tre sider om dagen? og det bruker han åtte timer på? :sterje wrote:Vel, tusseladden skriver ca. 3 sider om dagen
Knife of Dreams kommer ut 11. oktober (Unngå spoilere!)
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Tre sider om dagen i snitt er faktisk ganske mye for en forfatter. Må huske på at dette ikke er en skolestil og at så langt ut i historeien stilles det strenge krav til research i de tidligere bøkene (dog han bruker bare sine egne notater) for å unngå feil og uoverenstemmelser.
I de senere år så har han også brukt svært mye tid å turnere rundt i USA og Europa etter hver bokutgivelse som også gjør at tiden mellom hver utgivelse blir lengre.
I de senere år så har han også brukt svært mye tid å turnere rundt i USA og Europa etter hver bokutgivelse som også gjør at tiden mellom hver utgivelse blir lengre.
Kan ikke være lett å skrive denne serien, spesielt ikke de siste bøkene, MTreveler wrote:Tre sider om dagen i snitt er faktisk ganske mye for en forfatter. Må huske på at dette ikke er en skolestil og at så langt ut i historeien stilles det strenge krav til research i de tidligere bøkene (dog han bruker bare sine egne notater) for å unngå feil og uoverenstemmelser.
med så mange parallelle handlinger og en dyp historie som han må huske på.
Nei det kan absolutt ikke være enkelt, men så har jo RJ gått på en del blundere opp gjennom årene. Blant annet ser det ut som om han har glemt at det var Egwene Galad var interisert i og ikke Nynaeve som han gjennom Elaine`s PoV ga utrykk for i "a path of daggers" (tror jeg). Dette er dog en av de få feilene RJ har innrømmet, men det er en god del andre også som han nekter å kommetere.Stefan wrote:Kan ikke være lett å skrive denne serien, spesielt ikke de siste bøkene, MTreveler wrote:Tre sider om dagen i snitt er faktisk ganske mye for en forfatter. Må huske på at dette ikke er en skolestil og at så langt ut i historeien stilles det strenge krav til research i de tidligere bøkene (dog han bruker bare sine egne notater) for å unngå feil og uoverenstemmelser.
med så mange parallelle handlinger og en dyp historie som han må huske på.
En gjenganger er jo at han ofte tar feil av Saidin og Saidar, men det er detaljer vi kan leve med!
Jeg gleder meg som en unge til den boken. Kommer til å bli råtass. Jeg mener å ha lest at fra nå av skal RJ skrive ferdig hovedserien før han gir seg i kast med resten av prequelsene. Det skal bli 12 (kanskje 13) bøker + 3 prequels hvis jeg ikke tar helt feil.
Og en god bok kan som sagt ikke bli for lang. Husker da jeg ga meg i kast med Eye of the World første gang; da syntes jeg at den virket fryktelig lang, men jeg kom kjapt inn i det, og etter at jeg hadde lest ut hele serien til nå, så synes jeg at bøkene godt kunne ha vært litt lenger.
Heretter tar jeg hver av de nye bøkene for seg, også satser jeg på å lese hele serien i ett når alle bøkene er utgitt. Hvis jeg ikke blir gal av all ventingen da.
Og en god bok kan som sagt ikke bli for lang. Husker da jeg ga meg i kast med Eye of the World første gang; da syntes jeg at den virket fryktelig lang, men jeg kom kjapt inn i det, og etter at jeg hadde lest ut hele serien til nå, så synes jeg at bøkene godt kunne ha vært litt lenger.
Heretter tar jeg hver av de nye bøkene for seg, også satser jeg på å lese hele serien i ett når alle bøkene er utgitt. Hvis jeg ikke blir gal av all ventingen da.
Eneste skåret i gleden er at han skal begynne på en annen bokserie etter den siste WoT-boka, før han skriver de to siste prequelene.Akira wrote:Jeg gleder meg som en unge til den boken. Kommer til å bli råtass. Jeg mener å ha lest at fra nå av skal RJ skrive ferdig hovedserien før han gir seg i kast med resten av prequelsene. Det skal bli 12 (kanskje 13) bøker + 3 prequels hvis jeg ikke tar helt feil.
Tviler på at hans neste serie kan nå samme høyde. Men uansett. Jeg synes det hadde vært en ide om han hadde gjennomgått hele serien fra ende til annen etter at siste bok var ferdig, og bearbeidet det hele. Det er helt sikkert unødvendige seanser i bøkene så langt, og det kunne helt sikkert vært tydeligere enkelte steder. Spesielt gjelder dette bøkene 7-10. Dette skylder han fremtidige lesere...
Trur nok at Jordan sjølv meinar bok 7-10 er like bra som bok 1-6, så det skjer nok aldri.Ceres wrote:Tviler på at hans neste serie kan nå samme høyde. Men uansett. Jeg synes det hadde vært en ide om han hadde gjennomgått hele serien fra ende til annen etter at siste bok var ferdig, og bearbeidet det hele. Det er helt sikkert unødvendige seanser i bøkene så langt, og det kunne helt sikkert vært tydeligere enkelte steder. Spesielt gjelder dette bøkene 7-10. Dette skylder han fremtidige lesere...
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Dessuten er det vel mer penger i en ny bokserie, enn å revidere WoTLoki wrote:Trur nok at Jordan sjølv meinar bok 7-10 er like bra som bok 1-6, så det skjer nok aldri.Ceres wrote:Tviler på at hans neste serie kan nå samme høyde. Men uansett. Jeg synes det hadde vært en ide om han hadde gjennomgått hele serien fra ende til annen etter at siste bok var ferdig, og bearbeidet det hele. Det er helt sikkert unødvendige seanser i bøkene så langt, og det kunne helt sikkert vært tydeligere enkelte steder. Spesielt gjelder dette bøkene 7-10. Dette skylder han fremtidige lesere...
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

(Hei, nye quote-quote-quote-greier!Loki wrote:Trur nok at Jordan sjølv meinar bok 7-10 er like bra som bok 1-6, så det skjer nok aldri.Ceres wrote:Tviler på at hans neste serie kan nå samme høyde. Men uansett. Jeg synes det hadde vært en ide om han hadde gjennomgått hele serien fra ende til annen etter at siste bok var ferdig, og bearbeidet det hele. Det er helt sikkert unødvendige seanser i bøkene så langt, og det kunne helt sikkert vært tydeligere enkelte steder. Spesielt gjelder dette bøkene 7-10. Dette skylder han fremtidige lesere...
Tror han har tatt til seg noen tilbakemeldinger - KoD blir jo som sagt den første boka siden LoC som skal få en spkalt "full editorial review" før utgivelse...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.