Trykkingen av Muhammed i Magazinet
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
hvor lenge har det egentlig vært demokrati og orden i den vestelige verden? la dem få litt tid, som sagt, de henger bare litt etter... la dem finne ut av dette selv, uten vår innblanding. da blir ting bare værre. (jihad på alle
)
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Ok, jeg tror ikke jeg legger meg helt enda.
Jeg tror ikke jeg overhodet kunne vært mer uenig i det du skrev der Rambomons.
Jeg tror det er på grunn av at USA har blandet seg inn, drept og undertrykt, uten forståelse for midtøstens kultur, har skapt problemene vi sliter med idag.
Det du foreslår oser jo av dobbeltmoral, hvordan kan USA innføre frihet med tvang?
Jeg tror ikke jeg overhodet kunne vært mer uenig i det du skrev der Rambomons.
Jeg tror det er på grunn av at USA har blandet seg inn, drept og undertrykt, uten forståelse for midtøstens kultur, har skapt problemene vi sliter med idag.
Det du foreslår oser jo av dobbeltmoral, hvordan kan USA innføre frihet med tvang?
Nå var det jo i utgangspunktet engelskmenn og franskmenn som reiste til USA og overvant de stakkars innfødte med medbrakte kopper og polio. Dernest tok de med negre fra koloniene sine og innførte det største problemet de har den dag i dag med raseforskjeller. Likhet i utgangspunktet, men med enorm fattigdom i subkulturene, vanskelige problemer på mange av landets innenrikssaker. USA har massevis av uløste saker på eget bord. Og hvorfor skal de forresten betale for å holde fred over alt ellers i verden? (Bare refleksjoner fra min side).
Og det med koloni-drift er jo ikke akkurat uprøvd andre steder i verden heller. (Les: Afrika, Sør- og Mellom-Amerika, Asia og MIDT-ØSTEN med blant annet Israel nå, og før den tid de fleste andre land i lengre eller kortere intervall). Kolonidriften virket i USA, men det slo jo ganske så drastisk feil overalt ellers...
Jeg er ikke noe ekspert på emnet, men jeg missliker tanken på at USA er den eneste løsningen. Jeg tror det er store krefter i sving i muslimske områder i dag, men det kommer til å ta tid, og forhåpentligvis vil vi se en forbedring. Akkurat nå må vi konsentrere oss om det verste - terrorisme - og holde et konstant fokus på menneskerettigheter, likestilling etc.
Og det med koloni-drift er jo ikke akkurat uprøvd andre steder i verden heller. (Les: Afrika, Sør- og Mellom-Amerika, Asia og MIDT-ØSTEN med blant annet Israel nå, og før den tid de fleste andre land i lengre eller kortere intervall). Kolonidriften virket i USA, men det slo jo ganske så drastisk feil overalt ellers...
Jeg er ikke noe ekspert på emnet, men jeg missliker tanken på at USA er den eneste løsningen. Jeg tror det er store krefter i sving i muslimske områder i dag, men det kommer til å ta tid, og forhåpentligvis vil vi se en forbedring. Akkurat nå må vi konsentrere oss om det verste - terrorisme - og holde et konstant fokus på menneskerettigheter, likestilling etc.
Urban tilværelse
USA har svaret. Det er bare å bruke mer makt. "La blodet sprute", som de sier. "La de som vil leve bøye seg i støvet", George Bush. Dette er meget kloke ord fra en meget klok mann. La USA få makten i Midtøsten. Da blir det slutt på torturering, massedrap, diskriminering og rasebehandling. Amerikanere er prakteksemplarer på mennesker vi ønsker på denne kloden. Det renner over av godvilje og giverglede. Det renner over av mye annet også. USA har svaret. Resten må følge etter. La oss bli en ny stat under USA. Sammen vil vi gi frihet til verden.
Rambomons wrote:USA har svaret. Det er bare å bruke mer makt. "La blodet sprute", som de sier. "La de som vil leve bøye seg i støvet", George Bush. Dette er meget kloke ord fra en meget klok mann. La USA få makten i Midtøsten. Da blir det slutt på torturering, massedrap, diskriminering og rasebehandling. Amerikanere er prakteksemplarer på mennesker vi ønsker på denne kloden. Det renner over av godvilje og giverglede. Det renner over av mye annet også. USA har svaret. Resten må følge etter. La oss bli en ny stat under USA. Sammen vil vi gi frihet til verden.
Jeg tror ingenting på at du er en seriøs person. Dette er diskusjon som vi prøver på å holde litt seriøs. Du er ikke morsom.
Synes du også det er artig å argumentere motstandernes synspunkt for å se hvor godt dine egne argumenter kan slår igjennom på en motstander av samme kaliber som deg selv?Rambomons wrote:Siden nesten alle blir kvalme av meg nå, så tenkte jeg at jeg kunne komme med et nytt innlegg.
Jeg er en av de største USA-motstanderne i klassen. Jeg avskyr FRP. Jeg er SV-tilhenger. Selv om dette ikke har vært så bra i det siste.
Jeg er fullstendig uenig i den utenrikspolitikken USA fører.
Urban tilværelse
Det Ceres tek opp her er eg stor tilhenger av: å forsøke argumentere for den sida av ei sak ein er i mot. Det gir perspektiv og innsikt og forhindrer i stor grad at ein blir sittende og skrike "eg har rett, du tek feil" når ein går tom for argumenter.
Dessutan er det veldig vanskeleg å innsjå at ein kan ha teke feil av og til dersom ein ikkje forsøker sjå ting frå motpartens side, og å ha evnen til å innsjå at motparten har ei betre sak enn ein sjølv og difor skifte synspunkt er viktig. (Noko Stephen Colbert nyleg har demonstret på sin sedvanlege parodiske måte. (Sorry, kan ikkje dy meg for å linke til Colbert Report når eg ser mitt snitt til det XD))
For å spele djevelens advokat var det eit problem dei fekk av å frigjere slavane, ikkje ved å innføre afrikanere til kontinentet...Ceres wrote:Nå var det jo i utgangspunktet engelskmenn og franskmenn som reiste til USA og overvant de stakkars innfødte med medbrakte kopper og polio. Dernest tok de med negre fra koloniene sine og innførte det største problemet de har den dag i dag med raseforskjeller.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Jo, men dersom de ikke hadde innført slavene i første rekke hadde de muligens ikke hatt problemet?Loki wrote:For å spele djevelens advokat var det eit problem dei fekk av å frigjere slavane, ikkje ved å innføre afrikanere til kontinentet...Ceres wrote:Nå var det jo i utgangspunktet engelskmenn og franskmenn som reiste til USA og overvant de stakkars innfødte med medbrakte kopper og polio. Dernest tok de med negre fra koloniene sine og innførte det største problemet de har den dag i dag med raseforskjeller.
Urban tilværelse
Nei, men det er jo litt som å sei at dersom dei ikkje hadde funne opp seglekunsten så ville me ikkje hatt raseproblemer i USA i dag.Ceres wrote:Jo, men dersom de ikke hadde innført slavene i første rekke hadde de muligens ikke hatt problemet?Loki wrote:For å spele djevelens advokat var det eit problem dei fekk av å frigjere slavane, ikkje ved å innføre afrikanere til kontinentet...Ceres wrote:Nå var det jo i utgangspunktet engelskmenn og franskmenn som reiste til USA og overvant de stakkars innfødte med medbrakte kopper og polio. Dernest tok de med negre fra koloniene sine og innførte det største problemet de har den dag i dag med raseforskjeller.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!