Moiraine Sedai wrote:Jeg er vel egentlig enig(jeg er visst enig i mye av det dere sier )... Det er jo massene det er mest av, ikke fansen.
Desverre
Men å lage filmer for massene er jo det de tjener på uansett. Fansen gjør mye av seg, men ikke så mye. Og det med film... Nei, det hadde ikke blitt så stor suksess som RH. For det første tror jeg Randland er fr komplekst til å filmatiseres godt. For det andre er det ikke noe som går fort over i forhold til RH. Det blir rett og slett for mye filmer til at de klarer å beholde spenningen over langt tid. Og ihvertfall når det blir mer sammenhengende bøker mot slutten, ikke enkeltbøker.
Moiraine Sedai wrote:Jeg er vel egentlig enig(jeg er visst enig i mye av det dere sier )... Det er jo massene det er mest av, ikke fansen.
Desverre
Men å lage filmer for massene er jo det de tjener på uansett. Fansen gjør mye av seg, men ikke så mye. Og det med film... Nei, det hadde ikke blitt så stor suksess som RH. For det første tror jeg Randland er fr komplekst til å filmatiseres godt. For det andre er det ikke noe som går fort over i forhold til RH. Det blir rett og slett for mye filmer til at de klarer å beholde spenningen over langt tid. Og ihvertfall når det blir mer sammenhengende bøker mot slutten, ikke enkeltbøker.
Helt enig, en dårlig filmatisering vil ha motsatt effekt for serien.
Vil det virkelig det? Er jo et kjent prinsipp at all oppmerksomhet er god oppmerksomhet. Uansett hvor dårlig filmen blir, så vil noen like den (se hva som går på tv da), og få noen flere lesere. Filmen vil få oppmerksomhet før den kommer ut, kan trekke til seg mange lesere. Og mange vil kanskje lese serien for å sjekke om den faktisk er så dårlig som filmen.
Og mange vil kanskje lese serien for å sjekke om den faktisk er så dårlig som filmen.
Da blir de overasket da. Men skal man ha eksempler på dårlig filmatiseringer i forhold til boka trenger man faktisk ikke gå lenger enn til Harry Potter og Ildbegeret.
Men når det var snakk om TV-serie av det så er jeg positiv til det så lenge de sørger for skikkelige planer og budsjett.
Kjetil wrote:Vil det virkelig det? Er jo et kjent prinsipp at all oppmerksomhet er god oppmerksomhet. Uansett hvor dårlig filmen blir, så vil noen like den (se hva som går på tv da), og få noen flere lesere. Filmen vil få oppmerksomhet før den kommer ut, kan trekke til seg mange lesere. Og mange vil kanskje lese serien for å sjekke om den faktisk er så dårlig som filmen.
Ja, det er klart. Flere lesere vil den jo skaffe. Noe annet ville vært veldig rart.
Men mens merkenavnet "Ringenes Herre" ble sterkere etter de gode filmene, kunne det motsatte skjedd hvis filmene hadde vært dårlige.
Bedre å ha serien for oss selv, enn å måtte bevitne en billig, dårlig film.
Bedre å ha serien for oss selv, enn å måtte bevitne en billig, dårlig film.
Og det verste er jo at de skumle "massene" ville tro at boka faktisk var så dårlig som filmene. Men nå tar vi vel sorgene veldig på forskudd, gjør vi ikke?
Bedre å ha serien for oss selv, enn å måtte bevitne en billig, dårlig film.
Og det verste er jo at de skumle "massene" ville tro at boka faktisk var så dårlig som filmene. Men nå tar vi vel sorgene veldig på forskudd, gjør vi ikke?
Konklusjonen er vel at det ikke bør bli noen film/serie.
Selv om det sikkert ville gitt oss admins enorme muligheter for denne siden .
det er jo så sinnsykt mye tenking i bøkene og alt annet, jeg lurer på hvordan de skal fikse på film. Hvis de klarer å fikse det kan de godt bruke noen millioner på det.
nynaeve91 wrote:Ooh. 11 filmer. Det hadde koste mye penger å lage. Det hadde nok blitt vanskelig.. Men, det er jo lov å drømme...
12 faktisk. Pluss prequels og det der. Og selvfølgelig rollespillet vårt
Og for ikke å snakke om at 1 film ikke vill vært i nærheten nokk til å dekke en bok på 1000 sider. Så om vi gjorde som lotr ville vi ende opp i 36 filmer uten prequels. (umulig)
Det er bare de uvitende som har noe håp på 12 filmer.
Og det ville alltid være den muligheten på at film en ble en mega flopp.
Last edited by Wolfbrother on Mon Apr 17, 2006 20:03, edited 1 time in total.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Det er jo ikke sikkert en serie ville blitt så bra heller. Jeg liker å tenke meg ut hvordan karakterene ser ut selv, og når de kommer på film er det lett å bli skuffet. Det er jo bare pirk, kunne de klare å lage en ordentlig serie, ville jo det vært flott.