Filmliste – Top 10

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Da har jeg vært på Kino og sett Sin City (med bl.a. Eivind), og den føyer seg inn på lista over 10/10 filmer! Dette er en film på høyde med Kill Bill-filmene, som jeg bare må se flere ganger!
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3442
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Uff, eg har egentleg ikkje lyst til å sjå den filmen - det einaste eg har sett av teikneseriane mislikte eg - men alle skryt sånn av den...

Nokon her som har sett "Batman Begins"? Får etter alt sannsyn ikkje sett den før langt uti august, men gleder meg som ein liten unge. :D
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Loki wrote:Uff, eg har egentleg ikkje lyst til å sjå den filmen - det einaste eg har sett av teikneseriane mislikte eg - men alle skryt sånn av den...

Nokon her som har sett "Batman Begins"? Får etter alt sannsyn ikkje sett den før langt uti august, men gleder meg som ein liten unge. :D
Da har vi helt motsatt smak; jeg har ikke lyst til å se Batman, men digget Sin City. Nå skal jeg bestille Reservoir Dogs, og kanskje noen andre Tarrantino eller Rodrigez filmer.

Edit: Men etter å ha lest i filmmagasinet, så har jeg ganske lyst til å se Batman også... har ikke sett noen av de andre men...
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3442
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Eg har sett kun den aller fyrste av dei gamle, pluss nokre deler av dei seinare. Den fyrste var tolererbar, og Nicholson gjorde ein glimrende skurk, men han var ikkje den Joker eg har opplevd i teikneseriar og teiknefilmar, og var difor ein litt skuffande oppleving likevel. Batman sjølv etterlot intet inntrykk den eine eller den andre vegen. Dei seinare filmene er etter alt eg har sett av dei (og alt eg har høyrt om dei) å dømme berre forskjellige grader av dritt. Difor eg er så positiv til denne - den starter jo mytoset frå byrjinga av, blanke ark, eg kan late som om dei gamle ikkje finst... så at du ikkje har sett dei gamle er neppe eit tap om du ser denne.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Loki wrote:Eg har sett kun den aller fyrste av dei gamle, pluss nokre deler av dei seinare. Den fyrste var tolererbar, og Nicholson gjorde ein glimrende skurk, men han var ikkje den Joker eg har opplevd i teikneseriar og teiknefilmar, og var difor ein litt skuffande oppleving likevel. Batman sjølv etterlot intet inntrykk den eine eller den andre vegen. Dei seinare filmene er etter alt eg har sett av dei (og alt eg har høyrt om dei) å dømme berre forskjellige grader av dritt. Difor eg er så positiv til denne - den starter jo mytoset frå byrjinga av, blanke ark, eg kan late som om dei gamle ikkje finst... så at du ikkje har sett dei gamle er neppe eit tap om du ser denne.
Nei, var og så Batman Begins på Eldorado i går, og for en film! Dette må være en av mine beste kinouker noensinne, først Sin City og så Batman. Christian Bale var genial som Batman, Michael Caine faktisk ENDA bedre som Alfred og Katie Holms passer fint som rettferdig advokat (med et utrolig bra utseende da ;)). Gleder meg til oppfølgerne.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3442
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

NOK ein positiv omtale.


At eg ikkje får sett denne filmen før om fire-fem veker er intet mindre enn ein fordømt skandale! :lol: :cry:
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven
Posts: 122
Joined: Sat Jun 11, 2005 0:52
Location: Stavanger

Post by Taraisilwèn »

Matrix har jeg aldri hatt noe interesse av å se, heller ikke noen av terminator filmene mn så den tredje av de ved en feiltakelse på kino. Trodde i begynnelsen det var en lang og merkelig reklame:p

Har lyst å se Sin City men spørs om det skjer på en stund...
Batmanfilmen har jeg nettopp kjøpt på dvd, håper selvfølgelig at piratkopien er god...
I malta så jeg "War of the Worlds", likte den men synes slutten var litt vel brå og kjedelig (det synes jeg forresten på "the Day after Tomorrow" også...)
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
ludde
Hengiven
Hengiven
Posts: 233
Joined: Fri Jun 24, 2005 7:57
Location: Oslo

batman

Post by ludde »

Så batman i går gitt. En meget god film. Ikke se deg for de gamle filmene, men derimot en dyp metal film om hevn, sorg, splittet personlighet osv. Fine effecter selv om slossecenene ikke er så oversiktlig som en kunne ønske. (Men slik er det i degens film.) Trudde katie holms skulle trekke my mer enn hun gjorde. Kanskje fordi hun hadde mye mindre rolle enn det jeg trudde. Men alt i alt en meget bra film jeg er mer enn villig til å betale for å se.

terningkast 5
Gurthang
Hengiven
Hengiven
Posts: 102
Joined: Sat Jun 04, 2005 23:39

Post by Gurthang »

Så Fantastic Four i går. Drittfilm! At VG kan gi den filmen terningkast 5, mens Sin City bare får 3 skjønner jeg ikke.

*Brenner en avis*

Ooops, det var Dagbladet.

*Finner frem VG* Burn beotch!!
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Gurthang wrote:Så Fantastic Four i går. Drittfilm! At VG kan gi den filmen terningkast 5, mens Sin City bare får 3 skjønner jeg ikke.

*Brenner en avis*

Ooops, det var Dagbladet.

*Finner frem VG* Burn beotch!!
Flaks at jeg har bestemt meg for å ikke se den filmen :D

Skal lese Hitchikers Guide, og så se den på kino + at jeg har veldig lyst til å se The Island.
Simen
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 602
Joined: Sat Apr 30, 2005 14:17
Location: Lillestrøm

Post by Simen »

Fantastic Four har jeg aldri hatt inntrykk av at er en god film. Sin City derimot fortjener bedre enn en 3'er..
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Lyst til å se Fantastic Four likevel. Digger han som blir skurken. :D
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven
Posts: 122
Joined: Sat Jun 11, 2005 0:52
Location: Stavanger

Post by Taraisilwèn »

Hadde ikke tenkt å se Fantastic Four, men takk for advarselen likevel=)

Sett Batman nå, og er enig i det du sier ludde. Jeg likte filmen, men akkurat som om noe manglet...eller det var kanskje bare det at den var anderledes enn de andre - men det synes jeg egentlig bare var positivt.

arrg...har lyst å se Sin City :x
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Nå her jeg set fantastic four. Og ja - hehe - dårlig manus - dårlig skuespill. Men: Diggbar dr. Doom! :lol: Han er perfekt i rollen som ond!
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Min ti på topp filmliste:

1) The Punisher
2) Lord of the Rings
3) The Matrix
4) Chain Reaction III
5) Riddick
6) Taxi 1, 2 og 3
7) The Fast and the Furiouis
8) The 5th Sence
9) Dødlige våpen
10) Torque

Den værste filmen jeg har sett må diffinitivt være ''Frankenstein'', den varer i 3 timer og d skjer absolutt ingen ting!! Hold dere unna den filmen!!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Post Reply