Musikk
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Hehe, veit at alle sier det er Alternating Current/Direct Current
Men det kan ligge noe under det!
Kanskje det er forkortelsen nå, men det har vært utrolig mange folk i den gruppa. Kan ha vært noe annet en annen gang!
Men det kan ligge noe under det!
Kanskje det er forkortelsen nå, men det har vært utrolig mange folk i den gruppa. Kan ha vært noe annet en annen gang!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
Luftgitar er tøft. Jeg liker bedre growling og skriking.Sauegjeteren wrote:Ja akira, det hender det er fint å bare sette seg ned og nyte musikken også ja. Eller sovne til den. Og som motsetning til headbanging så spiller jeg heller luftgitar eller vræler. Gode AC/DC
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Det har ikke vært så mange skifter av artister da. Bon Scott (vokalisten) døde i 1980 og ble erstattet av Brian Johnson. Trommisen ble vel byttet ut en gang, så etter ei stund kom han tilbake. Mulig det var en til. Men selve bandet har stort sett vært det samme siden 1975. Tror jeg da.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Uff, Bon Scott var en stor stemme; trist at verden mista ham. Jeg har ikke helt hatt sansen for Brian Johnson tradisjonelt, men i det siste har jeg begynt å høre mye på Ballbreaker-albumet deres, og der passer stemmen hans perfekt til de litt dystre boogierocklåtene. Heiko Herrlich. 
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Står det ikke noe (c) på coveret eller noe sånt? Nei vent, jeg sjekka wikipedia, og de påsto at High Voltage er utgitt i 1975.
(Selv har jeg bare hørt Highway to Hell-albumet av Bon Scott-greiene deres, så bakgrunnen for kommentarene mine er kanskje litt tynn.
)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Tror bare jeg har hørt Higway to Hell fra det albumet, men den er jo knall da. Og det er kanskje derfor Bon tok overdose også, at suksessen gikk ham til hodet da. Selv om de solgte store konserter ut på 4 min før 1979. Men jeg tror High Voltage er nyinnspilt også. Har desverre ikke coveret akkurat her.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.