Knife of Dreams kommer ut 11. oktober (Unngå spoilere!)

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

terje wrote:Vel, tusseladden skriver ca. 3 sider om dagen
tre sider om dagen? og det bruker han åtte timer på? :s
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Han tar seg vel god tid.... :roll:

Aldri noen god ide å stresse. 8)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Tre sider om dagen i snitt er faktisk ganske mye for en forfatter. Må huske på at dette ikke er en skolestil og at så langt ut i historeien stilles det strenge krav til research i de tidligere bøkene (dog han bruker bare sine egne notater) for å unngå feil og uoverenstemmelser.

I de senere år så har han også brukt svært mye tid å turnere rundt i USA og Europa etter hver bokutgivelse som også gjør at tiden mellom hver utgivelse blir lengre.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Det var dette jeg mente å referere til med posten min over. Hastverk er alltid lastverk, vet du. 8)
- Verg., Aen., 3.315.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Treveler wrote:Tre sider om dagen i snitt er faktisk ganske mye for en forfatter. Må huske på at dette ikke er en skolestil og at så langt ut i historeien stilles det strenge krav til research i de tidligere bøkene (dog han bruker bare sine egne notater) for å unngå feil og uoverenstemmelser.

I de senere år så har han også brukt svært mye tid å turnere rundt i USA og Europa etter hver bokutgivelse som også gjør at tiden mellom hver utgivelse blir lengre.
Kan ikke være lett å skrive denne serien, spesielt ikke de siste bøkene, M
med så mange parallelle handlinger og en dyp historie som han må huske på.
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Stefan wrote:
Treveler wrote:Tre sider om dagen i snitt er faktisk ganske mye for en forfatter. Må huske på at dette ikke er en skolestil og at så langt ut i historeien stilles det strenge krav til research i de tidligere bøkene (dog han bruker bare sine egne notater) for å unngå feil og uoverenstemmelser.

Kan ikke være lett å skrive denne serien, spesielt ikke de siste bøkene, M
med så mange parallelle handlinger og en dyp historie som han må huske på.
Nei det kan absolutt ikke være enkelt, men så har jo RJ gått på en del blundere opp gjennom årene. Blant annet ser det ut som om han har glemt at det var Egwene Galad var interisert i og ikke Nynaeve som han gjennom Elaine`s PoV ga utrykk for i "a path of daggers" (tror jeg). Dette er dog en av de få feilene RJ har innrømmet, men det er en god del andre også som han nekter å kommetere.

En gjenganger er jo at han ofte tar feil av Saidin og Saidar, men det er detaljer vi kan leve med! :)
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Jeg gleder meg som en unge til den boken. Kommer til å bli råtass. Jeg mener å ha lest at fra nå av skal RJ skrive ferdig hovedserien før han gir seg i kast med resten av prequelsene. Det skal bli 12 (kanskje 13) bøker + 3 prequels hvis jeg ikke tar helt feil.

Og en god bok kan som sagt ikke bli for lang. Husker da jeg ga meg i kast med Eye of the World første gang; da syntes jeg at den virket fryktelig lang, men jeg kom kjapt inn i det, og etter at jeg hadde lest ut hele serien til nå, så synes jeg at bøkene godt kunne ha vært litt lenger.

Heretter tar jeg hver av de nye bøkene for seg, også satser jeg på å lese hele serien i ett når alle bøkene er utgitt. Hvis jeg ikke blir gal av all ventingen da.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Akira wrote:Jeg gleder meg som en unge til den boken. Kommer til å bli råtass. Jeg mener å ha lest at fra nå av skal RJ skrive ferdig hovedserien før han gir seg i kast med resten av prequelsene. Det skal bli 12 (kanskje 13) bøker + 3 prequels hvis jeg ikke tar helt feil.
Eneste skåret i gleden er at han skal begynne på en annen bokserie etter den siste WoT-boka, før han skriver de to siste prequelene. :(
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Tviler på at hans neste serie kan nå samme høyde. Men uansett. Jeg synes det hadde vært en ide om han hadde gjennomgått hele serien fra ende til annen etter at siste bok var ferdig, og bearbeidet det hele. Det er helt sikkert unødvendige seanser i bøkene så langt, og det kunne helt sikkert vært tydeligere enkelte steder. Spesielt gjelder dette bøkene 7-10. Dette skylder han fremtidige lesere...
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

7-10? Selv synes jeg 9 er en av de beste, men hver sin smak...
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ceres wrote:Tviler på at hans neste serie kan nå samme høyde. Men uansett. Jeg synes det hadde vært en ide om han hadde gjennomgått hele serien fra ende til annen etter at siste bok var ferdig, og bearbeidet det hele. Det er helt sikkert unødvendige seanser i bøkene så langt, og det kunne helt sikkert vært tydeligere enkelte steder. Spesielt gjelder dette bøkene 7-10. Dette skylder han fremtidige lesere...
Trur nok at Jordan sjølv meinar bok 7-10 er like bra som bok 1-6, så det skjer nok aldri.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Loki wrote:
Ceres wrote:Tviler på at hans neste serie kan nå samme høyde. Men uansett. Jeg synes det hadde vært en ide om han hadde gjennomgått hele serien fra ende til annen etter at siste bok var ferdig, og bearbeidet det hele. Det er helt sikkert unødvendige seanser i bøkene så langt, og det kunne helt sikkert vært tydeligere enkelte steder. Spesielt gjelder dette bøkene 7-10. Dette skylder han fremtidige lesere...
Trur nok at Jordan sjølv meinar bok 7-10 er like bra som bok 1-6, så det skjer nok aldri.
Dessuten er det vel mer penger i en ny bokserie, enn å revidere WoT :(
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Loki wrote:
(Hei, nye quote-quote-quote-greier! :D )

Tror han har tatt til seg noen tilbakemeldinger - KoD blir jo som sagt den første boka siden LoC som skal få en spkalt "full editorial review" før utgivelse...
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Bøkene 7-10 er virkelig bra, men jeg tror nok de kunne vært bedre. Håper at bearbeidinga som bok 11 nå gjennomgår bringer serien opp på LoC-nivå igjen. I så fall er det verdt ventinga!!!
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Tenk så fantastisk serien hadde blitt hvis alle bøkene hadde fått en ekstra gjennomgang etter at serien er ferdig! Ville gjort en kongeserie, enda mer konge!

Aldri hørt om bøker som har fått det, har dere?
Post Reply