MGP- Trollokene vinner?

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Mange som seier at Lordi er satanistar, dette kan ikkje stemme.
Ein av sangane deires heiter: Devil is a Loser (and his my bitch)
Så der kan dykk sjå at dei ikkje er så onde som alle trur :D
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Det er mange tullinger som sier metall bare er satanisme og faen men det er bare bygget på fordommer. Det er så godt som ingen metallband som faktisk er satanister. De eneste eksemplene på det er noen ganske få av de mest ekstreme black metall folka her i Norge. Sånn som Greven, Nattefrost, Euronymous, og disse karene som brente kirker og herja på tidlig nittitall. Men medias fokus på dette den gangen har dessverre skapt en generell oppfatning om at dette handler om satanisme, og black metall sjangeren har ennå ikke fått leget alle sine sår siden den tiden. Også skal det sies at oppfatningen om satanisme har spredt seg til andre sjangere mye fordi folk ser på gothere som nettopp dette. Og gotherne hører jo på alle metalltyper. Gothere er jo noe som virker skummelt og skremmende på utenforstående. Men som regel er det bare snille folk innenfor miljøet og musikken.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Nynaeve
Asha’man
Asha’man

Post by Nynaeve »

Storebroren min er kristen, men han hører på alt av black metal og death metal. Man trenger ikke å være satanister for å høre på "bråkemusikk".
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

satanmusikk er en betegnelse mange bruker om metall fordi de ikke tar seg tid til å finne ut hva tekstene betyr.

broren min trekker det enda lenger og kaller alanis morissette og kaizers for satanmusikk. :roll:
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Stine wrote:broren min trekker det enda lenger og kaller alanis morissette og kaizers for satanmusikk. Rolling Eyes
Amen. I hvert fall Kaizers.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Stine wrote:broren min trekker det enda lenger og kaller alanis morissette og kaizers for satanmusikk. :roll:
Alanis er Gud! :o

Så selvsagt MGP jeg også. Hvert år. Er få ting som er mer underholdende enn å samle gode og sarkastiske venner foran TV-en med en del øl, under MGP-finalen. Å gjøre narr av artistene er en ting; å forbanne østeuropeerne for å stemme på land de vil insmigre seg med politisk, er enda morsommere. Og å forbanne våre landsmenn, naturligvis, for at de alltid gir svenskene 10 eller 12 poeng, til tross for at de aldri gir oss noe som helst. Jepp, MGP og nasjonalisme hører sammen. :D
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

må si at jeg synes at diskusjonen rundt metal musikk og satanisme er sørgelig oppbrukt.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Faile wrote:må si at jeg synes at diskusjonen rundt metal musikk og satanisme er sørgelig oppbrukt.
Den klassiske debatten er vel litt sliten ja, men jeg kunne argumentert i timesvis for at kaizers er presset ut av satan selv.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

stefan_hoy wrote:
Faile wrote:må si at jeg synes at diskusjonen rundt metal musikk og satanisme er sørgelig oppbrukt.
kaizers er presset ut av satan selv.
Ut av hans salige hull. :shock:
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Lieungh
Sitter
Sitter

Post by Lieungh »

Akira wrote:
stefan_hoy wrote:
kaizers er presset ut av satan selv.
Ut av hans salige hull. :shock:
At det var?

Men Lordi var annerledes enn de vanlige, sørgelig dårlige bidragene, og fortjente derfor å vinne. Selv om jeg ikke egentlig likte sangen.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
hansito
Hengiven
Hengiven

Post by hansito »

La noen foresten merke til at gruppa var sterkt KISS inspirert?
Den ene gitaristen hadde samme maske som KISS-gutta, mens vokalisten brukte platåsko, noe som KISS også har brukt...
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Må vel nesten forsvare Kaizers litt her nå. Husker jeg hørte de første gangen hos en kamerat, og det virket som et totalt kaos av ulyder og kubjeller. Etter en tid kunne jeg høre at det faktisk var musikk, god og fengende. Vet ikke hvordan jeg skal forklare hvorfor det er bra, men det er veldig levende, pulserende musikk som spenner fra fine melodier til heftige omparock-låter.

Dog i moderate mengder, kan være vel voldsomt over lenger tid.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

hansito wrote:La noen foresten merke til at gruppa var sterkt KISS inspirert?
Den ene gitaristen hadde samme maske som KISS-gutta, mens vokalisten brukte platåsko, noe som KISS også har brukt...
Og når vi snakker om kostymene deres har jeg kommet fram til at Mr. Lordi sannsynligvis er fra nord-Finnland. Var tøft at han hadde på samelue under avstemmninga :P .

Og jeg har spurt før. Var det bare Mr. Lordi som hadde sminka seg?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Masker alt sammen så vidt jeg vet.
Lieungh
Sitter
Sitter

Post by Lieungh »

Og ganske stilige sådan. Men tviler på at det var hele masker. Har ikke egentlig greie på sånt, men kanskje de har sånn delvis masker, sånn som f.eks. Gimli i LotR-filmene har? Og så masse sminke på toppen...
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Post Reply