Ønskelisten, en realitet?

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Ønskelisten, en realitet?

Post by Sauegjeteren »

Jada, det er ei stund til jul enda, men det er greit å være forberedt på spørsmålet "Hva ønsker du deg til jul da?". I tillegg kan denne tråden funke som tips til andre folk, og kanskje til og med lagringsplass. Eller du kan henvise folk hit om det blir mye for deg å ramse opp. Og nei, jeg forventer ikke at dere skal kjøpe noe av det her til meg.

Så, min ønskeliste før jul:
Drømmenes Kniv, av Robert Jordan.
Ringdrotten, av John Ronald Reul.
Beatles, av Lars Saabye Christensen.
Gitar.
Musikk.
Data.
Last edited by Sauegjeteren on Mon Dec 25, 2006 23:30, edited 1 time in total.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Princess
Sitter
Sitter
Posts: 614
Joined: Sat Apr 01, 2006 19:36

Post by Princess »

Dette ønsker jeg meg til jul:

Laptop AMD,
Ghibli filmer,
Manga; Negima, How to draw manga,
Kill Bill 1&2,
webcam,
klær,
rødt eller svart undertøy,
parfyme,
sminke; rød og svart øyenskygge,
Creative zen vision,
Creative zen v,
ny mobil,
symaskin som funker,
kamera,
video kamera,
photoshop nyeste versjon,
rødt silkeskjerf,
pc-ting du tegner på med penneting,
liten hund,
sett med votter og skjerf,
sjokolade,

...dette var litt av de tingene jeg kom på i farten...
Last edited by Princess on Tue Nov 28, 2006 13:48, edited 2 times in total.
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Jeg synes det bare blir vanskeligere og vanskeligere å finne på ting jeg ønsker meg for hvert år som går, men noen greier har jeg da klart å komme på. Mesteparten av det er DVDer som er for nye til å være billige, men...

Mott the Hoople - All the young dudes (nei, dette er ikke gay porn; det er et klassisk rockealbum :P)
X-men 3: The last stand
V for vendeta
Jens Bjørneboes "Brev" og "Hertug Hans"
Tolkiens "Ufullendte fortellinger" (jeg vet dessuten at jeg får Ringdrotten)
Miles Davis - Bird
Harry Potter og ildbegeret
Presstekanne

Hvis noen slektninger spør om jeg ønsker meg noe spesielt, har jeg egentlig bare tenkt til å be dem gi en hundrings til Amnesty eller Redd Barna...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Lottas lille ønskesliste:

Ipod
Ringdrotten, av JRR Tolkien.
Nye fjellski med stålkanter.
Mere tid til alt
DVD'er av Peter Jackson filmer
Kill Bill 2
Gode karakterer på tentamene - god jul
Scarface. (hvorfor kan jeg ikke finne denne filmen på vanlige butikker?)
Fred på jord :P
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Scarface er en dritfilm. Du vil ha det bedre om du aldri ser den.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Hvorfor Ipod? Creative zen v er vel billigere å bedre.

Min liste;
Creative zen v
Nye slalom sko
Logitech G5 Laser Mouse, USB
Football manager 07
Klær
Fred på jord

Er det jeg kommer på nå.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Thomdril
Asha’man
Asha’man
Posts: 257
Joined: Tue Oct 04, 2005 18:20
Location: Vålerenga
Contact:

Post by Thomdril »

Terje wrote:Scarface er en dritfilm. Du vil ha det bedre om du aldri ser den.
:shock:

Scarface er en storfilm av dimensjoner! Pacino er konge! 8)
Det sier seg selv at du da må like den type filmer, og smaken er jo som kejnt som rævva, men jeg skjønner bare ikke at folk ikke liker den filmen...
Selv har jeg forresten ikke kommet på noen ønskeliste. Veit faktisk ikke helt hva jeg vil ha engang.. Digitalt kamera kanskje.
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Thomdril wrote:
Terje wrote:Scarface er en dritfilm. Du vil ha det bedre om du aldri ser den.
:shock:

Scarface er en storfilm av dimensjoner! Pacino er konge! 8)
Det sier seg selv at du da må like den type filmer, og smaken er jo som kejnt som rævva, men jeg skjønner bare ikke at folk ikke liker den filmen...
Seriøst, Scarface er den mest skuffende filmen jeg noensinne har sett. Pacino er kanskje konge, men her framstiller han en fullstendig uinteressant karakter i en spekulativ og intetsigende voldsorgie av en film. Det eneste jeg fikk ut av Scarface var en vag følelse av kvalme. Fysj.


Og iPod? Er det ikke litt 14m3r å bukke under for Apples kopibeskyttelsestyranni? Er det ikke like greit å kjøpe et annet merke, slik at du kan rippe dine egne CDer og legge dem inn på spilleren, heller enn å bruke Apples ufyselig monopoliserende iTunes?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1470
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Terje wrote:Og iPod? Er det ikke litt 14m3r å bukke under for Apples kopibeskyttelsestyranni? Er det ikke like greit å kjøpe et annet merke, slik at du kan rippe dine egne CDer og legge dem inn på spilleren, heller enn å bruke Apples ufyselig monopoliserende iTunes?
Uhm? Tror ikke du har helt oversikt over hvordan iPod + iTunes fungerer. Man kan bruke iPoder uten iTunes helt fint, og selv om man bruker iTunes, så kan man gjøre det helt fint uten å være borti noe kopibeskyttelse. Det er først når du kjøper sanger gjennom iTunes Store at du kommer i kontakt med kopibeskyttelse. Hvis man er imot kopibeskyttelse, så er det ikke noe problem å ha en iPod. Man kan rippe CDene sine til mp3 eller AAC og overføre dem. De fleste alternativer funker og med butikker som har DRM, så ser ikke hvordan det å velge et annet alternativ skal være bedre i så måte.

Selv ønsker jeg meg den nye iPod shuffle til jul. Helt genialt å kunne klipse den fast til treningstøyet, isteden for å måtte kjøpe armbånd o.l. eller putte spilleren i lomma.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Uhm? Tror ikke du har helt oversikt over hvordan iPod + iTunes fungerer.
Ikke umulig det, nei. :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Eneste jeg ønsker meg, er vel egentlig "SAGAEN OM ØRJAN DEN AVSINDIG FANTASTISKE", den fullstendige utgaven i 13 bind.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Azumiel
Asha’man
Asha’man
Posts: 304
Joined: Sat Sep 02, 2006 19:03

Post by Azumiel »

Jeg ønsker meg verdensfred

For et genialt innlegg nr. 100 på bursdagen min :D
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Faile wrote:Eneste jeg ønsker meg, er vel egentlig "SAGAEN OM ØRJAN DEN AVSINDIG FANTASTISKE", den fullstendige utgaven i 13 bind.
Oooh, den vil jeg også ha! :o

Og grattis med dagen, Azumiel! :D
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3442
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Faile wrote:Eneste jeg ønsker meg, er vel egentlig "SAGAEN OM ØRJAN DEN AVSINDIG FANTASTISKE", den fullstendige utgaven i 13 bind.
Få tak i eit forlag som er villige til å betale meg for å skrive det, så skal du få det. ;-) (Ikkje til DENNE jula, dog, er visse grenser for sjølv min kapasitet til spontanidioti.)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

"Idioti improviserer ikkje seg sjølv"
- Sagt av en eller annen gluping :wink:
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Post Reply