Musikk

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ayreon
Asha’man
Asha’man

Post by Ayreon »

Har du hørt på/om Ayreon Ajah!? Et band (egentlig ikke et band, siden det bare består av gjesteartister) som er laget av Arjen Anthony Lucassen. Et musikalst geni, men han er litt teit til tider.

Han har gitt ut en cd fra et annet band(Star One) hvor alle sangene handler om "space"filmer.

Spiller faktisk trommer i duo jeg også!

Hvordan er Spock's Beard etter at Neal Morse ble kristnet og forsvant?
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Arandal wrote:
Wolfbrother wrote:Billy Talent med Devil in A Midnight Mass er bra. Skulle tro at de som liker metal her ville fått smaken for sangen.
Billy Talent har noen fete sanger...Skal ikke skryte på meg at jeg har hørt mye på det...men synes Red Flag er veldig bra.
Ja, det er jeg enig i. Hørte vel den sangen på Burnout 4 Revenge på xbox.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Jepp Red Flag var veldig bra. Btw Devil in A Midnight Mass er på 1-plass på MTV sin Europe top 40. Har aldri sett sangen blitt avspilt her jeg... vil ikke ha The Voice, men MTV :x
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

http://play.com/Music/CD/6-/Search.html ... rtisttitle

Her er platene Billy Talent har utgitt. Tenkte kanskje noen ville ha nytte av det.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Ajah!
Hengiven
Hengiven

Post by Ajah! »

Ayreon wrote:Har du hørt på/om Ayreon Ajah!? Et band (egentlig ikke et band, siden det bare består av gjesteartister) som er laget av Arjen Anthony Lucassen. Et musikalst geni, men han er litt teit til tider.

Han har gitt ut en cd fra et annet band(Star One) hvor alle sangene handler om "space"filmer.

Spiller faktisk trommer i duo jeg også!

Hvordan er Spock's Beard etter at Neal Morse ble kristnet og forsvant?
Ayreon, ja. Meget kult, spesielt siden alle favorittartistene er gjesteartister. Sønnen til Rick Wakeman (Yes), Oliver, er til og med keyboardist litt på denne "Human Equation" (eller hva den nå heter). Har ikke hørt så mye på dette enda (noe som skyldes mangel på bredt bånd :evil: , skulle ikke vært lov... men heldigvis flytter jeg til bebodde strøk på torsdag), men det har jeg forstått det slik at er et must. :wink:

Hehe, trodde jeg var den eneste som spilte trommer i duo. Vi er vel mest show-relaterte. Ligger video (eller link til video, da) på http://www.myspace.com/theredpancakeaudition.

Spock's Beard har visst ikke tapt seg selv om Morse er borte. Nå synger Nick D'Virgilio (trommeslageren!), og det jeg har hørt fra denne "Feel Euphoria" og "Octane" er meget flott. Kanskje enda mer progressivt, og til tider mer hardrock-orienterte enn tidligere.
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Tok frem en plate av Jimi Hendrix jeg ikke hadde hørt på på lenge. Må si jeg hadde glemt hvor bra musikken hans er. Det var fett å høre igjen Foxy Lady, Purple Haze, All Along the Watchtower med fler. Noen andre som her som har sansen for denne for lengst avdøde rockemusikeren?
Arandal
Hengiven
Hengiven

Post by Arandal »

Han kunne sine ting ja...synes kanskje det blir litt eksperimentelt...men at han var en mester i sitt fag er vel hevet over en hver tvil...kjenner forøvrig en fyr som ble spandert en øl på av Jimi Hendrix en god del år tilbake...hvor fett hadde det ikke vært å kunne ha sagt det...hehe... :D
-----------///M-----------
Ayreon
Asha’man
Asha’man

Post by Ayreon »

Det dere spilte på UKM, Ajah!, var grisekult!

desverre er duen jeg spiller i ikke veldig aktiv. spiller mer i et annet band. Det jeg spiller mest nå for tida er faktisk Xylofon! Har en drøm om å leva av xylofonspilling.
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Jimi Hendrix ja :D
Arandal wrote:kjenner forøvrig en fyr som ble spandert en øl på av Jimi Hendrix en god del år tilbake...hvor fett hadde det ikke vært å kunne ha sagt det...hehe... :D
Det hadde jo vært rart om det ikke hadde vært en god del år tilbake!
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Innlegg for folk uten trang til å miste trommehinnene ved aktiv lytting: (Les -> ikke hard-rock-innlegg).

Har i det siste hørt litt ny musikk, og har blitt imponert over artister som

The Magic Numbers
Aqualung
Sulfjan Stevens
Danielson
Elliot Smith
Joss Rouse
Tom McRae
Laura Veirs
The Arcade Fire

Og mange andre... Dette er rolig musikk på grensen mellom pop og indie. Hehe, hvor man skal putte Sulfjan Stevens og Danielson er vel en diskusjon for de lærde... Men for dere andre - absolutt verdt å sjekke!
Urban tilværelse
Arandal
Hengiven
Hengiven

Post by Arandal »

Moghedien wrote:Jimi Hendrix ja :D
Arandal wrote:kjenner forøvrig en fyr som ble spandert en øl på av Jimi Hendrix en god del år tilbake...hvor fett hadde det ikke vært å kunne ha sagt det...hehe... :D
Det hadde jo vært rart om det ikke hadde vært en god del år tilbake!
Hehe, ja, den samme fyren har oså hatt en pils med Eric Clapton og turnert med Johnny Cash...de historiene han har å fortelle...ha miskunn!!
-----------///M-----------
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Akira wrote:Tok frem en plate av Jimi Hendrix jeg ikke hadde hørt på på lenge. Må si jeg hadde glemt hvor bra musikken hans er. Det var fett å høre igjen Foxy Lady, Purple Haze, All Along the Watchtower med fler. Noen andre som her som har sansen for denne for lengst avdøde rockemusikeren?
Jepp. Hendrix er stor. Dog, jeg foretrekker Dylans utgave av All Along The Watchtower framfor Hendrix'...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... D=63783479

Her er en link til det geniale norske svartmetall-bandet Taake sin MySpace-nettside. Der har de noen sanger lagt ut for lytting. Ta en kikk og finn ut om det er noe for deg der da vel. :wink: (Dette er en oppfordring til alle).
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

selvfølgelig er dette noe for meg :D
nesten skummelt hvor lik smak vi har...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Nynaeve Sedai
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Nynaeve Sedai »

Jeg er en av de som kan høre på det meste...

Men jeg har mine favoritter,
og på toppen kroner ingen ringere enn Red Hot Chili Peppers :D

Jeg skifter ofte ut musikken jeg hører på,
nå for tiden går det mest i Lenny Kravitz, Aerosmith, Johnny Cash, Marit Larsen og Dixie Chicks :)
Post Reply