på imdb:

1. The Lord of the Rings (triologien)
2. Gladiator
3. The Shawshank Redemption
4. The Matrix (eneren)

5. ...

Begynner å bli vanskelig å rangere.
Her er de beste (9/10 på imdb): Apocalypse Now, Braveheart, A Clockwork Orange, Donnie Darko, Festen, Fight Club, Forrest Gump, The Green Mile, Heat, Kill Bill: Vol. 1, The Lion King, Minority Report, Mystic River, Pulp Fiction, Raging Bull, Requiem for a Dream, Romeo + Juliet, Saving Private Ryan, Se7en, Sin City, The Straight Story, Taxi Driver, Titanic, Der Untergang, V for Vendetta
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

min favoritt film. hm. akkurat nå. helt klart "Who framed Roger Rabbit" elsker den filmen, bare elsker den! :D

til dere som ikke har sett den, dere har gått glipp av noe stort!
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

1. King Kong
2. A knights tale
3. Ringenes Herre (De får dele siden de er best etter hverandre)
4. Moulin Rouge
5. Grease
6. Dirty Dancing
7. Miss Undercover
8. Harry Potter
9. X-men 1
10. X-men 2
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Jøss, for en samling av middelmådige og dårlige filmer.

Tror ikke jeg klarer å rangere filmene, men kan sette opp 10 jeg liker veldig godt.
Se7en, fight club, the unusual suspects, american beaty, the shawshank redemtion, the emperors new groove, the matrix, sleepers, pulp fiction og forest gump.

Sikkert glemt mange.
Post Reply