Musikk
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Ayreon
- Asha’man

Har du hørt på/om Ayreon Ajah!? Et band (egentlig ikke et band, siden det bare består av gjesteartister) som er laget av Arjen Anthony Lucassen. Et musikalst geni, men han er litt teit til tider.
Han har gitt ut en cd fra et annet band(Star One) hvor alle sangene handler om "space"filmer.
Spiller faktisk trommer i duo jeg også!
Hvordan er Spock's Beard etter at Neal Morse ble kristnet og forsvant?
Han har gitt ut en cd fra et annet band(Star One) hvor alle sangene handler om "space"filmer.
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Ja, det er jeg enig i. Hørte vel den sangen på Burnout 4 Revenge på xbox.Arandal wrote:Billy Talent har noen fete sanger...Skal ikke skryte på meg at jeg har hørt mye på det...men synes Red Flag er veldig bra.Wolfbrother wrote:Billy Talent med Devil in A Midnight Mass er bra. Skulle tro at de som liker metal her ville fått smaken for sangen.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Jepp Red Flag var veldig bra. Btw Devil in A Midnight Mass er på 1-plass på MTV sin Europe top 40. Har aldri sett sangen blitt avspilt her jeg... vil ikke ha The Voice, men MTV
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
http://play.com/Music/CD/6-/Search.html ... rtisttitle
Her er platene Billy Talent har utgitt. Tenkte kanskje noen ville ha nytte av det.
Her er platene Billy Talent har utgitt. Tenkte kanskje noen ville ha nytte av det.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Ayreon, ja. Meget kult, spesielt siden alle favorittartistene er gjesteartister. Sønnen til Rick Wakeman (Yes), Oliver, er til og med keyboardist litt på denne "Human Equation" (eller hva den nå heter). Har ikke hørt så mye på dette enda (noe som skyldes mangel på bredt båndAyreon wrote:Har du hørt på/om Ayreon Ajah!? Et band (egentlig ikke et band, siden det bare består av gjesteartister) som er laget av Arjen Anthony Lucassen. Et musikalst geni, men han er litt teit til tider.
Hehe, trodde jeg var den eneste som spilte trommer i duo. Vi er vel mest show-relaterte. Ligger video (eller link til video, da) på http://www.myspace.com/theredpancakeaudition.
Spock's Beard har visst ikke tapt seg selv om Morse er borte. Nå synger Nick D'Virgilio (trommeslageren!), og det jeg har hørt fra denne "Feel Euphoria" og "Octane" er meget flott. Kanskje enda mer progressivt, og til tider mer hardrock-orienterte enn tidligere.
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
Tok frem en plate av Jimi Hendrix jeg ikke hadde hørt på på lenge. Må si jeg hadde glemt hvor bra musikken hans er. Det var fett å høre igjen Foxy Lady, Purple Haze, All Along the Watchtower med fler. Noen andre som her som har sansen for denne for lengst avdøde rockemusikeren?
Han kunne sine ting ja...synes kanskje det blir litt eksperimentelt...men at han var en mester i sitt fag er vel hevet over en hver tvil...kjenner forøvrig en fyr som ble spandert en øl på av Jimi Hendrix en god del år tilbake...hvor fett hadde det ikke vært å kunne ha sagt det...hehe... 
-----------///M-----------
Jimi Hendrix ja
Det hadde jo vært rart om det ikke hadde vært en god del år tilbake!Arandal wrote:kjenner forøvrig en fyr som ble spandert en øl på av Jimi Hendrix en god del år tilbake...hvor fett hadde det ikke vært å kunne ha sagt det...hehe...
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Innlegg for folk uten trang til å miste trommehinnene ved aktiv lytting: (Les -> ikke hard-rock-innlegg).
Har i det siste hørt litt ny musikk, og har blitt imponert over artister som
The Magic Numbers
Aqualung
Sulfjan Stevens
Danielson
Elliot Smith
Joss Rouse
Tom McRae
Laura Veirs
The Arcade Fire
Og mange andre... Dette er rolig musikk på grensen mellom pop og indie. Hehe, hvor man skal putte Sulfjan Stevens og Danielson er vel en diskusjon for de lærde... Men for dere andre - absolutt verdt å sjekke!
Har i det siste hørt litt ny musikk, og har blitt imponert over artister som
The Magic Numbers
Aqualung
Sulfjan Stevens
Danielson
Elliot Smith
Joss Rouse
Tom McRae
Laura Veirs
The Arcade Fire
Og mange andre... Dette er rolig musikk på grensen mellom pop og indie. Hehe, hvor man skal putte Sulfjan Stevens og Danielson er vel en diskusjon for de lærde... Men for dere andre - absolutt verdt å sjekke!
Urban tilværelse
Hehe, ja, den samme fyren har oså hatt en pils med Eric Clapton og turnert med Johnny Cash...de historiene han har å fortelle...ha miskunn!!Moghedien wrote:Jimi Hendrix ja
Det hadde jo vært rart om det ikke hadde vært en god del år tilbake!Arandal wrote:kjenner forøvrig en fyr som ble spandert en øl på av Jimi Hendrix en god del år tilbake...hvor fett hadde det ikke vært å kunne ha sagt det...hehe...
-----------///M-----------
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jepp. Hendrix er stor. Dog, jeg foretrekker Dylans utgave av All Along The Watchtower framfor Hendrix'...Akira wrote:Tok frem en plate av Jimi Hendrix jeg ikke hadde hørt på på lenge. Må si jeg hadde glemt hvor bra musikken hans er. Det var fett å høre igjen Foxy Lady, Purple Haze, All Along the Watchtower med fler. Noen andre som her som har sansen for denne for lengst avdøde rockemusikeren?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... D=63783479
Her er en link til det geniale norske svartmetall-bandet Taake sin MySpace-nettside. Der har de noen sanger lagt ut for lytting. Ta en kikk og finn ut om det er noe for deg der da vel.
(Dette er en oppfordring til alle).
Her er en link til det geniale norske svartmetall-bandet Taake sin MySpace-nettside. Der har de noen sanger lagt ut for lytting. Ta en kikk og finn ut om det er noe for deg der da vel.
-
Nynaeve Sedai
- Mørkefrende