VM-tråden 2006

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Har du deltatt i konkurransen om det flotte Tidshjulet.net kortet?

Poll ended at Wed Jun 07, 2006 22:09

Ja
6
86%
Nei
1
14%

Total votes: 7

Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Nå ligger Asha'man i ledelsen om kortet. Tippet du rett resultat i England eller Sverige kampen?

Må si jeg ble skuffet over England. De skylder på at et ble for varmt,
men det er ikke en fullgod unnskyldning etter min mening!
Sverige var uheldige og burde vunnet. All ære til Shaka Hislop, han var mesterlig.
Søta bror burde tatt med Nannskog, slik at de kunne scoret noen mål!

Jeg har satset på en 1-0 seier til Elfenbenskysten (krysser fingrene).
Jeg er fullt klar over at det er stor odds på et slikt resultat, men jeg må støtte Toure og Eboue, de spiller jo på verdens beste lag (Arsenal)! :D
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Ja, Sverige - Trinidad & Tobago var en meget spennende kamp til tross for 0-0-resultatet. Må si meg enig med Lothair at Shaka Hislop gjorde en vanvittig bra jobb.

Da er det bare å glede seg til neste kamp. 8)
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Er berre oss to på VMspillet nå ja Thom. Iallefall i ligaen.
Er det nokon andre som spiller så sei ifrå.

Ledar eg i det amerikanske nettstad ligaen enno? Har hatt avslutning på skulen, så har ikkje fulgt med.

Edit: Var inn og sjekka no, var på fysrte kampane i begge gruppene eg tippa rett. Fekk tre poeng på England-Paraguay.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Tre kamper idag, men det var bare en bra.

England – Paraguay hadde jeg tro på, ihvertfall etter det ene målet. Men her var det så dårlig spill fra begge lag i 2. omgang at jeg har helt glemt om det var noe bra i 1. :roll:

Trinidad & Tobago – Sverige var en spennende kamp, masse sjanser til Sverige, og T&T kjempet godt. Etterhvert håpet jeg på at T&T skulle vinne, hadde vært kult, men det skjedde ikke. 0–0, men bra underholdningsverdi :)

Argentina – Elfenbenskysten hadde en bra 1. omgang, hvor begge lag var offensive. Men fy faen så kjedelige Argentina var i 2.! Jeg følte at jeg sløste bort tiden min ved å se på kampen, og hvorfor ga aldri dommern gult kort til den Argentinske keeperen for å drøye tida?! Argentina var utrolig usportslige, og jeg håper inderlig de ikke kommer videre, for kjedeligere fotball har jeg ikke sett på lenge. Virkelig synd at Elfenbenskysten ikke fikk til mer.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Eg tippa rett på Argentina kampen.
Sanka poeng der ja.

Edit: har den sida til fanasycup klikka?
Edit2: fant ut at jeg er på delt første av de som har sagdt de er fra ''Norway''
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Er mange som er inne å sjekker nå, og da er det ikke smart å være på en crappy shared host…
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Nei det kan du seie. Er av å på heile tida.
- Davram Bashere
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Heja Ashie :D 8) :wink:
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Drit i å nevn de statsa akkurat nå a..
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

stefan_hoy wrote:Drit i å nevn de statsa akkurat nå a..
Nåååå, dakar. :D

For å si det slik, jeg faller helt sikkert ned fra den plasseringa :D
- Davram Bashere
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Jeg må ha skrevet de statsa i pillerus..trodde Ivory Coast var Irland. Flagget lignet og greier. Er det mulig?
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Gikk glipp av England - Paraguay, på grunn av egen kamp (2-5 tap, etter en solid åpning med straffescoring av captain himself, nemlig meg :)). Viktig for England å få seier i åpningskampen, presset er enormt.

Fiaskostart for Sverige, selv om de hadde fortjent seieren. Landslagstrener Lagerbäck har etter min mening gjort flere åpenbare blundere, og må ta på seg noe av skylden.
1. Å ikke ta med èn eneste høyreback til VM er helt ubegripelig for meg...
Christoffer Andersson burde helt klart vært tatt ut, og spilt fra start i stedet for midtbanespilleren de nå bruker på høyreback. Da hadde de samtidig sluppet å misbruke så sinnsykt mange dødballer, helt håpløst dårlige frispark og cornere idag.
2. At ikke Källstrøm startet kampen er en gåte for hele Sverige tror jeg. Svensson spiller ikke engang sentralt i Elfsborg, mens Källstrøm er blitt kjøpt opp av mesterligaklubben Lyon. Han beviste forhåpentligvis nok da han kom inn, slik at han får spille resten av kampene.

Regner med at det løsner mot Paraguay, slik at spenningen er på topp når jeg ankommer Köln og Sverige - England.

Tror faktisk Sverige har store muligheter til å vinne den kampen, de har et meget godt tak på England. Særlig siden England sannsynligvis vil være videre allerede.

Argentina - Elfenbenskysten var dagens beste kamp; afrikanerne har fantastiske ferdigheter. Argentina virket veldig solide; og likte måten de holdt ballen i laget på i begynnelsen av andre omgang. Når man har ballen selv, kan som kjent ikke motstanderen score mål.

Alle lag drøyer tiden på den måten Argentina gjorde det, hvis man ikke er dårlig taktisk skolert. Frustrerende for motstanderene, men jeg kan garantere at Elfenbenskysten ville gjort akkurat det samme, hvis de hadde ledet. De ville sannsynligvis drøyet tiden på en enda mer usportslig oppførsel, nemlig å late som man er skadet. Kapteinen deres Drogba er jo dessuten fotball-Europas mest usportslige spiller, går ikke en kamp uten at han filmer, handser eller prater på motstanderen et gult kort. Har jo tilogmed innrømmet at han jukser, hvis det kan tjene laget... TWAT!
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Dumt at Elfenbenskysten tapte ja. Argentina var ren rutine, utrolig kjedelig.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg gråter elefanttårer over at Elfenbenskysten ikke vant i går. Ikke fordi det hadde vært bra for min stats, men fordi de sjarmerte meg i senk med spill og ferdigheter i verdensklasse. :cry:

Keita, Zokora, Boka, Drogba, Kone, Toure x 2 osv. :D

Yaya Toure var glimrende sentralt, og jeg tror meg og Stefan kan avslutte vår diskusjon om hvem som ligner mest på Vieira: Toure er Vieira inkarnert! Han har teknikken, fysikken, smartnessen, presisjonen, han var brutalt fantastisk å se spille!
Elfenbenskysten er mitt favorittlag så langt. Jeg håper de banker rævsjiten ut av Serbia og Nederland!

Nederland kampen er for meg den største i dag. Jeg er ikke sikker på om jeg gidder å se Mexico og Portugal cruise gjennom i de to andre.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Satt nesten og håpet på en utligning for Elfenbenskysten, men hadde satt penger på argentina; så var godt at de vant :).

Yaya Toure var glimrende ja; og han ligner på Vieira; men man kan ikke på bakgrunn av den ene kampen her utrope han som Vieiras etterfølger. Spiller han sånn i en sesong på et topplag i Europa, skal jeg være enig.

Idag er det selvsagt miniturnering på Frogner, og jeg må dømme kl 15. #%¤&!

Edit: Fikk lurt en kamerat til å dømme for meg :D. Fin førsteomgang av Nederland, særlig Robben.

Edit2: Ser med stor spenning fram til Angola - Portugal. La inn disse to bongene på bet24 igår, og håper de går inn:

Bong 1: Odds
Argentina - Elfenbenskysten H 1.55
Serbia - Nederland B 2.00
Mexico - Iran H 1.50
Angola - Portugal (1-0 handikap) B 1.90

Innsats: 100 kr
Mulig gevinst: 886 kr

Bong 2:
100 kr på seier til både Mexico og Portugal.

Innsats: 100 kr
Mulig gevinst: 209

Håper på målkalas av Portugal idag :D.

Hadde 100 kr på Sverige, England og Argentina igår :cry:
Post Reply