Den store musikksjanger-avstemningen

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Hvilke musikksjanger liker du best?

Blues
2
8%
Klassisk
1
4%
Country
0
No votes
Folk
0
No votes
Rock/Hard Rock
6
23%
Prog Rock/Metal
3
12%
Jazz/Funk/Soul
1
4%
Pop
3
12%
Rap
1
4%
Punk
1
4%
Metal (spesifiser!)
6
23%
Danseband
0
No votes
Techno
0
No votes
R&B
1
4%
Indie
1
4%
 
Total votes: 26

Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Jepp, det er greit å kunne høre på det beste fra de fleste sjangere :) Allsidig smak er den beste :D
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

De aller fleste (hvet ikke om en som ikke har det) har vel rimelig allsidig smak, og liker vel ikke bare en ting.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Nynaeve
Asha’man
Asha’man
Posts: 287
Joined: Wed Mar 08, 2006 23:38
Location: Saltdal

Post by Nynaeve »

Ja, huff. Å høre bare på en sjanger ville blitt altfor ensidig for meg. Egentlig kan jeg høre alt, det er bare noe jeg liker bedre å høre på.
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Jeg har hørt utallige folk si at de kan høre på alt og at de hører på alt men det er alltid bullshit. Da spør jeg dem om de hører på black metall, men det ble visst litt for skummelt gitt. HAHA, WEAK. Da hører du ikke på alt.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Nynaeve
Asha’man
Asha’man
Posts: 287
Joined: Wed Mar 08, 2006 23:38
Location: Saltdal

Post by Nynaeve »

Jeg hører på black metal. Men kanskje ikke det hardeste av det harde, for det har jeg ikke hørt så mye om. Forresten; er Dimmu Borgir noe av det hardeste?
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Nynaeve wrote:Jeg hører på black metal. Men kanskje ikke det hardeste av det harde, for det har jeg ikke hørt så mye om. Forresten; er Dimmu Borgir noe av det hardeste?
Kan ikke si jeg har all verden med peiling jeg heller, men vet om hardere. Og mer grotesk.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Nynaeve wrote:Jeg hører på black metal. Men kanskje ikke det hardeste av det harde, for det har jeg ikke hørt så mye om. Forresten; er Dimmu Borgir noe av det hardeste?
Nei, Dimmu Borgir er mer melodiøs og lettere fordøyelig black. Den pure primitive black metallen blir for de fleste litt for mye, fordi det er såpass ekstremt.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Akira wrote:Jeg har hørt utallige folk si at de kan høre på alt og at de hører på alt men det er alltid bullshit. Da spør jeg dem om de hører på black metall, men det ble visst litt for skummelt gitt. HAHA, WEAK. Da hører du ikke på alt.
Alt :? Alt er aldri sant.
Jeg ville gitt alt for deg :? Yeah Right :P
Jeg eter alt :? Yeah right :P
Osv...

men alle skjønner jo liksom at alt ikke betyr alt men veldig mye :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Nynaeve
Asha’man
Asha’man
Posts: 287
Joined: Wed Mar 08, 2006 23:38
Location: Saltdal

Post by Nynaeve »

Jeg er enig i at "alt" er et for sterkt ord. Det jeg mente var at jeg kunne høre på alle sjangre, siden det var det vi snakket om. Innefor hver sjanger finnes det alltids flere band eller sanger jeg ikke kan utstå.

"Alt" er noen ganger som ordet "evighet". Det går ikke an, men vi sier det allikevel. "Jeg har ventet i en evighet"
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Nynaeve wrote:Jeg er enig i at "alt" er et for sterkt ord. Det jeg mente var at jeg kunne høre på alle sjangre, siden det var det vi snakket om. Innefor hver sjanger finnes det alltids flere band eller sanger jeg ikke kan utstå.

"Alt" er noen ganger som ordet "evighet". Det går ikke an, men vi sier det allikevel. "Jeg har ventet i en evighet"
Var det jeg tenkte jeg å :)
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Sammael
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 71
Joined: Wed Dec 21, 2005 0:31
Location: Zeal

Post by Sammael »

Stemte Metall. Og for å spesifisere: Mest Black, Viking og en del Melodisk og Death. :)

Tror det fortsatt er mye fordommer og frykt for blackmetal her i landet. Noe som er veldig trist, spesielt med tanke på hvor mange geniale band landet har født :(
John Gabriel's Greater Internet Fuckwad Theory:

Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Frykt? Nja, ser heller ned på metall og metallfolk.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

tullete å dømme folk pga musikksmaken da... som om jeg skulle gått rundt og syntes at alle som hørte på rap var dumme bare fordi jeg ikke liker rap...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Synes ikke jeg, forhåndsdømming er et av mine livsmottoer.
hansito
Hengiven
Hengiven
Posts: 248
Joined: Thu Mar 16, 2006 18:33
Location: Øyer

Post by hansito »

Kjetil wrote:Synes ikke jeg, forhåndsdømming er et av mine livsmottoer.
:D
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Post Reply