Filmliste – Top 10
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Finding nemo???!?
Kjedeligste to timene av mitt liv. Ikke snakk om at jeg ser den igjen.
Og SW, de er selvfølgelig gode. Spesielt de gamel tre (fire, fem og seks). Synes ikke episode en var magisk, og episode to synes jeg var rett og slett ganske dårlig, men den siste episoden var jeg å så nede på Colusseum for ikke så lenge siden, og det var en god opplevelse. Musikken gjør halve filmen synes forsåvidt jeg, og Colusseum var godt egnet til å formidle den følelsen.
Kjedeligste to timene av mitt liv. Ikke snakk om at jeg ser den igjen.
Og SW, de er selvfølgelig gode. Spesielt de gamel tre (fire, fem og seks). Synes ikke episode en var magisk, og episode to synes jeg var rett og slett ganske dårlig, men den siste episoden var jeg å så nede på Colusseum for ikke så lenge siden, og det var en god opplevelse. Musikken gjør halve filmen synes forsåvidt jeg, og Colusseum var godt egnet til å formidle den følelsen.
Ceres wrote:Finding nemo???!?
Kjedeligste to timene av mitt liv. Ikke snakk om at jeg ser den igjen.
Finding Nemo er noe av det beste Disney har produsert de siste åra, og av animasjon/tegnefilmer generelt (med selskap av Shrek). Finding Nemo har glimrende animasjon, er rørende og har utrolig nok klart å treffe både foreldre og barn. Minner også bare på at kvaliteten av en film ikke er et produkt av antall latterutbrudd...Stefan wrote:Den er ikke blant mine favorittfilmer. Sammenlignet med Istid og Shrek, er den mindre morsom, men kanskje koseligere. Jeg foretrekker det første i animasjonsfilmer.
Ellers er jeg enig i at det beste kom på midten av nittitallet. Kanskje fordi det var min optimale tegnefilm-alder?
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Hvordan man oppfatter kvaliteten på en film er helt individuelt. Sist jeg sjekket så hadde ikke du makt til å bestemme hva jeg liker ved en film!? Hvis jeg foretrekker humor i animasjonsfilmer, fram for tårer, så er vel ikke det feil?Simen wrote:Finding Nemo er noe av det beste Disney har produsert de siste åra, og av animasjon/tegnefilmer generelt (med selskap av Shrek). Finding Nemo har glimrende animasjon, er rørende og har utrolig nok klart å treffe både foreldre og barn. Minner også bare på at kvaliteten av en film ikke er et produkt av antall latterutbrudd...
Ellers er jeg enig i at det beste kom på midten av nittitallet. Kanskje fordi det var min optimale tegnefilm-alder?
Hvis jeg ønsker å se en rørende film, så ser jeg heller et drama (f.eks. Den Grønne Mil, som ligger minst 244 stigetrinn over Finding Nemo; hva "rørende" angår). For at jeg skal like en animasjonsfilm, må den derfor være svært humoristisk (selvsagt ikke med så altfor barnslig humor).
Selvsagt er Finding Nemo en svært god film, men den når ingen av mine topp-10 filmer til knærne, heller ikke Istid og Shrek.
Noen som har sett Donnie Darko forresten? *kremt*
...neida. Du er selvsagt enehersker over dine meninger og hva du legger i en film. Får la det bli med det. Finding Nemo er heller ikke blant mine topp 10.
) Men en komedie baserer seg stort sett på å være morsom ja. Ellers har du jo svarte komedier som One Night at McCools, hvor man kanskje ikke har like mange latterutbrudd som Dum dummere, men som er meget underholdende.
...neida. Du er selvsagt enehersker over dine meninger og hva du legger i en film. Får la det bli med det. Finding Nemo er heller ikke blant mine topp 10.
Det blir vel hva man selv legger i det som du så fint forklarte isted.(Stefan wrote:Kvaliteten på en komedie er faktisk et produkt av antall latterutbrudd. Derfor Dum og Dummere er blant mine favoritter.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Må da ikke begrense oss til filmer som er topp 10, selv om topicen heter det
så lenge de er bra 
Vet ikke helt om Finding Nemo hadde hatt plass på en topp 10 liste, må jo f. eks. ha plass till Kill Bill 1 & 2 og kanskje Donnie Darko. Må bare se den noen ganger til
Vet ikke helt om Finding Nemo hadde hatt plass på en topp 10 liste, må jo f. eks. ha plass till Kill Bill 1 & 2 og kanskje Donnie Darko. Må bare se den noen ganger til
Last edited by Eivind on Tue Jun 14, 2005 22:53, edited 1 time in total.
Jølsrud; nå tapte du så det sang!Simen wrote:Noen som har sett Donnie Darko forresten? *kremt*
...neida. Du er selvsagt enehersker over dine meninger og hva du legger i en film. Får la det bli med det. Finding Nemo er heller ikke blant mine topp 10.
Har faktisk sett Donnie Darko (hehe, var jo du og eivind som fikk meg til å se den så, noen stor bombe var det vel ikke



