Mange som seier at Lordi er satanistar, dette kan ikkje stemme.
Ein av sangane deires heiter: Devil is a Loser (and his my bitch)
Så der kan dykk sjå at dei ikkje er så onde som alle trur
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Det er mange tullinger som sier metall bare er satanisme og faen men det er bare bygget på fordommer. Det er så godt som ingen metallband som faktisk er satanister. De eneste eksemplene på det er noen ganske få av de mest ekstreme black metall folka her i Norge. Sånn som Greven, Nattefrost, Euronymous, og disse karene som brente kirker og herja på tidlig nittitall. Men medias fokus på dette den gangen har dessverre skapt en generell oppfatning om at dette handler om satanisme, og black metall sjangeren har ennå ikke fått leget alle sine sår siden den tiden. Også skal det sies at oppfatningen om satanisme har spredt seg til andre sjangere mye fordi folk ser på gothere som nettopp dette. Og gotherne hører jo på alle metalltyper. Gothere er jo noe som virker skummelt og skremmende på utenforstående. Men som regel er det bare snille folk innenfor miljøet og musikken.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Stine wrote:broren min trekker det enda lenger og kaller alanis morissette og kaizers for satanmusikk.
Alanis er Gud!
Så selvsagt MGP jeg også. Hvert år. Er få ting som er mer underholdende enn å samle gode og sarkastiske venner foran TV-en med en del øl, under MGP-finalen. Å gjøre narr av artistene er en ting; å forbanne østeuropeerne for å stemme på land de vil insmigre seg med politisk, er enda morsommere. Og å forbanne våre landsmenn, naturligvis, for at de alltid gir svenskene 10 eller 12 poeng, til tross for at de aldri gir oss noe som helst. Jepp, MGP og nasjonalisme hører sammen.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
La noen foresten merke til at gruppa var sterkt KISS inspirert?
Den ene gitaristen hadde samme maske som KISS-gutta, mens vokalisten brukte platåsko, noe som KISS også har brukt...
Må vel nesten forsvare Kaizers litt her nå. Husker jeg hørte de første gangen hos en kamerat, og det virket som et totalt kaos av ulyder og kubjeller. Etter en tid kunne jeg høre at det faktisk var musikk, god og fengende. Vet ikke hvordan jeg skal forklare hvorfor det er bra, men det er veldig levende, pulserende musikk som spenner fra fine melodier til heftige omparock-låter.
Dog i moderate mengder, kan være vel voldsomt over lenger tid.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
hansito wrote:La noen foresten merke til at gruppa var sterkt KISS inspirert?
Den ene gitaristen hadde samme maske som KISS-gutta, mens vokalisten brukte platåsko, noe som KISS også har brukt...
Og når vi snakker om kostymene deres har jeg kommet fram til at Mr. Lordi sannsynligvis er fra nord-Finnland. Var tøft at han hadde på samelue under avstemmninga .
Og jeg har spurt før. Var det bare Mr. Lordi som hadde sminka seg?
Og ganske stilige sådan. Men tviler på at det var hele masker. Har ikke egentlig greie på sånt, men kanskje de har sånn delvis masker, sånn som f.eks. Gimli i LotR-filmene har? Og så masse sminke på toppen...