Gikk glipp av England - Paraguay, på grunn av egen kamp (2-5 tap, etter en solid åpning med straffescoring av captain himself, nemlig meg

). Viktig for England å få seier i åpningskampen, presset er enormt.
Fiaskostart for Sverige, selv om de hadde fortjent seieren. Landslagstrener Lagerbäck har etter min mening gjort flere åpenbare blundere, og må ta på seg noe av skylden.
1. Å ikke ta med èn eneste høyreback til VM er helt ubegripelig for meg...
Christoffer Andersson burde helt klart vært tatt ut, og spilt fra start i stedet for midtbanespilleren de nå bruker på høyreback. Da hadde de samtidig sluppet å misbruke så sinnsykt mange dødballer, helt håpløst dårlige frispark og cornere idag.
2. At ikke Källstrøm startet kampen er en gåte for hele Sverige tror jeg. Svensson spiller ikke engang sentralt i Elfsborg, mens Källstrøm er blitt kjøpt opp av mesterligaklubben Lyon. Han beviste forhåpentligvis nok da han kom inn, slik at han får spille resten av kampene.
Regner med at det løsner mot Paraguay, slik at spenningen er på topp når jeg ankommer Köln og Sverige - England.
Tror faktisk Sverige har store muligheter til å vinne den kampen, de har et meget godt tak på England. Særlig siden England sannsynligvis vil være videre allerede.
Argentina - Elfenbenskysten var dagens beste kamp; afrikanerne har fantastiske ferdigheter. Argentina virket veldig solide; og likte måten de holdt ballen i laget på i begynnelsen av andre omgang. Når man har ballen selv, kan som kjent ikke motstanderen score mål.
Alle lag drøyer tiden på den måten Argentina gjorde det, hvis man ikke er dårlig taktisk skolert. Frustrerende for motstanderene, men jeg kan garantere at Elfenbenskysten ville gjort akkurat det samme, hvis de hadde ledet. De ville sannsynligvis drøyet tiden på en enda mer usportslig oppførsel, nemlig å late som man er skadet. Kapteinen deres Drogba er jo dessuten fotball-Europas mest usportslige spiller, går ikke en kamp uten at han filmer, handser eller prater på motstanderen et gult kort. Har jo tilogmed innrømmet at han jukser, hvis det kan tjene laget... TWAT!