VM-tråden 2006

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply

Har du deltatt i konkurransen om det flotte Tidshjulet.net kortet?

Poll ended at Wed Jun 07, 2006 22:09

Ja
6
86%
Nei
1
14%

Total votes: 7

Lieungh
Sitter
Sitter

Post by Lieungh »

Men at man holder med et land i en annen sammenheng kan jo overføres til andre ting :P

Og Faile trenger vel ikke å bry seg med at du ikke liker Argentina :P

Og når det gjelder jenter som blander seg inn, så ER fotball faktisk litt teit. Jeg kan forstå at det er gøy å spille selv, men å se en fotballkamp på TV er ikke akkurat underheldende. Synes jeg. Men tror jeg gjør som Shallis og holder munn om sånt i akkurat denne delen av forumet :roll:
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Er einig, liker ikkje fotball igrunnen. :D Er berre med for å vinne kortene. 8)
Har ikkje sett ein einaste av kampane utenom 20 min av opningskampen. :P
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Så da snakker vi ikke mer om å ikke snakke om fotball her.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Lieungh wrote:Jeg kan forstå at det er gøy å spille selv, men å se en fotballkamp på TV er ikke akkurat underheldende.
Det er akkurat det samma med en film for eksempel så derfor er det ikke teit.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Jeg er forelska i Raul, match vinneren min, alltid påriktig plass :P
Jeg ble så vanvittig gla da han satte in det målet nå :D
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Stefan, NÅ forum, NÅ MÅ DERE VÆRE ENIG I AT FABREGAS BØR SPILLE!

Jeg elsker Francesc Fabregas! For en fantastisk spiller han er. Han avgjør kampen og spiller som om han var 32. Et Fotballgeni uten like i sin generasjon, og bare Messi er en bedre tenåring i hele verden. :D :D :D :D

La oss alle be til våre guder om at Torres kommer til Arsenal. Da skal vi banke livskiten ut av ALLE! WENGER: KJØP TORRES!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Jaja, nå er USA ute av VM. Ikke overraskende når en tysker skal dømme :roll:

At Tsjekkia ble slått ut og, lover ikke bra for poengsummen min.
Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

Eivind wrote:Jaja, nå er USA ute av VM. Ikke overraskende når en tysker skal dømme :roll:

Lover veldig bra for meg.. Italia og Ghana var akkurat hva jeg tippa..
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Måtte italienerne brenne.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Eivind wrote:Jaja, nå er USA ute av VM. Ikke overraskende når en tysker skal dømme :roll:

Synd at Tsjekkia røyk. Er et utrolig sympatisk lag, og jeg trodde virkelig de var i siget etter 3-0 mot USA. Er de virkelig så avhengig av Koller? Vanskelig å begripe..
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Farvel, Sura bror. Heia Tyskland!

Det var utrolig å se hvordan Sverige ble rundspillt i 45 minutter av Tyskland. Jeg visste at tyskerne var gode, men at svenskene skulle være så dårlig i forsvar syntes jeg var overraskende.
En god dommer hadde kampen også. Helt rett å vise ut Lucic. Han hadde spart seg opp til kort nr.2. Lagerbäck må nok pakke baggen og finne seg et middelmådig norsk lag å trene. Dette var et av de dårligste svenske lagene jeg har sett!

Må også hylle Klose, som er for meg nå en god nr. 2 på ønskelista til Arsenal, etter Torres selvfølgelig... Ballack og Podolski var også strålende.

I kveld heier jeg på England og Nederland. Det bør nok bli grei skuring :)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

Da var England videre ja, etter en ikke alt for overbevisende seier mot Ecuador.. Digg at Sverige røyk ut! Digg, digg, digg!!!
Er forresten med på ett tippelag med en del folk nå. Vi satsa alle 200,- spenn hver, og kom med våre spådommer. Potten havna i underkant av 3000,- og gjett hvem som leder! 8)
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Det ble to spesielle kamper i går. England-kampen var den dårligste dette VMet har sett, og Nederland-kampen var ditto den "styggeste". Jeg må innrømme at jeg duppet av i andre omgang av England-kampen. Det var så kjedelig og dårlig at jeg like godt kunne sett maling tørke. Eller tørr maling...

Underholdningen i Nederland-kampen ble upåklagelig, selv om det hele ble en stor farse av en fotballkamp. Jeg er uenig med dagens aviser i at Robben var Nederlands beste spiller, van Persie var bedre. Synd at de tapte, men men.

Jeg gleder meg til Brasil-kampen. Jeg tror Ghana kan gi brassene kamp til døra om avansementet, men at verdensmesterne trekker det lengste strået til slutt.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Da har jeg kommet hjem fra en uke i Tyskland / Nederland. De hadde oversolgt billettene til England - Sverige, så fikk pengene tilbake og kjøpte oss billetter til Tyskland - Sverige istedenfor.

Var likevel med på festen før og etter kampen i Köln, over 20 000 svensker, og enda flere engelskmenn. Høydepunktet var opptoget fra den svenske campen til stadioen, med ca 10 000 svensker.

Tyskland - Sverige ble skuffende resultatmessig, men ca 50 000 tyskere på tribunen vet hvertfall å lage stemning.

Ble sjokkert over fotballinteressen i Nederland, hele familien fra barn til bestemødre fulgte 100% med, og på kampdagen var alle kledd i oransje. Skuffende at de røk ut mot Portugal.
Lothair Mantelar wrote:Farvel, Sura bror. Heia Tyskland!

Det var utrolig å se hvordan Sverige ble rundspillt i 45 minutter av Tyskland. Jeg visste at tyskerne var gode, men at svenskene skulle være så dårlig i forsvar syntes jeg var overraskende.
En god dommer hadde kampen også. Helt rett å vise ut Lucic. Han hadde spart seg opp til kort nr.2. Lagerbäck må nok pakke baggen og finne seg et middelmådig norsk lag å trene. Dette var et av de dårligste svenske lagene jeg har sett!
Hvis du hadde holdt øynene åpne hele kampen, så hadde du sett at det aldri skulle vært noe rødt kort til Lucic. Situasjonen som ga det andre gule kortet så tvilsom ut, men har ikke sett den i reprise, så kan ikke uttale meg sikkert om den.

MEN; det som skjedde var:
Ljungberg løper oppover kanten sin, blir holdt og dratt i av en tysk spiller, men prøver å holde seg på bena, og kommer seg videre, i motsetning til hva 99% av de stygge tyskerne ville gjort.

Han løper videre, blir sparket på benet av en annen spiller, men snubler seg videre. Til slutt blir han revet overrende enda en gang, og nå klarer han ikke å holde seg på bena. 3 soleklare frispark, men dommeren lar spillet gå, slik at Lucic blir utvist. Og når han i tillegg presterer å le Lucic opp i ansiktet... Selvsagt får han et "fortjent" klapp på skulderen av en eller annen stygg tysk spiller.

Da Michael Ballack spilte i Leverkusen likte jeg han godt, men når du er kaptein på et tysk landslag som leder 2-0 på hjemmebane i VM, og legger deg ned som om du har blitt skutt etter et lite puff i ryggen, for å filme på motstanderen et kult kort, fortjener man å ryke ut så fort som mulig. Håper Argentina gir dem en fotballsleksjon.

Det svenske forsvaret holdt ikke mål, hvertfall ikke de 20 første minuttene. Men, hadde Larsson satt den straffa, hadde det blitt skikkelig spennende mot slutten. Sverige presterte litt dårligere enn vanlig, men det var hvertfall ikke Lagerbäcks skyld. Hovedgrunnen til at Sverige ikke kom lenger i dette VM, er nok at både Zlatan og Henke har slitt med å score mål for klubblagene sine. Trenerteamet får nok fortsette, de har tross alt skapt et veldig godt lag, som nordmenn bare kan se på i misunnelse.

Det paradoksale er at svenskene vil sparke han fordi de spiller kjedelig. Tenk hva de ville sagt om det norske landslaget...?
Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

Tyskland - Sverige ble skuffende resultatmessig
Perfekt resultat og Sverige ut av VM... :twisted:
Da Michael Ballack spilte i Leverkusen likte jeg han godt, men når du er kaptein på et tysk landslag som leder 2-0 på hjemmebane i VM, og legger deg ned som om du har blitt skutt etter et lite puff i ryggen, for å filme på motstanderen et kult kort, fortjener man å ryke ut så fort som mulig.
Hehe.. Sympatiske Zlatan & co ville vel aldri finne på hale ut tida om de leda. :lol: Og heller ikke knuffe og sparke på motsatnderen. Spesielt ikke Zlatan. :wink:
Men, hadde Larsson satt den straffa, hadde det blitt skikkelig spennende mot slutten.
Og hadde ikke Podolski scora, hadde det stått 0-0. Rart det der..
Trenerteamet får nok fortsette, de har tross alt skapt et veldig godt lag, som nordmenn bare kan se på i misunnelse.
Det paradoksale er at svenskene vil sparke han fordi de spiller kjedelig. Tenk hva de ville sagt om det norske landslaget...?
Ja der sier du faktisk noe... :(

Mulig jeg er litt kjip nå, men jeg koser meg fortsatt etter at svenskene er ute..
Post Reply