For å skryte litt så er vi en av topp fem beste skolene i Oslo, og Topp 10 i Vårt kjære lille land
Skolestart!
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Nynaeve Sedai
- Mørkefrende

- Posts: 83
- Joined: Sun Aug 20, 2006 1:46
- Location: Otta
- Contact:
Jævlig... ja...Terje wrote:Amputere beinet i en alder av 20? Ai, det tror jeg er noe av det jævligste jeg har hørt om på ei god stund. Klarer ikke engang innbille meg at jeg kan forestille meg hvor jævlig det må være...
Men toppen av isfjellet var da jeg ble sendt på rehabilitering på Aker sykehus... gjennomsnittsalderen på de innlagte var på mellom 70 og 80 år
-
Stine
- Den Fortapte

- Posts: 855
- Joined: Sun May 29, 2005 11:50
- Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
næh, sikkert ikke den sikreste heller. men umulig er det ikke. autoriserte rideinstruktører er veldig ettertraktet, riktignok (ettersom det kun er Starum som tilbyr utdannelsen, og de tar inn 8 eller noe slikt hvert år), men det finnes ikke noe fagforbund, så lønna er helt opp til arbeidsgiveren og jobbmarkedet.Sauegjeteren wrote:Som man sier oppe hos oss (og sikkert flere andre steder også) : Hest er ikke den raskeste veien til konkurs, men definitivt den sikreste.Stine wrote: skal derimot søke utdanning til rideinstruktør på norsk hestesenter på starum til neste vinter. vanskelig å komme inn, da..
jeg får heller skrive en bestselger på fritiden, så går det nok bra, skal du se.
tja, jo, kanskje det.
sitter for den blå ajah.
sitter for den blå ajah.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

- Posts: 2715
- Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
- Contact:
-
Stine
- Den Fortapte

- Posts: 855
- Joined: Sun May 29, 2005 11:50
- Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
nei, det er vel ikke så nøye... men akkurat nå er jeg trøtt, så jeg får gjøre det en annen dag.Sauegjeteren wrote:Joda, du får gjøre det. Hva skal den handle om da? Men gi oss beskjed når den er i bokhandelen da, så skal vi støtte deg.Stine wrote:jeg får heller skrive en bestselger på fritiden, så går det nok bra, skal du se.
forresten, så kan du jo forhåndsbetale? gi meg pengene nå, og så sender jeg deg boken så fort den er ferdig?
tja, jo, kanskje det.
sitter for den blå ajah.
sitter for den blå ajah.
Blir det masse bilder i boka?Stine wrote:nei, det er vel ikke så nøye... men akkurat nå er jeg trøtt, så jeg får gjøre det en annen dag.Sauegjeteren wrote:Joda, du får gjøre det. Hva skal den handle om da? Men gi oss beskjed når den er i bokhandelen da, så skal vi støtte deg.Stine wrote:jeg får heller skrive en bestselger på fritiden, så går det nok bra, skal du se.
forresten, så kan du jo forhåndsbetale? gi meg pengene nå, og så sender jeg deg boken så fort den er ferdig?
Har jeg kanskje lest deler av den?
-
Stine
- Den Fortapte

- Posts: 855
- Joined: Sun May 29, 2005 11:50
- Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
bilder? hm, tja, hvorfor ikke. eller, nei. nei, ikke bilder. tror jeg. bare bokstaver.Kjetil wrote:Blir det masse bilder i boka?Stine wrote:nei, det er vel ikke så nøye... men akkurat nå er jeg trøtt, så jeg får gjøre det en annen dag.Sauegjeteren wrote:Joda, du får gjøre det. Hva skal den handle om da? Men gi oss beskjed når den er i bokhandelen da, så skal vi støtte deg.
forresten, så kan du jo forhåndsbetale? gi meg pengene nå, og så sender jeg deg boken så fort den er ferdig?
Har jeg kanskje lest deler av den?
og nei, nei, det ville jeg jo ikke utgitt. det har jo ingen rød tråd av noe som helst slag. sånt selvmdlidende shit hører til på internet.
tja, jo, kanskje det.
sitter for den blå ajah.
sitter for den blå ajah.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

- Posts: 2715
- Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
- Contact:
*Sukk* Jeg vil også. Noen som helst sjangs for at jeg kan joine kursene dine incanus? Da trenger jeg forsåvidt å vite hva de er også da.incanus wrote:Skulestart ja. Har byrja på skule i Bergen eg òg, nærare bestemt på universitetet. Det eg har byrja på er eit årsstudium i historie.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Hehe, du får ta det som det kjem.Sauegjetaren wrote:*Sukk* Jeg vil også. Noen som helst sjangs for at jeg kan joine kursene dine incanus?
Har to fag dette semesteret. Det eine, som er obligatorisk, skal gje ein oversikt over eldre historie (frå ca. 4000 f.Kr til 1750). Skal i det skrive ei lita oppgåve på rundt 700 ord, og ha ein eksamen på seks timar i november. Det andre er eit fordjupingsemne, der ein kunne velge mellom fleire ulike tema, og eg valde indisk historie. Det er eit mappevurdert fag, so eg må skrive tre oppgåver på rundt 2000 ord som skal verte vurdert av både andre elevar og lærar i løpet av semesteret, i tillegg til ein liten eksamen på to timar til slutt. Litt spent på korleis eg får til dei oppgåvene. Krava verkar å vere litt høgare enn vidaregåande kan ein seie...Da trenger jeg forsåvidt å vite hva de er også da.
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

- Posts: 834
- Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
- Location: Tønsberg
- Contact:
Lykke til! Jeg har inntrykk av at du kommer til å greie deg strålende
Jeg har da begynt i 9. klasse. Virker helt greit så langt (begynte 21, så jeg har ikke akkurat peil ennå), det eneste jeg er spent på er nynorsken. Det er vel ikke så vanskelig, vel? Jo, og selvfølgelig bcg'en. Jeg skal love dere at det er en del skumle rykter som skremmer et lite hjerte på gang...
Det som er så fryktelig dumt (
), er det at 8. klassingene får alle de nye lærebøkene... Hadde jeg bare vært født ett år senere, hadde jeg også fått det

Jeg har da begynt i 9. klasse. Virker helt greit så langt (begynte 21, så jeg har ikke akkurat peil ennå), det eneste jeg er spent på er nynorsken. Det er vel ikke så vanskelig, vel? Jo, og selvfølgelig bcg'en. Jeg skal love dere at det er en del skumle rykter som skremmer et lite hjerte på gang...
Det som er så fryktelig dumt (
. . .
Uff...for en lærer...
Vi har fått noen nye regler på skolen og noen av dem er helt på trynet
som at vi må ha alle bøkene hjemme, for da må jeg flytte alle bøkene mine en gang i uka(har skilte foreldre). Får ikke plass til alle i sekken en gang! Skulle tro det var såpass mange som flytter frem og tilbake at de som lager reglene ville tenkt litt på sånt...
Vi har fått noen nye regler på skolen og noen av dem er helt på trynet
