MERK! Jeg har nesten ikke vært inne der det siste året, så det er mye jeg ikke har oversikt over. Kommer muligens en oppdatering om ei stund...
50 Shots - Musikk I grenselandet mellom punk og rock. Skikkelig fort, og ganske hardt.
Absinth - God gitarrock; jeg synes de høres ut som en blanding av Seigmen og DumDum Boys. Sjekk spesielt ut ”Marene”!
Beinkjør - Jeg er frista til å kalle dette dirt punk. Sjekk ut ”Dype Tanker Om OG LIGNENDE”!
Dear John Letter - Pop punk, men med noen temmelig bra politiske sanger. Selv har jeg veldig sansen for ”World of Greed”, som ikke bare har en politisk tekst, men som også er råstilig, musikalsk sett.
Dei Nye Norske Vampyrane - En slags metall, som lovpriser nynorskens overlegenhet. Bedre blir det ikke.
Desperado - Hard rock, med sterke innslag av hard core.
Fence - Norsk reggae! Og det er faktisk ikke så verst; ”Streets of Oslo” og ”I Want You To Believe” er knallbra låter.
Kort Prosess - Stygg og bråkete hard rock!
Lucky Malice - Skikkelig rølpete jentepunk. Oser av energi og frustrasjon. Sjekk spesielt ut ”Ego”, ”Fuck Me” og ”Run Like Hell”.
McDolly - Enda mer rølpepunk. Av og til skikkelig barnslig, som på ”On Your Knees”, men hele tida er de energiske og humoristiske.
ORDRENEKT - Mer stygg og bråkete hard rock.
Purified in Blood - Så tung hard core at det har bikka over kansten, og blitt metal. Herlig.
Rama Lama das Punk Abteilung - Nordtrøndersk rølpepunk de luxe. Noe av det desidert verste jeg har hørt. Hardt, fort, svett.
Ribozyme - Steintung rock, nesten på grensen til metall.
Silence The Foe - Hylende, bråkete, uharmonisk, aggressivt. Hard core.
Suzuka - Tung, hard core-inspirert rock. Herlig vokal; den passer som støpt til resten av musikken.
The Rooph - Skikkelig bra pop rock. Sjekk spesielt ut ”Francesca in the Sunset”!
Youth Pictures of Florence Henderson - En slags elektronika, kan tidvis ligne litt på Sigur Rós.