Musikk

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Hehe, veit at alle sier det er Alternating Current/Direct Current
Men det kan ligge noe under det!
Kanskje det er forkortelsen nå, men det har vært utrolig mange folk i den gruppa. Kan ha vært noe annet en annen gang!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Sauegjeteren wrote:Ja akira, det hender det er fint å bare sette seg ned og nyte musikken også ja. Eller sovne til den. Og som motsetning til headbanging så spiller jeg heller luftgitar eller vræler. Gode AC/DC :P
Luftgitar er tøft. Jeg liker bedre growling og skriking.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Det har ikke vært så mange skifter av artister da. Bon Scott (vokalisten) døde i 1980 og ble erstattet av Brian Johnson. Trommisen ble vel byttet ut en gang, så etter ei stund kom han tilbake. Mulig det var en til. Men selve bandet har stort sett vært det samme siden 1975. Tror jeg da.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Såg et program på TV om dem engang, tror det var snakk om 5 vokalister eller noe, men er ikke helt sikker da!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Stabile vokalister der. Da den første tok overdose kom det inn en annen og han har de hatt siden. Trommisene kan nok kanskje ha blitt bytte 4-5 ganger selv om den ene gangen kom en tilbake.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Uff, Bon Scott var en stor stemme; trist at verden mista ham. Jeg har ikke helt hatt sansen for Brian Johnson tradisjonelt, men i det siste har jeg begynt å høre mye på Ballbreaker-albumet deres, og der passer stemmen hans perfekt til de litt dystre boogierocklåtene. Heiko Herrlich. :D
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Bon Scott vrælte mer, selv om jeg ikke er sikker på at det er sopranstemme på Johnson heller. Jeg er faktisk ikke sikker på hvem som synger best selv jeg.

Trivia: Back in black var en hyllest til Bon Scott gitt ut i september da han døde i mai/juni.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Vrælte Bon Scott mer? Jeg har alltid fått inntrykk av at han hadde en litt renere stemme enn Brian; Brian hveser jo som regel, han synger ikke... :P
- Verg., Aen., 3.315.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Vi kan værtfall være enige om at ingen av dem har vakre stemmer. Men de bruker det de har bra. Skal foresten ikke si så mye på stemmene, for alt jeg vet kan de misbruke en kirkekorstemme.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Nåja, jeg synes Bon Scott har en veldig behagelig stemme, jeg. :P
Imponerende volum i den skrale skrotten hans. Uansett, enig i at de begge bruker (brukte i Bons tilfelle :lol: ) det de har (eller hadde :P ) bra.
- Verg., Aen., 3.315.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Ja, nå hører jeg gjennom albumet High Voltage og hører at det ikke er så vrælnende. Er desverre ikke sikker på om det er før eller etter Bon
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Står det ikke noe (c) på coveret eller noe sånt? Nei vent, jeg sjekka wikipedia, og de påsto at High Voltage er utgitt i 1975. :) (Selv har jeg bare hørt Highway to Hell-albumet av Bon Scott-greiene deres, så bakgrunnen for kommentarene mine er kanskje litt tynn. :) )
- Verg., Aen., 3.315.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Tror bare jeg har hørt Higway to Hell fra det albumet, men den er jo knall da. Og det er kanskje derfor Bon tok overdose også, at suksessen gikk ham til hodet da. Selv om de solgte store konserter ut på 4 min før 1979. Men jeg tror High Voltage er nyinnspilt også. Har desverre ikke coveret akkurat her.
hansito
Hengiven
Hengiven

Post by hansito »

Det er itte någgån nyinnspilling av High voltage.
AC/DC æ best! :twisted:
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Velkommen til Tidshjulet Hansito:) Håper det blir et vel verdt opphold.
Post Reply