Filmliste – Top 10

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Shallis wrote:1. King Kong
2. A knights tale
3. Ringenes Herre (De får dele siden de er best etter hverandre)
4. Moulin Rouge
5. Grease
6. Dirty Dancing
7. Miss Undercover
8. Harry Potter
9. X-men 1
10. X-men 2
For en skrinn liste. Skal være enig i Ringenes Herre. King King og X-men filmene er bra, men langt fra noen topp ti. HP og Moulin Rouge er også habile.

Men A Knights Tale? Middelmådig om jeg skal være raus. Miss Undercover, Grease og Dirty Dancing er bare ræva. Beklager.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Kjetil wrote:Jøss, for en samling av middelmådige og dårlige filmer.

Tror ikke jeg klarer å rangere filmene, men kan sette opp 10 jeg liker veldig godt.
Se7en, fight club, the unusual suspects, american beaty, the shawshank redemtion, the emperors new groove, the matrix, sleepers, pulp fiction og forest gump.

Sikkert glemt mange.
Enig med at hun hadde masse midelmådige filmer der ja :roll:

7en er strålende, fight club er strålende, og disse av de andre du nevnte har jeg og sett, og synes er strålende , the shawshank redemtion, the matrix, sleepers, pulp fiction og forest gump.

Ellers er american history x verdt å nevne. Jeg likte forsovet "the cinderella man," og "A Beautiful Mind."
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

stefan_hoy wrote:
Shallis wrote:1. King Kong
2. A knights tale
3. Ringenes Herre (De får dele siden de er best etter hverandre)
4. Moulin Rouge
5. Grease
6. Dirty Dancing
7. Miss Undercover
8. Harry Potter
9. X-men 1
10. X-men 2
For en skrinn liste. Skal være enig i Ringenes Herre. King King og X-men filmene er bra, men langt fra noen topp ti. HP og Moulin Rouge er også habile.

Men A Knights Tale? Middelmådig om jeg skal være raus. Miss Undercover, Grease og Dirty Dancing er bare ræva. Beklager.
Ookei.. Jeg er jente. Grease og Dirty Dancing er Superbra Jentekveld materiale. Klart du ikke skjønner dette. Jeg har ikke noe stort til overs for slossfilmer og alt annet GutteMachoGreieTull! Så det så!
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Jeg er veldig glad i det fleste filmer med Kevin Spasey.
Fantastisk skuespiller.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Ookei.. Jeg er jente. Grease og Dirty Dancing er Superbra Jentekveld materiale. Klart du ikke skjønner dette. Jeg har ikke noe stort til overs for slossfilmer og alt annet GutteMachoGreieTull! Så det så!
Det er snakk om filmer som er fantastisk gjennom gjort, med flotte skuespiller prestasjoner.

The cinderella man, A Beautiful Mind er flotte drama filmer med Russel Crow, ikke mye macho.

the shawshank redemtion er heller ikke mye macho, for ikke å snakke om forest gump. Den har det meste, og er heller ikke mye macho.

Burde du ikke nevne Fame med de andre jente filmene? En av de bedre dansefilmene.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Wolfbrother wrote:
Ookei.. Jeg er jente. Grease og Dirty Dancing er Superbra Jentekveld materiale. Klart du ikke skjønner dette. Jeg har ikke noe stort til overs for slossfilmer og alt annet GutteMachoGreieTull! Så det så!
Det er snakk om filmer som er fantastisk gjennom gjort, med flotte skuespiller prestasjoner.

The cinderella man, A Beautiful Mind er flotte drama filmer med Russel Crow, ikke mye macho.

the shawshank redemtion er heller ikke mye macho, for ikke å snakke om forest gump. Den har det meste, og er heller ikke mye macho.

Burde du ikke nevne Fame med de andre jente filmene? En av de bedre dansefilmene.
FAME? Den er jo ikke noe bra. Den har ikke handling. Det er bare sangen som er bra. Det er ekstremt lite dans i den også. Ble skikkelig skuffa når jeg så den.

Å om jeg ikke tenker på hvordan John Travolta sier linjene sine i Grease, kan vel jeg like filmene. Mine topp 10 filmer det her, ber ikke deg om å godkjenne det, bare godta hva jeg liker.
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Jeg godtar da valgene dine bare er litt uenig slik du opplagt er om de fleste andre, da du tror alle er macho filmer...
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Kjetil wrote:Jeg er veldig glad i det fleste filmer med Kevin Spasey.
Fantastisk skuespiller.
Enig, han er av de beste. I K-Pax spiller han fantastisk, og ikke minst i LA Confidential som er überstilig.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
hansito
Hengiven
Hengiven
Posts: 248
Joined: Thu Mar 16, 2006 18:33
Location: Øyer

Post by hansito »

Jeg må si at jeg er fan av alle filmene til Jackie chan og Terence Hill/Budd spencer.
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Jeje.

Tror ikke jeg klarer å rangere fra 1. til 10. plass, det kommer litt an på humøret, men kan jo nevne ti stk. uansett:
Natural Born Killers, The Usual Suspects, American Beauty, Et kongerike for en lama, Edward Scissorhands, Pirates of the Caribbean, LotR (alle, men TT er kanskje best), Monty Python and the Holy Grail, Sleepy Hollow, Kill Bill.
Og mange flere... :D
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

hm.
kanskje jeg skal ta meg tid til å nevne ti jeg og da. ingen spesiell rekkefølge.

who framed roger rabbit?(se den, se den!!)
beautyfull mind(så den med skolen. egentlig en god film..)
kill bill
i rosens navn(trur eg den heter)
lotr(selvsagt)
jorda rundt på 80 dager(finner denne hysterisk morsom)
king kong
the shawshank redemtion
gladiatoren
de fleste av disney filmene (okay. ikke en film ,em klarer ikke velge :P )
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Hva gjør King Kong på en topp ti liste? En middemådig film i beste fall.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

( jeg syntes den var søt. :P nok grunn for meg. så den for få timer siden, imorgen får vi se om lista endrer seg. noe jeg tviler på i øyeblikket.)
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Jeg måtte tvinge meg selv for å se ferdig king kong, etter at tre andre valgte en tidlig kveld forran filmen. Den ble rett og slett litt for lang for meg...

Synes foresten Shrek (begge, og istid (begge) burde nevnes :P Digger de.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Tjohoo, Shrek og Istid (men ikke 2'ern) burde helt klart nevnes :D Istid er gebnial å hente sisater fra. Når jeg treffer noen av mine "gamle" venninner bruker vi sitater fra Istid og Et kongerie for en lama ganske ofte :P
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Post Reply