Filmliste – Top 10

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Jeg synes shrek filmene fortjener mer ære på denne tråden! Utrolig artige filmer. Istid ligger også høyt oppe på ei eventuell liste, men jeg ser ikke mulighet til å rangere yndlingsfilmene mine. Det er så alt for mange av dem.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

ja, shrek er genialt. og istid også. og ikke minst et kongerike for en lama! det er den morsomste filmen ever. :lol:
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Akira wrote:Du verden, utrolig nok finnes det andre enn meg som ikke synes at SW 1 er dårlig. Det er bra. Hurra for Ep 1.
Jeg er ingen SW fan, har bare sett film 1 og 2, og kanskje 4. Men SW 1 er en veldig morsom, spennende og koselig film, spesielt kappløpet (Flåklypa kopi?) er fantastisk :)
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1470
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Må ikke glemme Finding Nemo da!
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Eivind wrote:Må ikke glemme Finding Nemo da!
Den er ikke blant mine favorittfilmer. Sammenlignet med Istid og Shrek, er den mindre morsom, men kanskje koseligere. Jeg foretrekker det første i animasjonsfilmer.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Finding nemo???!?

Kjedeligste to timene av mitt liv. Ikke snakk om at jeg ser den igjen.



Og SW, de er selvfølgelig gode. Spesielt de gamel tre (fire, fem og seks). Synes ikke episode en var magisk, og episode to synes jeg var rett og slett ganske dårlig, men den siste episoden var jeg å så nede på Colusseum for ikke så lenge siden, og det var en god opplevelse. Musikken gjør halve filmen synes forsåvidt jeg, og Colusseum var godt egnet til å formidle den følelsen.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

finding nemo er da søt og rørende. satt og grein fra alle fiskebabisene døde og helt til slutten da alle var gjenforent og lykkelige.

....jeg er en ordentlig sippebøtte når jeg ser film alene eller på kino... eller på kino alene. da er det verst.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Stine wrote:finding nemo er da søt og rørende. satt og grein fra alle fiskebabisene døde og helt til slutten da alle var gjenforent og lykkelige.

....jeg er en ordentlig sippebøtte når jeg ser film alene eller på kino... eller på kino alene. da er det verst.
Kino alene; uff, så trist!
Simen
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 602
Joined: Sat Apr 30, 2005 14:17
Location: Lillestrøm

Post by Simen »

Ceres wrote:Finding nemo???!?

Kjedeligste to timene av mitt liv. Ikke snakk om at jeg ser den igjen.
Stefan wrote:Den er ikke blant mine favorittfilmer. Sammenlignet med Istid og Shrek, er den mindre morsom, men kanskje koseligere. Jeg foretrekker det første i animasjonsfilmer.
Finding Nemo er noe av det beste Disney har produsert de siste åra, og av animasjon/tegnefilmer generelt (med selskap av Shrek). Finding Nemo har glimrende animasjon, er rørende og har utrolig nok klart å treffe både foreldre og barn. Minner også bare på at kvaliteten av en film ikke er et produkt av antall latterutbrudd...

Ellers er jeg enig i at det beste kom på midten av nittitallet. Kanskje fordi det var min optimale tegnefilm-alder?
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Simen wrote:Finding Nemo er noe av det beste Disney har produsert de siste åra, og av animasjon/tegnefilmer generelt (med selskap av Shrek). Finding Nemo har glimrende animasjon, er rørende og har utrolig nok klart å treffe både foreldre og barn. Minner også bare på at kvaliteten av en film ikke er et produkt av antall latterutbrudd...

Ellers er jeg enig i at det beste kom på midten av nittitallet. Kanskje fordi det var min optimale tegnefilm-alder?
Hvordan man oppfatter kvaliteten på en film er helt individuelt. Sist jeg sjekket så hadde ikke du makt til å bestemme hva jeg liker ved en film!? Hvis jeg foretrekker humor i animasjonsfilmer, fram for tårer, så er vel ikke det feil?

Hvis jeg ønsker å se en rørende film, så ser jeg heller et drama (f.eks. Den Grønne Mil, som ligger minst 244 stigetrinn over Finding Nemo; hva "rørende" angår). For at jeg skal like en animasjonsfilm, må den derfor være svært humoristisk (selvsagt ikke med så altfor barnslig humor).

Selvsagt er Finding Nemo en svært god film, men den når ingen av mine topp-10 filmer til knærne, heller ikke Istid og Shrek.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Minner også bare på at kvaliteten av en film ikke er et produkt av antall latterutbrudd...
Kvaliteten på en komedie er faktisk et produkt av antall latterutbrudd. Derfor Dum og Dummere er blant mine favoritter.
Simen
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 602
Joined: Sat Apr 30, 2005 14:17
Location: Lillestrøm

Post by Simen »

Noen som har sett Donnie Darko forresten? *kremt*
...neida. Du er selvsagt enehersker over dine meninger og hva du legger i en film. Får la det bli med det. Finding Nemo er heller ikke blant mine topp 10. :)
Stefan wrote:Kvaliteten på en komedie er faktisk et produkt av antall latterutbrudd. Derfor Dum og Dummere er blant mine favoritter.
Det blir vel hva man selv legger i det som du så fint forklarte isted.( :wink: ) Men en komedie baserer seg stort sett på å være morsom ja. Ellers har du jo svarte komedier som One Night at McCools, hvor man kanskje ikke har like mange latterutbrudd som Dum dummere, men som er meget underholdende.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1470
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Må da ikke begrense oss til filmer som er topp 10, selv om topicen heter det :p så lenge de er bra ;)
Vet ikke helt om Finding Nemo hadde hatt plass på en topp 10 liste, må jo f. eks. ha plass till Kill Bill 1 & 2 og kanskje Donnie Darko. Må bare se den noen ganger til :p
Last edited by Eivind on Tue Jun 14, 2005 22:53, edited 1 time in total.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Simen wrote:Noen som har sett Donnie Darko forresten? *kremt*
...neida. Du er selvsagt enehersker over dine meninger og hva du legger i en film. Får la det bli med det. Finding Nemo er heller ikke blant mine topp 10. :)
Jølsrud; nå tapte du så det sang!

Har faktisk sett Donnie Darko (hehe, var jo du og eivind som fikk meg til å se den så, noen stor bombe var det vel ikke :P), og tror den kan bli en av mine favoritter når jeg får sett den flere ganger. Makan til komplisert film!
Gurthang
Hengiven
Hengiven
Posts: 102
Joined: Sat Jun 04, 2005 23:39

Post by Gurthang »

Noen som har sett Sin City? Den var ganske... annerledes, men jeg likte den. Likte at filmen så ut som en tegneserie. Tror dette er en sånn film som man enten liker ganske godt eller som man hater.
Post Reply