Film av Tidshjulet?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Syns du de skal lage film av Tidshjulet?

Ja
66
65%
Nei
35
35%
 
Total votes: 101

Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Moiraine Sedai wrote:Jeg er vel egentlig enig(jeg er visst enig i mye av det dere sier :roll: )... Det er jo massene det er mest av, ikke fansen.
Desverre :evil:

Men å lage filmer for massene er jo det de tjener på uansett. Fansen gjør mye av seg, men ikke så mye. Og det med film... Nei, det hadde ikke blitt så stor suksess som RH. For det første tror jeg Randland er fr komplekst til å filmatiseres godt. For det andre er det ikke noe som går fort over i forhold til RH. Det blir rett og slett for mye filmer til at de klarer å beholde spenningen over langt tid. Og ihvertfall når det blir mer sammenhengende bøker mot slutten, ikke enkeltbøker.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Sauegjeteren wrote:
Moiraine Sedai wrote:Jeg er vel egentlig enig(jeg er visst enig i mye av det dere sier :roll: )... Det er jo massene det er mest av, ikke fansen.
Desverre :evil:

Men å lage filmer for massene er jo det de tjener på uansett. Fansen gjør mye av seg, men ikke så mye. Og det med film... Nei, det hadde ikke blitt så stor suksess som RH. For det første tror jeg Randland er fr komplekst til å filmatiseres godt. For det andre er det ikke noe som går fort over i forhold til RH. Det blir rett og slett for mye filmer til at de klarer å beholde spenningen over langt tid. Og ihvertfall når det blir mer sammenhengende bøker mot slutten, ikke enkeltbøker.
Helt enig, en dårlig filmatisering vil ha motsatt effekt for serien.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Vil det virkelig det? Er jo et kjent prinsipp at all oppmerksomhet er god oppmerksomhet. Uansett hvor dårlig filmen blir, så vil noen like den (se hva som går på tv da), og få noen flere lesere. Filmen vil få oppmerksomhet før den kommer ut, kan trekke til seg mange lesere. Og mange vil kanskje lese serien for å sjekke om den faktisk er så dårlig som filmen.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Og mange vil kanskje lese serien for å sjekke om den faktisk er så dårlig som filmen.
Da blir de overasket da. Men skal man ha eksempler på dårlig filmatiseringer i forhold til boka trenger man faktisk ikke gå lenger enn til Harry Potter og Ildbegeret.

Men når det var snakk om TV-serie av det så er jeg positiv til det så lenge de sørger for skikkelige planer og budsjett.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Kjetil wrote:Vil det virkelig det? Er jo et kjent prinsipp at all oppmerksomhet er god oppmerksomhet. Uansett hvor dårlig filmen blir, så vil noen like den (se hva som går på tv da), og få noen flere lesere. Filmen vil få oppmerksomhet før den kommer ut, kan trekke til seg mange lesere. Og mange vil kanskje lese serien for å sjekke om den faktisk er så dårlig som filmen.
Ja, det er klart. Flere lesere vil den jo skaffe. Noe annet ville vært veldig rart.

Men mens merkenavnet "Ringenes Herre" ble sterkere etter de gode filmene, kunne det motsatte skjedd hvis filmene hadde vært dårlige.

Bedre å ha serien for oss selv, enn å måtte bevitne en billig, dårlig film.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Bedre å ha serien for oss selv, enn å måtte bevitne en billig, dårlig film.
Og det verste er jo at de skumle "massene" ville tro at boka faktisk var så dårlig som filmene. Men nå tar vi vel sorgene veldig på forskudd, gjør vi ikke?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Det er sant, litt av et dilemma. Det enkleste ville jo vært å lage en god serie/film. Piloten måtte jo selvsagt ha vært i filmlengde.


Får å fortsette avsporingen litt, synes jeg ildbegeret var en veldig god film. Har ikke noe å utsette den, og jeg leste boken først.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Sauegjeteren wrote:
Bedre å ha serien for oss selv, enn å måtte bevitne en billig, dårlig film.
Og det verste er jo at de skumle "massene" ville tro at boka faktisk var så dårlig som filmene. Men nå tar vi vel sorgene veldig på forskudd, gjør vi ikke?
Konklusjonen er vel at det ikke bør bli noen film/serie.

Selv om det sikkert ville gitt oss admins enorme muligheter for denne siden ;).
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Selv om det sikkert ville gitt oss admins enorme muligheter for denne siden .
Masse tullinger som løp rundt og skrek LOL hele tiden. Nei takk, jeg vil ha et seriøst forum.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Matt Cauthon
Trollok
Trollok
Posts: 16
Joined: Sun Apr 16, 2006 13:24

Post by Matt Cauthon »

det er jo så sinnsykt mye tenking i bøkene og alt annet, jeg lurer på hvordan de skal fikse på film. Hvis de klarer å fikse det kan de godt bruke noen millioner på det.
nynaeve91
Trollok
Trollok
Posts: 21
Joined: Wed Mar 15, 2006 20:16
Location: Trøndelag.
Contact:

Post by nynaeve91 »

Ooh. 11 filmer. Det hadde koste mye penger å lage. Det hadde nok blitt vanskelig.. Men, det er jo lov å drømme...
Jeg vil ikke HA signatuur! :p
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

nynaeve91 wrote:Ooh. 11 filmer. Det hadde koste mye penger å lage. Det hadde nok blitt vanskelig.. Men, det er jo lov å drømme...
12 faktisk. Pluss prequels og det der. Og selvfølgelig rollespillet vårt :P
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Sauegjeteren wrote:
nynaeve91 wrote:Ooh. 11 filmer. Det hadde koste mye penger å lage. Det hadde nok blitt vanskelig.. Men, det er jo lov å drømme...
12 faktisk. Pluss prequels og det der. Og selvfølgelig rollespillet vårt :P
Og for ikke å snakke om at 1 film ikke vill vært i nærheten nokk til å dekke en bok på 1000 sider. Så om vi gjorde som lotr ville vi ende opp i 36 filmer uten prequels. (umulig)

Det er bare de uvitende som har noe håp på 12 filmer.

Og det ville alltid være den muligheten på at film en ble en mega flopp.
Last edited by Wolfbrother on Mon Apr 17, 2006 20:03, edited 1 time in total.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Er vel bare uvitende som ser for seg 36 filmer spør du meg.
Nei, vi har alt fastslått at en serie er den eneste løsningen.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 834
Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Moiraine Sedai »

Det er jo ikke sikkert en serie ville blitt så bra heller. Jeg liker å tenke meg ut hvordan karakterene ser ut selv, og når de kommer på film er det lett å bli skuffet. Det er jo bare pirk, kunne de klare å lage en ordentlig serie, ville jo det vært flott.
. . .
Post Reply