Noen som spiller gitar her i gården?

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Rand-fan
Trollok
Trollok

Noen som spiller gitar her i gården?

Post by Rand-fan »

Lurer på om noen spiller gitar? jeg gjør nemlig det, men trenger en del hjelp med sanger og slikt, så da hadde det vært fint å kunne diskutere med noen :D
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg spilte gitar, men kom aldri lenger enn til det mest elementære tingene. Men har du bruk for grep og fingerspill, så er jeg villig til å lede deg på villspor! :)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Har planer om å begynne, så jeg eier foreløpig ikke kompetanse på området. Det jeg vet er at det er mange som greier å lære seg gitar ved å spille med en som er bedre, helt uten noter, men at det anbefales å lære seg notene (som med alle instrumenter).

Det er mange som har lært seg gitar fra begynnelsen av med en nybegynnerbok (da får man med seg noter også), men det beste er vel en kombinasjon av dette og en "lærer".

Selv har jeg tenkt å begynne alene med en nybegynnerbok, fordi jeg kan en del noter fra andre instrumenter fra før av.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Har spela el-gitar sidan eg gjekk i sjuande klasse. Er no 18 år og stolt eigar av to gitarar og masse utstyr.
Spelar for det meste metal, men kan litt anna som jazz og blues etter eit par år på gitarskule.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Ajah!
Hengiven
Hengiven

Post by Ajah! »

Spiller en del gitar, da, men siden jeg ikke har særlig peiling på teknikk og sånt, og siden jeg føler meg mest komfortabel bak trommesettet (og muligens klaveret) tror jeg ikke jeg er den helt rette til å hjelpe deg...
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
Rand-fan
Trollok
Trollok

Post by Rand-fan »

Var ute etter å "tab'e" (hvis dere er kjent med det) ned en sang av en norsk gruppe som heter Return.. Sangen heter "bye bye johnny". Jeg har klart å finne ut av grepene, men fingerspillet i introen ble vanskelig å få noe fornuftig ut av :(
Så jeg håper på noen med gehør og som kan skrive tabulator... :)
Morten
Oversetter
Oversetter

Post by Morten »

Rand-fan wrote:Var ute etter å "tab'e" (hvis dere er kjent med det) ned en sang av en norsk gruppe som heter Return.. Sangen heter "bye bye johnny". Jeg har klart å finne ut av grepene, men fingerspillet i introen ble vanskelig å få noe fornuftig ut av :(
Så jeg håper på noen med gehør og som kan skrive tabulator... :)
Tablatur, ikke tabulator. Tabulator er den tasten over Caps Lock. :-)
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Har jo veldig lyst til å begynne da.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Akira wrote:Har jo veldig lyst til å begynne da.
Jeg også. Alt jeg trenger å lære er å stable pølsene i rett rekkefølge og skifte igjen ganske fort. Jeg gir opp.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Dersom du kan tablatur godt er det lett å lære seg sange.
Men aller fyrst må du jau høyre sange slik at du kan lengda på tonene, og rytmen i melodien.
Skal sjå om eg kan lære meg den no kjappt og så kan du spørre meg om det du lurar på. :D

En supergod tablatur side er: http://www.ultimate-guitar.com
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
mareiney
Hengiven
Hengiven

Post by mareiney »

Jeg eier faktisk en gitar, men å spille på den er noe heelt annet. Skal begynne på kurs snart, siden jeg har så utrolig lyst til å lære det skikkelig. Jeg kan en som går sånn her: (hehe, nå kommer det til å stå mye vås, men pytt pytt: ) dun dun dun, dun dundurun, dun dun dun, dun DUNNNN! hehe, skreiv med melodien i hodet der ja=D :roll: :twisted:
*jah..
Ajah!
Hengiven
Hengiven

Post by Ajah! »

Med mindre jeg er dårlig til å tolke dine dun-durunner var det Smoke on the Water du prøvde deg på?
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
Nynaeve Sedai
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Nynaeve Sedai »

Tja... Jeg kan bæ bæ lille lam...
Og jeg er en mester på luftgitar :lol:
''Jeg tenker ikke for mye,
for da blir jeg helt satt ut''
- Pamela Anderson
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Nynaeve Sedai wrote:Tja... Jeg kan bæ bæ lille lam...
Og jeg er en mester på luftgitar :lol:
Men jeg er best. Av og til treffer jeg rett streng også. Du verden for en fin lyd jeg får da.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
hansito
Hengiven
Hengiven

Post by hansito »

Ja du verden for noen konserter du har, det høres ut som... en forstyrret liten unge som slår vilt ut i uften mens han synger ett eller annet vås :D
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Post Reply