Noen som spiller gitar her i gården?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Noen som spiller gitar her i gården?
Lurer på om noen spiller gitar? jeg gjør nemlig det, men trenger en del hjelp med sanger og slikt, så da hadde det vært fint å kunne diskutere med noen 
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jeg spilte gitar, men kom aldri lenger enn til det mest elementære tingene. Men har du bruk for grep og fingerspill, så er jeg villig til å lede deg på villspor! 
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Har planer om å begynne, så jeg eier foreløpig ikke kompetanse på området. Det jeg vet er at det er mange som greier å lære seg gitar ved å spille med en som er bedre, helt uten noter, men at det anbefales å lære seg notene (som med alle instrumenter).
Det er mange som har lært seg gitar fra begynnelsen av med en nybegynnerbok (da får man med seg noter også), men det beste er vel en kombinasjon av dette og en "lærer".
Selv har jeg tenkt å begynne alene med en nybegynnerbok, fordi jeg kan en del noter fra andre instrumenter fra før av.
Det er mange som har lært seg gitar fra begynnelsen av med en nybegynnerbok (da får man med seg noter også), men det beste er vel en kombinasjon av dette og en "lærer".
Selv har jeg tenkt å begynne alene med en nybegynnerbok, fordi jeg kan en del noter fra andre instrumenter fra før av.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Har spela el-gitar sidan eg gjekk i sjuande klasse. Er no 18 år og stolt eigar av to gitarar og masse utstyr.
Spelar for det meste metal, men kan litt anna som jazz og blues etter eit par år på gitarskule.
Spelar for det meste metal, men kan litt anna som jazz og blues etter eit par år på gitarskule.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
Tablatur, ikke tabulator. Tabulator er den tasten over Caps Lock.Rand-fan wrote:Var ute etter å "tab'e" (hvis dere er kjent med det) ned en sang av en norsk gruppe som heter Return.. Sangen heter "bye bye johnny". Jeg har klart å finne ut av grepene, men fingerspillet i introen ble vanskelig å få noe fornuftig ut av![]()
Så jeg håper på noen med gehør og som kan skrive tabulator...
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Dersom du kan tablatur godt er det lett å lære seg sange.
Men aller fyrst må du jau høyre sange slik at du kan lengda på tonene, og rytmen i melodien.
Skal sjå om eg kan lære meg den no kjappt og så kan du spørre meg om det du lurar på.
En supergod tablatur side er: http://www.ultimate-guitar.com
Men aller fyrst må du jau høyre sange slik at du kan lengda på tonene, og rytmen i melodien.
Skal sjå om eg kan lære meg den no kjappt og så kan du spørre meg om det du lurar på.
En supergod tablatur side er: http://www.ultimate-guitar.com
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
Jeg eier faktisk en gitar, men å spille på den er noe heelt annet. Skal begynne på kurs snart, siden jeg har så utrolig lyst til å lære det skikkelig. Jeg kan en som går sånn her: (hehe, nå kommer det til å stå mye vås, men pytt pytt: ) dun dun dun, dun dundurun, dun dun dun, dun DUNNNN! hehe, skreiv med melodien i hodet der ja=D

*jah..
-
Nynaeve Sedai
- Mørkefrende

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter