Skolestart!

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Jeg har vært på Lambertseter Vgs i dag som første VG1 kull. *Stolt*
For å skryte litt så er vi en av topp fem beste skolene i Oslo, og Topp 10 i Vårt kjære lille land :) Masse skumle nye mennesker, som jeg gleder meg til å bli kjent med. :D Jeaj :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Nynaeve Sedai
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 83
Joined: Sun Aug 20, 2006 1:46
Location: Otta
Contact:

Post by Nynaeve Sedai »

Terje wrote:Amputere beinet i en alder av 20? Ai, det tror jeg er noe av det jævligste jeg har hørt om på ei god stund. Klarer ikke engang innbille meg at jeg kan forestille meg hvor jævlig det må være...
Jævlig... ja...

Men toppen av isfjellet var da jeg ble sendt på rehabilitering på Aker sykehus... gjennomsnittsalderen på de innlagte var på mellom 70 og 80 år
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

Sauegjeteren wrote:
Stine wrote: skal derimot søke utdanning til rideinstruktør på norsk hestesenter på starum til neste vinter. vanskelig å komme inn, da..
Som man sier oppe hos oss (og sikkert flere andre steder også) : Hest er ikke den raskeste veien til konkurs, men definitivt den sikreste.
næh, sikkert ikke den sikreste heller. men umulig er det ikke. autoriserte rideinstruktører er veldig ettertraktet, riktignok (ettersom det kun er Starum som tilbyr utdannelsen, og de tar inn 8 eller noe slikt hvert år), men det finnes ikke noe fagforbund, så lønna er helt opp til arbeidsgiveren og jobbmarkedet.

jeg får heller skrive en bestselger på fritiden, så går det nok bra, skal du se.
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Stine wrote:jeg får heller skrive en bestselger på fritiden, så går det nok bra, skal du se.
Joda, du får gjøre det. Hva skal den handle om da? Men gi oss beskjed når den er i bokhandelen da, så skal vi støtte deg.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

Sauegjeteren wrote:
Stine wrote:jeg får heller skrive en bestselger på fritiden, så går det nok bra, skal du se.
Joda, du får gjøre det. Hva skal den handle om da? Men gi oss beskjed når den er i bokhandelen da, så skal vi støtte deg.
nei, det er vel ikke så nøye... men akkurat nå er jeg trøtt, så jeg får gjøre det en annen dag.

forresten, så kan du jo forhåndsbetale? gi meg pengene nå, og så sender jeg deg boken så fort den er ferdig? :P
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Stine wrote:
Sauegjeteren wrote:
Stine wrote:jeg får heller skrive en bestselger på fritiden, så går det nok bra, skal du se.
Joda, du får gjøre det. Hva skal den handle om da? Men gi oss beskjed når den er i bokhandelen da, så skal vi støtte deg.
nei, det er vel ikke så nøye... men akkurat nå er jeg trøtt, så jeg får gjøre det en annen dag.

forresten, så kan du jo forhåndsbetale? gi meg pengene nå, og så sender jeg deg boken så fort den er ferdig? :P
Blir det masse bilder i boka?
Har jeg kanskje lest deler av den? :P
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

Kjetil wrote:
Stine wrote:
Sauegjeteren wrote:Joda, du får gjøre det. Hva skal den handle om da? Men gi oss beskjed når den er i bokhandelen da, så skal vi støtte deg.
nei, det er vel ikke så nøye... men akkurat nå er jeg trøtt, så jeg får gjøre det en annen dag.

forresten, så kan du jo forhåndsbetale? gi meg pengene nå, og så sender jeg deg boken så fort den er ferdig? :P
Blir det masse bilder i boka?
Har jeg kanskje lest deler av den? :P
bilder? hm, tja, hvorfor ikke. eller, nei. nei, ikke bilder. tror jeg. bare bokstaver.

og nei, nei, det ville jeg jo ikke utgitt. det har jo ingen rød tråd av noe som helst slag. sånt selvmdlidende shit hører til på internet.
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Skulestart ja. Har byrja på skule i Bergen eg òg, nærare bestemt på universitetet. Det eg har byrja på er eit årsstudium i historie.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

incanus wrote:Skulestart ja. Har byrja på skule i Bergen eg òg, nærare bestemt på universitetet. Det eg har byrja på er eit årsstudium i historie.
*Sukk* Jeg vil også. Noen som helst sjangs for at jeg kan joine kursene dine incanus? Da trenger jeg forsåvidt å vite hva de er også da.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Sauegjetaren wrote:*Sukk* Jeg vil også. Noen som helst sjangs for at jeg kan joine kursene dine incanus?
Hehe, du får ta det som det kjem.
Da trenger jeg forsåvidt å vite hva de er også da.
Har to fag dette semesteret. Det eine, som er obligatorisk, skal gje ein oversikt over eldre historie (frå ca. 4000 f.Kr til 1750). Skal i det skrive ei lita oppgåve på rundt 700 ord, og ha ein eksamen på seks timar i november. Det andre er eit fordjupingsemne, der ein kunne velge mellom fleire ulike tema, og eg valde indisk historie. Det er eit mappevurdert fag, so eg må skrive tre oppgåver på rundt 2000 ord som skal verte vurdert av både andre elevar og lærar i løpet av semesteret, i tillegg til ein liten eksamen på to timar til slutt. Litt spent på korleis eg får til dei oppgåvene. Krava verkar å vere litt høgare enn vidaregåande kan ein seie...
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 834
Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Moiraine Sedai »

Lykke til! Jeg har inntrykk av at du kommer til å greie deg strålende :wink:

Jeg har da begynt i 9. klasse. Virker helt greit så langt (begynte 21, så jeg har ikke akkurat peil ennå), det eneste jeg er spent på er nynorsken. Det er vel ikke så vanskelig, vel? Jo, og selvfølgelig bcg'en. Jeg skal love dere at det er en del skumle rykter som skremmer et lite hjerte på gang...

Det som er så fryktelig dumt ( :evil: ), er det at 8. klassingene får alle de nye lærebøkene... Hadde jeg bare vært født ett år senere, hadde jeg også fått det :( :cry:
. . .
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Du kunne jo bare møtt opp i forelesningene, men eksamen kommer du neppe opp i herr sau.
aviendha
Hengiven
Hengiven
Posts: 173
Joined: Tue Jan 03, 2006 21:17

Post by aviendha »

Har begynt i 10. klasse nå...har gått på skolen i to dager og er lei allerede :P *vil ha ferie*... Men litt kjekt å være eldst på skolen da :twisted:
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

selv har jeg fått verdens mest inneffektive norsklærer. han bruker halve time til å fortelle om hvor effektiv han er.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
aviendha
Hengiven
Hengiven
Posts: 173
Joined: Tue Jan 03, 2006 21:17

Post by aviendha »

Uff...for en lærer...

Vi har fått noen nye regler på skolen og noen av dem er helt på trynet :evil: som at vi må ha alle bøkene hjemme, for da må jeg flytte alle bøkene mine en gang i uka(har skilte foreldre). Får ikke plass til alle i sekken en gang! Skulle tro det var såpass mange som flytter frem og tilbake at de som lager reglene ville tenkt litt på sånt...
Post Reply