Stengning av tråder

Har du noen forslag til forbedringer eller synspunkter om siden?

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Synes du Adminsen bør varsle en eventuell stengning av en tråd?

Ja
14
56%
Nei
10
40%
Annet (Vennligst forklar)
1
4%

Total votes: 25

Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Hei!

Jeg vil gjerne komme med en komentar.
Det er mange gamle interessante poster. Men det er et mareritt å få lest gjennom dem, hvis man ikke har hele dagen. F.eks anbefalinger til bøker , filmer osv
Noen er opp til 95 sider!!!
Derfor skipper en å lese gjennom, og må derfor spørre det samme spørsmålet om igjen som noen andre har spurt før.

Jeg og :oops:
Så utvikler det seg gjerne til litt småprat rundt det, så triller sidene.
Sånn er det bare.
Kanskje det kunne være en grense på 30 sider. Tror det er noe slikt på enkelte message boards. Men da forsvinner jo en masse som er nødvendig at blir ståenden, f, eks favorittbokliste til storleserne her.

Og moderatorene har vel også et liv så for dem å rydde trådene tar tid!

Får heller ikke til å slette doble poster eller tull da slettekrysset forsvinner hvis jeg har vært inne å rettet trykkleifer. Og det går heller ikke an å slette alt innholdet.

For å komme til saken, har ikke bedre forslag enn at en er bedre til å starte nye tråder for småprat rundt et tema, som senere enten kan slettes eller triller ut av forumet av seg selv, og å slette tulleposter selv hvis det lar seg gjøre.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Siri Sedai wrote:
Kanskje det kunne være en grense på 30 sider. Tror det er noe slikt på enkelte message boards. Men da forsvinner jo en masse som er nødvendig at blir ståenden, f, eks favorittbokliste til storleserne her.
Ja og sette en sånn grense er teit. Det som er, er at hvis du spør om et tema som har vært før, får du høre det, og jeg skjønner godt at du ikke gidder å lese gjennom alt.

Du kunne kanskje prøve å søke på det. Jeg tror det skal funke :) Men nå er ikke jeg så superkjent med søke-greia heller da :?
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Vi har en grense på ca 100 sider, ettersom man ikke bør ha lengre tråder før det blir merkbart for serveren (ordre fra Eivind).

Selv om søkefunksjonen ikke er helt optimal så er det ikke så veldig vanskelig å søke og finne ut om det man lurer på er diskutert før.

En del av trådene som har blitt på velding mange sider har faktisk et ganske godt innhold (TV-serier bl.a.), mens f.eks. tråden om kvinnelige problemer kan bli litt meningsløs å lese seg opp på for nye brukere. Men den har sin funksjon den også, uten den ville vi kanskje fått enda mere vissvass i andre tråder.

Skjønner problemstillingen din, og vi prøver så godt vi kan å luke bort generelt uinteressante innlegg, men det er en tilnærmet umulig oppgave. Heldigvis har vi stort sett brukere som skriver interessante poster, men vi har dessverre enkelte som skriver uten mål og mening. Kanskje har vi også sett en tendens til at det blir flere av disse, men vi prøver å hindre dette så godt vi kan.

Oppfordringen til alle brukere er som vanlig å holde nivået så godt som mulig, og ignorere trollene - evt. påpeke det når noen går over grensen.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Det betyr at kvinnelige problemer dør snart det da? Med mindre dere klarer å få ryddet opp der.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Går vel ann å lage en kvinnelige problemer tråd nr 2.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Post Reply