Tv-serier

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Locked
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Kjetil wrote:Jeg svarte kun med samme mynt, etter Loki hadde gått til angrep på Stefan Hoy, men legg det gjerne dødt for min del.
Hah, det eg gjorde var rett nok kritikkverdig - eg impliserte at stefan_hoy muligens var i ein situasjon eg ikkje hadde noko konsist grunnlag for å påstå at han var i, og skildra ein person som ville vere i ein slik situasjon som tåpeleg og dum. Eg sa faktisk aldri at han var i ein slik situasjon, eg åpna berre for mogelegheita for at han kunne vere det då innlegget eg kommenterte såg slik ut. Unødvendig, joda, eg kunne handtert det på ein betre måte, men det er ikkje samanliknbart med innstillinga du har vist. Eg gav ein karakteristikk av ei handlingsrekkje som dum og tåpeleg, og ymta frampå om at eg var litt bekymra for at stefan_hoy hadde fulgt denne (noko han viste seg å ikkje ha gjort, og som eg beklaga). Du går stort sett direkte på personkarakteristikkar, du gidd ikkje lese andres innlegg sjølv om du postar i tråden og svarar på dei (noko som vel er blant dei aller groveste formene for frekk opptreden på eit diskusjonsforum), og du postar i trådar der du klagar over trådens tema, som egentleg berre er ein forkledd spam. Om du ikkje er interessert i å lese folk diskutere tv-seriar, kvifor er du på ein tråd ved namnet "tv-seriar"?

Så for all del, kritiser opptredenen min, men ikkje innbill deg at det du har dreve med er "samme mynt". Det er som å rettferdiggjere skyting fordi ein person hytta med neven.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Det er ikke bestemt hvor mange sesonger det blir av Lost, men den er hvertfall fornyet til sesong 3.

Edit: Her er forresten en side som viser om en serie blir fornyet til høsten eller ikke: http://www.thefutoncritic.com/cgi/calen ... w=renewals

Jeg synes Lost inneholder såpass mange mysterier at de kan klare å lage mange gode sesonger. 5 blir nok litt for drøyt, men absolutt 3-4 sesonger. Sesong 2 har ihvertfall tatt seg kraftig opp nå.

Det jeg liker med Prison Break er at det vil bli en avslutning på sesong 1, siden neste sesong vil hete "The Manhunt". Kanskje "Prison Break - The Manhunt", men likevel betyr dette at sesong 1 vil få en avslutning, mens sesong 2 vil bli filmet i Mexico. Derfor ser jeg ingen grunn til å komme med uttalelser som "Nå drar de bare historien ut, for å tjene mer penger". Selvsagt vil Fox tjene enda mer penger med en ny sesong, men det er såpass mange andre plot enn rømningsplottet, at det er nok å bygge på. Enig i det dere sier om karakterutvikling ja.

Har èn episode igjen av sesong 1 nå, og nesten uansett hva som skjer i siste episode, vil jeg si at dette er den beste enkeltsesongen av en spenningsserie jeg har sett, sammen med første sesong av 24.
Last edited by Stefan on Thu May 11, 2006 22:46, edited 1 time in total.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Stefan wrote: Sesong 2 har ihvertfall tatt seg kraftig opp nå.
Einig, men den har hatt eit langt dødparti midt i som skuffa meg.
Det jeg liker med Prison Break er at det vil bli en avslutning på sesong 1, siden neste sesong vil hete "The Manhunt".
Ah, hadde høyrt at tittelen kunne skifte, og at sesongene etter denne antakeleg vil omhandle andre ting enn fengselsrømninga, men at "The Manhunt" blir tittelen var nytt for meg. Takk for infoen! :D
Derfor ser jeg ingen grunn til å komme med uttalelser som "Nå drar de bare historien ut, for å tjene mer penger".
Einig - etter kva eg kan forstå hadde serieskaparen ein plan for eventuelle fleire sesongar alt frå byrjinga av òg, så trur ikkje dei drar det ut (kun) for å tene meir peng.
Selvsagt vil Fox tjene enda mer penger med en ny sesong, men det er såpass mange andre plot enn rømningsplottet, at det er nok å bygge på. Enig i det dere sier om karakterutvikling ja.
Ja - så langt er karakterene stort sett (relativt) flate stereotyper som utfører plottfunksjonar meir enn dei handler som individuelle karakterar i utvikling. (Klønete uttrykt, men de skjønnar kva eg meinar) Om dei skal klare bære ein sesong til må dei utviklast, men eg trur ikkje det blir eit problem, dei aller fleste av dei har veldig stort potensiale.
Har èn episode igjen av sesong 1 nå, og nesten uansett hva som skjer i siste episode, vil jeg si at dette er den beste enkeltsesongen av en spenningsserie jeg har sett, sammen med første sesong av 24.
For lenge sidan eg såg sesong 1 av "24" til å sei det sikkert, men mogeleg eg er einig.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Jeg digger tre stykker i Prison Break; Homseladden som før hadde folk til å holde lommen hans, han som nesten ble drept, og gjorde som så mange rusmissbrukere, og nærdøden-opplevelse personer gjør; ble kristen, og selfølgelig hovedpersonen.

Men jeg ser ikke helt hvor de skal med plottet om hun som vil bli president eller hva enn hun er kandidat i. Om hun skulle gå ut av bildet for godt synes jeg det ble noe dumt, da hun har tatt opp en del tid. ellers kan hun jo komme fram som syndebukk, og gå bort i historien da de eventult skulle klare å bryte seg ut (da vil jeg tro hun vil bli mer aktuell i neste sessong.)

Jeg synes faktisk at det bare har vært tendenser i Lost sessong to, som er bra, bortsett fra at det har tatt seg noe opp nå. Ikke det at det er noe spessielt dårligere enn i fjor, eller at jeg forventet veldig mye, men jeg venter litt på at folk dør. En bi person død igjenn øker jo spenningen en del.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Wolfbrother wrote:Jeg digger tre stykker i Prison Break; Homseladden som før hadde folk til å holde lommen hans, han som nesten ble drept, og gjorde som så mange rusmissbrukere, og nærdøden-opplevelse personer gjør; ble kristen, og selfølgelig hovedpersonen.
Jepp, same favorittar som meg. Vil forvørig legge til at den gamle mannen og fengselsdirektøren begge er fengende karakterar òg. Men det langt fleire enn desse favorittane som har potensiale - særleg har cellekameraten til Michael ("Sucrè"?) og han svartebørsfyren som latar ovenfor familien som om han fortsatt er soldat i Irak antydninger til å kunne foldest ut og gjerast interessante.

Greia er at dei aller fleste av karakterene er definert av kun ein ting - kvifor dei vil ut av fengselet - og dei fleste har relativt basiske, kort forklarte grunnar til å ville dette. Det gjer at karakterene som eit resultat blir litt einsspora. (Dette er eit vanleg problem med karakterar i tv-seriar - ein funksjon dei har blir deira karakterdefinerande trekk) Forhåpentlegvis vil dei vide karakterane litt ut straks dei er ute av fengselet. :D
Jeg synes faktisk at det bare har vært tendenser i Lost sessong to, som er bra, bortsett fra at det har tatt seg noe opp nå. Ikke det at det er noe spessielt dårligere enn i fjor, eller at jeg forventet veldig mye, men jeg venter litt på at folk dør. En bi person død igjenn øker jo spenningen en del.
Det daua då ein god del karakterar no nyleg....
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Eks sayid, Hurley, narkomanen, eller en annen så stor.

Edit; fikk ikke sett den siste episoden så mulig noe har skjedd.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Av karakterene på Prison Break synes jeg også at hovedpersonen har stort potensial. Måten han bygde sitt liv på penger broren lånte og måtte betale dyrt for på flere plan er interessant og god. Og som du Loki, så liker jeg han soldaten som vil ut til familien sin. Peter Stormare spiller også flott i den rollen han har. Jeg er litt usikker på hva jeg synes om dette "jeg-har-blitt-kristen"-plottet, men stort sett liker jeg han veldig godt. Sucre er også en sympatisk og fin karakter.

Er det bare meg eller virket det litt vel for seg gjort at godeste "homseladden" - han pedofile - skal ut av fengsel (i hvert fall delvis) for å ramme noen så nært i MSs omgangskrets? (Jeg har ikke sett den nyeste episoden enda... Vet ikke om MS vet.) Men uansett virket det litt vel tilfeldig.
Urban tilværelse
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Prison Break: Må også legge til at de siste episodene har vist at også Sarah (sykesøsteren) kan bli en spennende karakter.

Et spørsmål: Hvis noen ser PB på norsk tv, så be oss gjerne legge spoilere rundt det som har hendt i USA.
Ceres wrote:Er det bare meg eller virket det litt vel for seg gjort at godeste "homseladden" - han pedofile - skal ut av fengsel (i hvert fall delvis) for å ramme noen så nært i MSs omgangskrets?
Dette har ikke jeg helt fått med meg, hva mener du?

Lost:
Synes det dør folk rett som det er jeg :P. Skjedde hvertfall mer enn nok i gårsdagens episode (21). Er vel to episoder igjen av sesongen nå; neste uke får vi vite hva Michael har bedrevet mens han var borte, mens Desmond returnerer i sesongavslutningen.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Jeg gleder meg til Star Wars blir tv-serie. 8) Tenk, hundre episoder med Star Wars mellom Episode 3 og Episode 4. Det blir stas.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ja, legen, direktøren og Belleque (eller korleis han skriv det) er faktisk blant dei betre karakterane - kanskje nettopp fordi ingen av dei har eit enkelt definert mål dei blir forma etter, dei er berre vanlege menneske som går på jobb og har eit liv, og samtidig har for mykje screen-time til at dei kan vere todimensjonale bakgrunnskarakterar.
Ceres wrote:Av karakterene på Prison Break synes jeg også at hovedpersonen har stort potensial. Måten han bygde sitt liv på penger broren lånte og måtte betale dyrt for på flere plan er interessant og god.
Ja, Michael er vel seriens beste karakter, er einig i det.
Er det bare meg eller virket det litt vel for seg gjort at godeste "homseladden" - han pedofile - skal ut av fengsel (i hvert fall delvis) for å ramme noen så nært i MSs omgangskrets? (Jeg har ikke sett den nyeste episoden enda... Vet ikke om MS vet.) Men uansett virket det litt vel tilfeldig.
Hæ? Er ho dama han hadde eit forhald til i Michaels omgangskrets?! Det har ikkje eg fått med meg, korleis kjenner ho Michael?
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Ikke direkte, men indirekte. Var ikke ho dama mora til ho dama på utsida som arbeider for å få broren frikjent? (Husker ikke navnet i farta). Ho som jobber med Nick og som har kjent MS og broren lenge lenge... Kanskje jeg la for mye i scenene - jeg har bare sett episodene en gang. Dersom jeg tar feil på dette beklager jeg så mye.
Urban tilværelse
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Er ho? O.o Når har ho hatt ein scene med dama som "venter" på Hr. Suspekt?
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Driver å laster ned the OC nå. Tar nesten 10 giga av min stakkars laptop-harddiskplass.

Er det verdt tiden og plassen?

(laster liksom ned serien på et ekstremt tynt grunnlag; vet ikke hvilken sjanger serien går i engang) :roll:
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Nynaeve
Asha’man
Asha’man

Post by Nynaeve »

Akira wrote:Jeg gleder meg til Star Wars blir tv-serie. 8) Tenk, hundre episoder med Star Wars mellom Episode 3 og Episode 4. Det blir stas.
Når begynner den?? Har ikke hørt noe om det, så der ser dere hvor godt jeg følger med.
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

De har så vidt begynt å lage den, første episode kommer vel i løpet av et år eller så.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Locked