Metallsjangre
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
det kommer på kontoen for heavy eller power. maiden er heavy, manowar power, mens hammerfall er vel noe midt i mellom. eller klassifiseres det også som rein heavy?
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Fantasy Freak
- Hengiven

Omfg. Jeg blir oppriktig talt forbanna når noen uvitende småtasser kommer og generaliserer på metallens bekostning på den måten. Og å avskrive metall som sjanger er rimelig drøyt. Det vitner om total ignoranse. Jeg har mye imot det. Jeg ga bare et uttrykk for at jeg ikke synes AC/DC er såååå bra som noen her skal ha det til, men hva får jeg tilbake? Et helt angrep på alt som heter metall. Jeg skal si deg en ting jeg lillegutt. Det trengs heftigere skills for å utøve metall som musikk enn rock. Dessuten må vi ikke komme bort fra det faktum at ved siden av klassisk musikk - som forøvrig er veldig fint - er metall den mest avanserte formen for musikktyper, på grunn av deres kompleksitet. Kan slenge inn jazz og blues inn i den samme kategorien mens jeg er i gang. Dette er fordi, det er meget vanskelig å spille disse formene for musikk. Og også fordi det vanligvis er mange flere instrumenter som tas i bruk i metall enn rock.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
well... unødvendig? det er musikk jente! for noen er "skrikinga" di den vakreste musikken som finnes, og ikke unødvendig i det hele tatt.
men jeg er lei av å diskutere med... hmm.. hva var det igjen? jo! ignorante fjols!
så tenker vi dropper diskusjonen om "skriking" er musikk eller bråk. alle kjenner mitt synspunkt, og det kommer ikke til å endres....
men jeg er lei av å diskutere med... hmm.. hva var det igjen? jo! ignorante fjols!
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

kjetil sende meg en sang for noen dager siden av strapping young lad. noen andre som har hørt om dem? faktisk ikke så ille om man hører på den mange ganger i strekk... 
-
Ayreon
- Asha’man

:!:Akira wrote:Progressive Metal:
The protagonist arrives with a guitar and plays a solo for 26 minutes. The dragon kills himself of the boring act. The protagonist arrives to the princess´ bedroom, plays another solo with the techniques and tunes learned in the last year of the conservatory.. The princess escape looking for the "Heavy Metal protagonist"
Progressive Metal
The instant you do or say anything, people fall asleep from boredom.
Nå ble jeg fornerma!
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Faile wrote:kjetil sende meg en sang for noen dager siden av strapping young lad. noen andre som har hørt om dem? faktisk ikke så ille om man hører på den mange ganger i strekk...
Hehe, likte du den?
For å være helt ærlig liker jeg den jeg og. Tittelen på sangen tror jeg er S.Y.L. Er ikke helt sikker, mp3 tross alt.