Stephen King
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
Stephen King
Hvilken bøker kan dere anbefale fra Stephen king?
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Har lest "dreamcatcher", eller "drømmejegerne" på norsk, og må si jeg syntes den var ganske kjedelig faktisk.. "Forbannelsen/Thinner" har jeg også lest, og den var hakket bedre...
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Aha, Drømmejegerne ja. Synes det var ei bra bok jeg. Forbannelsen derimot har jeg ikke lest.Thomdril wrote:Har lest "dreamcatcher", eller "drømmejegerne" på norsk, og må si jeg syntes den var ganske kjedelig faktisk.. "Forbannelsen/Thinner" har jeg også lest, og den var hakket bedre...
Og jeg kom på enda en bok av King jeg har lest. Rose Madder. Så det så.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Samme her. Det er et eller annet med King som jeg ikke takler helt. Lar meg rett og slett ikke friste av bøkene hans. Kan være fordi jeg har sett litt for mange av de i "rett på dvd-format da"
Er ikke akkurat kvalitet, for å si det sånn. TIl det har han solgt seg for billig.
Er ikke akkurat kvalitet, for å si det sånn. TIl det har han solgt seg for billig.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
jeg kan absolutt anbefale Dark Tower-serien til alle som like fantasy. dette er dog de eneste bøkene han har skrevet som kan kalles fantasy, da resten er i thrilller/grøsser-stil.
jeg er jo da fan av King, og har sluttet å se filmatiseringene av hans bøker, siden bøkene som regel er mye bedre, og filmene stort sett gir bøkene et dårlig rykte. av grøsserne hans kan jeg nevne IT - som ble en forferdelig film, men var en fantastisk bok å lese.
jeg er jo da fan av King, og har sluttet å se filmatiseringene av hans bøker, siden bøkene som regel er mye bedre, og filmene stort sett gir bøkene et dårlig rykte. av grøsserne hans kan jeg nevne IT - som ble en forferdelig film, men var en fantastisk bok å lese.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jeg har lagt merke til at Dark Tower-serien er delvis oversatt til norsk. Skyldes dette at bøkene er bra, eller bare at King har en gedigen fanskare i Norge? Noen andre enn Fenrir som har lest serien?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Det er ikke riktig at The Dark Tower er de eneste fantasy-bøkene hans. Det er riktignok hans hovedverk, men boken The Talisman er også i mye av samme stil. Også har vi jo The Eyes of the Dragon som er fantasy for litt yngre.Fenrir wrote:jeg kan absolutt anbefale Dark Tower-serien til alle som like fantasy. dette er dog de eneste bøkene han har skrevet som kan kalles fantasy, da resten er i thrilller/grøsser-stil.
Og det stemmer heller ikke at resten av bøkene ligger i grøsser-sjangeren. King er riktignok verdens mest kjente grøsser-forfatter, men han har skrevet en god del historier som ikke er grøss. Han har skrevet flere dramaer. For eksempel The Green Mile, Different Seasons (fire kortere romaner), Dolores Claiborne, Hearts in Atlantis og The Girl Who Loved Tom Gordon.
Men ellers er det mye grøss, ja. Mine favorittbøker av King er IT, Desperation, Rose Madder, Insomnia m.fl.
[quote="Sauegjeteren"]Stort sett det meste. Mange av bøkene hans er litt trege igang, men er meget gode når de først starter.
Men av de jeg har lest kan jeg anbefale Hjerter i Atlantis, Insomnia, Noe For Enhver.Dette er de jeg kommer på i farta.
Hva handler Insomnia om? jeg vet jeg har den i bokhyllen og tenkte jeg kunne starte med den.
er ikke Insomnia en sykdom?
Men av de jeg har lest kan jeg anbefale Hjerter i Atlantis, Insomnia, Noe For Enhver.Dette er de jeg kommer på i farta.
Hva handler Insomnia om? jeg vet jeg har den i bokhyllen og tenkte jeg kunne starte med den.
er ikke Insomnia en sykdom?
Ye have cast out yer brothers for devils, and now complain ye, lamenting, that ye've been left to fight alone.