Er det noen som har noe tro på at vi får lese om Drager? Såvidt jeg vet er de vel faktisk ikke nevnt i noen nedtegnelser, og hadde de hatt drager i Seanchan hadde vi vel fått vist om det nå. Har mest tro på at det kommer Drageryttere fra Shara jeg. Men jeg vet ikke.
Jeg har heller ikke lest noe om drager. Etter hva jeg har sett vet ingen i boka hva drager er for noe i det hele tatt...
Men kanskje vi få høre noe mer.
Lews kan jo ha fått navnet fra en legende om vesner som er utrolig smarte og sterke, kanskje til og med magiske. Man vet aldri hva Jordan finner på. Hvis han tar med drager i slutten. Det håper jeg han gjør. Det er ikke engang sikkert han framstiller drager slik vi tenker på dem.
Poeng. Men for å prøve å ro meg i land kan jeg si at de oppfører seg kanskje annerledes. Selv om jeg tror kanskje Lews var litt drageaktig. Mektig og listig.
Ein del av karakterane i serien er ikkje ein gong sikre på at figuren på Dragebanneret er ein drage. (Om eg ikkje hugser heilt feil...)
Sjølv tviler eg på at me vil sjå nokre dragar i serien, dei er nok berre ei etterleving etter tidlegare tider. Shara er riktignok eit svært lukka land, men eg tviler likevel på at det er dragar der.
Det kan jo være at dragemyten er etter funn av levninger av "dinosaurer", sånn som gjelder vår verdenshistorie hvor skjelettfunn etter dinosaurer ble opphavet til mytene om drager.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."