"Kyststrøka i sør og vest ble kanskje i overkant kristna, mens dalstrøka innafor nkapt ble kristna i det hele tatt."
Nei, så her går det i ateistisk kommunisme.
Opium for folket!
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ikke enig.Stefan wrote:Synd at det gikk så dårlig for Høyre.
Vel, problemet er jo at markeder er laget for å konkurrere på pris, og for å trekke til seg flest "kunder", må prisen være lav, og dermed kan kvaliteten synke.Angående privatisering så er jeg helt uenig med deg Terje, økt konkurranse ville økt kvaliteten på både eldreomsorgen og sykehjemmene. Folk vil fortsatt ha muligheten til å velge de offentlige institusjonene, men hvorfor skal de ikke kunne velge selv?
Vel, de rent private skolene har jeg egentlig ingenting i mot, siden de, som du sier, ofte kan være bedre enn de offentlige. Problemet er bare at midler som kunne vært brukt til faktisk å forbedre den offentlige skolen, blir brukt til å subsidiere de private, noe som ikke er rett i mi bok, siden flertallet av befolkningen fortsatt går på offentlige skoler. Dersom dyre og gode private skoler står mot gratis og dårlige offentlige skoler, vil det bare bidra til en sementering av klasseforskjellene i samfunnet.Samme med offentlige/private skoler, de fleste privatskoler er bedre enn den offentlige (skal kanskje ikke så mye til?). Folk bør uansett ha valgmuligheten. Hvis noen ønsker å bruke "sine" skolepenger, dvs de pengene den offentlige skolen får per elev, på å gå på en skole de mener er bedre, så må de vel få lov til det?
kunne ikke vært mer enig! men; da burde også politiske budskap og reklame fjernes også (les sosialistiske norsk og KRL bøker og pro-Amrikanske samfunnsfags bøker)Ceres wrote:
Og: Religiøsitet burde vært fjernet fra skoleverket. Revet bort med rota.
.

Hehe, jeg husker at jeg i tredjeåret hadde en lærer jeg var overbevist om at var marxist og ateist, så jeg satt i et helt år og angrep kristendommen og andre religioner, og anklaga dem for å være strukturer den herskende klasse benytta seg av for å holde underklassen nede, og så fant jeg ut i løpet av siste timen eller noe sånt, at hun var dypt "personlig" kristen.Eivind wrote:Ja, religionslærere bør ikke være religiøse selv og dytte sitt syn over på elevene. Har begynt med religion for første gang siden ungdomsskolen nå, og jeg må si at vikaren vi har nå er bra. Men når vi får tilbake den egentlige læreren frykter jeg at det er en kristen person. Var litt morsomt når vi hadde håndsopprekning i klassen og ingen ville innrømme at de var kristne/religiøse. Det kan jo ikke være tilfellet