Ønskelisten, en realitet?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

- Posts: 2715
- Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
- Contact:
Ønskelisten, en realitet?
Jada, det er ei stund til jul enda, men det er greit å være forberedt på spørsmålet "Hva ønsker du deg til jul da?". I tillegg kan denne tråden funke som tips til andre folk, og kanskje til og med lagringsplass. Eller du kan henvise folk hit om det blir mye for deg å ramse opp. Og nei, jeg forventer ikke at dere skal kjøpe noe av det her til meg.
Så, min ønskeliste før jul:
Drømmenes Kniv, av Robert Jordan.
Ringdrotten, av John Ronald Reul.
Beatles, av Lars Saabye Christensen.
Gitar.
Musikk.
Data.
Så, min ønskeliste før jul:
Drømmenes Kniv, av Robert Jordan.
Ringdrotten, av John Ronald Reul.
Beatles, av Lars Saabye Christensen.
Gitar.
Musikk.
Data.
Last edited by Sauegjeteren on Mon Dec 25, 2006 23:30, edited 1 time in total.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Dette ønsker jeg meg til jul:
Laptop AMD,
Ghibli filmer,
Manga; Negima, How to draw manga,
Kill Bill 1&2,
webcam,
klær,
rødt eller svart undertøy,
parfyme,
sminke; rød og svart øyenskygge,
Creative zen vision,
Creative zen v,
ny mobil,
symaskin som funker,
kamera,
video kamera,
photoshop nyeste versjon,
rødt silkeskjerf,
pc-ting du tegner på med penneting,
liten hund,
sett med votter og skjerf,
sjokolade,
...dette var litt av de tingene jeg kom på i farten...
Laptop AMD,
Ghibli filmer,
Manga; Negima, How to draw manga,
Kill Bill 1&2,
webcam,
klær,
rødt eller svart undertøy,
parfyme,
sminke; rød og svart øyenskygge,
Creative zen vision,
Creative zen v,
ny mobil,
symaskin som funker,
kamera,
video kamera,
photoshop nyeste versjon,
rødt silkeskjerf,
pc-ting du tegner på med penneting,
liten hund,
sett med votter og skjerf,
sjokolade,
...dette var litt av de tingene jeg kom på i farten...
Last edited by Princess on Tue Nov 28, 2006 13:48, edited 2 times in total.
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

- Posts: 4724
- Joined: Tue May 03, 2005 0:22
- Location: Trondheim/Eidsvåg
- Contact:
Jeg synes det bare blir vanskeligere og vanskeligere å finne på ting jeg ønsker meg for hvert år som går, men noen greier har jeg da klart å komme på. Mesteparten av det er DVDer som er for nye til å være billige, men...
Mott the Hoople - All the young dudes (nei, dette er ikke gay porn; det er et klassisk rockealbum
)
X-men 3: The last stand
V for vendeta
Jens Bjørneboes "Brev" og "Hertug Hans"
Tolkiens "Ufullendte fortellinger" (jeg vet dessuten at jeg får Ringdrotten)
Miles Davis - Bird
Harry Potter og ildbegeret
Presstekanne
Hvis noen slektninger spør om jeg ønsker meg noe spesielt, har jeg egentlig bare tenkt til å be dem gi en hundrings til Amnesty eller Redd Barna...
Mott the Hoople - All the young dudes (nei, dette er ikke gay porn; det er et klassisk rockealbum
X-men 3: The last stand
V for vendeta
Jens Bjørneboes "Brev" og "Hertug Hans"
Tolkiens "Ufullendte fortellinger" (jeg vet dessuten at jeg får Ringdrotten)
Miles Davis - Bird
Harry Potter og ildbegeret
Presstekanne
Hvis noen slektninger spør om jeg ønsker meg noe spesielt, har jeg egentlig bare tenkt til å be dem gi en hundrings til Amnesty eller Redd Barna...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Posts: 1530
- Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Lottas lille ønskesliste:
Ipod
Ringdrotten, av JRR Tolkien.
Nye fjellski med stålkanter.
Mere tid til alt
DVD'er av Peter Jackson filmer
Kill Bill 2
Gode karakterer på tentamene - god jul
Scarface. (hvorfor kan jeg ikke finne denne filmen på vanlige butikker?)
Fred på jord
Ipod
Ringdrotten, av JRR Tolkien.
Nye fjellski med stålkanter.
Mere tid til alt
DVD'er av Peter Jackson filmer
Kill Bill 2
Gode karakterer på tentamene - god jul
Scarface. (hvorfor kan jeg ikke finne denne filmen på vanlige butikker?)
Fred på jord
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

- Posts: 1659
- Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
- Location: Tellus
Hvorfor Ipod? Creative zen v er vel billigere å bedre.
Min liste;
Creative zen v
Nye slalom sko
Logitech G5 Laser Mouse, USB
Football manager 07
Klær
Fred på jord
Er det jeg kommer på nå.
Min liste;
Creative zen v
Nye slalom sko
Logitech G5 Laser Mouse, USB
Football manager 07
Klær
Fred på jord
Er det jeg kommer på nå.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Terje wrote:Scarface er en dritfilm. Du vil ha det bedre om du aldri ser den.
Scarface er en storfilm av dimensjoner! Pacino er konge!
Det sier seg selv at du da må like den type filmer, og smaken er jo som kejnt som rævva, men jeg skjønner bare ikke at folk ikke liker den filmen...
Selv har jeg forresten ikke kommet på noen ønskeliste. Veit faktisk ikke helt hva jeg vil ha engang.. Digitalt kamera kanskje.
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

- Posts: 4724
- Joined: Tue May 03, 2005 0:22
- Location: Trondheim/Eidsvåg
- Contact:
Seriøst, Scarface er den mest skuffende filmen jeg noensinne har sett. Pacino er kanskje konge, men her framstiller han en fullstendig uinteressant karakter i en spekulativ og intetsigende voldsorgie av en film. Det eneste jeg fikk ut av Scarface var en vag følelse av kvalme. Fysj.Thomdril wrote:Terje wrote:Scarface er en dritfilm. Du vil ha det bedre om du aldri ser den.![]()
Scarface er en storfilm av dimensjoner! Pacino er konge!![]()
Det sier seg selv at du da må like den type filmer, og smaken er jo som kejnt som rævva, men jeg skjønner bare ikke at folk ikke liker den filmen...
Og iPod? Er det ikke litt 14m3r å bukke under for Apples kopibeskyttelsestyranni? Er det ikke like greit å kjøpe et annet merke, slik at du kan rippe dine egne CDer og legge dem inn på spilleren, heller enn å bruke Apples ufyselig monopoliserende iTunes?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Uhm? Tror ikke du har helt oversikt over hvordan iPod + iTunes fungerer. Man kan bruke iPoder uten iTunes helt fint, og selv om man bruker iTunes, så kan man gjøre det helt fint uten å være borti noe kopibeskyttelse. Det er først når du kjøper sanger gjennom iTunes Store at du kommer i kontakt med kopibeskyttelse. Hvis man er imot kopibeskyttelse, så er det ikke noe problem å ha en iPod. Man kan rippe CDene sine til mp3 eller AAC og overføre dem. De fleste alternativer funker og med butikker som har DRM, så ser ikke hvordan det å velge et annet alternativ skal være bedre i så måte.Terje wrote:Og iPod? Er det ikke litt 14m3r å bukke under for Apples kopibeskyttelsestyranni? Er det ikke like greit å kjøpe et annet merke, slik at du kan rippe dine egne CDer og legge dem inn på spilleren, heller enn å bruke Apples ufyselig monopoliserende iTunes?
Selv ønsker jeg meg den nye iPod shuffle til jul. Helt genialt å kunne klipse den fast til treningstøyet, isteden for å måtte kjøpe armbånd o.l. eller putte spilleren i lomma.
Få tak i eit forlag som er villige til å betale meg for å skrive det, så skal du få det.Faile wrote:Eneste jeg ønsker meg, er vel egentlig "SAGAEN OM ØRJAN DEN AVSINDIG FANTASTISKE", den fullstendige utgaven i 13 bind.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!


