Irriterer meg egentlig ikke, men er jo fint å lære mer engelsk via å lese gode bøker
Ashie hvorfor skriver du bare Nynorsk på forumet, men bare Bokmål på MSN?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Men etter nivået på språket til mange medlemmer her, ser det ut til at de burde konsentrere seg om å lære seg morsmålet sitt skikkelig før de begynner å bry seg om fremmedspråk...Wolfbrother wrote:Irriterer meg egentlig ikke, men er jo fint å lære mer engelsk via å lese gode bøker![]()

Jeg var på gråten før sluttenTerje wrote:Men etter nivået på språket til mange medlemmer her, ser det ut til at de burde konsentrere seg om å lære seg morsmålet sitt skikkelig før de begynner å bry seg om fremmedspråk...Wolfbrother wrote:Irriterer meg egentlig ikke, men er jo fint å lære mer engelsk via å lese gode bøker![]()
(Bare så det er sagt, Wolf: Du er en av de bedre. Så du ikke tror dette er retta mot deg eller noe sånt...)

Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!

Kjenner fenomenet. Tar ofte meg selv i å tenke på norsk eller tysk (av en eller annen merkelig grunn), samt at jeg ofte avslutter setninger på engelsk. Plagsomt, er det.Loki wrote:Sukk, ja. Ingen skriv eller, for den saks skuld, snakkar norsk lengre. Eg tek stadig meg sjølv i å slå over på engelsk i enkelte setningar, og eg er frykteleg negativt innstilt til den uvanen, så når eg ikkje klarar å unngå det sjølv ein gong...
Muligens har norsken allerede tapt, ettersom vi bare er ca. 4,8 millioner som kan språket, men at vi (tilsynelatende) allerede har tapt er ingen unnskyldning for å gi opp.Men norsk har vel meir eller mindre tapt allereie. Spørsmålet er vel snarare om bokmål rekkjer å kvele nynorsk fullstendig før begge er slukt av engelsk.![]()
Hehehe, jeg tankte faktisk "Haha, han avslutta med et engelsk sitat etter å ha agitert ivrig for norsken! Genialt, mann!"We shall fight them on the beaches...
Alle som tenkte "hah, snakkar om tulling, avslutta med eit engelsk sitat i DEN posten", rekk opp handa.
We do not sow!Terje wrote: Muligens har norsken allerede tapt, ettersom vi bare er ca. 4,8 millioner som kan språket, men at vi (tilsynelatende) allerede har tapt er ingen unnskyldning for å gi opp.
Det var det som var meininga at ein skulle tenkje, eg ville berre sikre meg om at ingen tenkte noko anna, difor bitteteksten.Hehehe, jeg tankte faktisk "Haha, han avslutta med et engelsk sitat etter å ha agitert ivrig for norsken! Genialt, mann!"We shall fight them on the beaches...
Alle som tenkte "hah, snakkar om tulling, avslutta med eit engelsk sitat i DEN posten", rekk opp handa.(
-et er en del av det jeg tenkte.
)
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
We do not perform any kind of action traditionally related to agriculture!Terje wrote:We do not plough!Loki wrote:We do not sow!
we are off-topicLoki wrote:We do not perform any kind of action traditionally related to agriculture!Terje wrote:We do not plough!Loki wrote:We do not sow!