Den perfekte julegaven

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Den perfekte julegaven

Post by Shallis »

Altså, nå snakker vi ikke om hva vi selv ønsker oss til jul, men hvordan vi på best mulig måte skal glede dem vi har rundt oss. :D
Det syns jeg er noe av det beste ved julen :D

Selv skal jeg lage et sett med t-skjorter til alle venninnene mine fra gamle skolen, også skal jeg få dem til å si masse pene ting om hverandre også skal jeg skrive det på dem.

Tenkte det kunne bli litt kult, som et minne om tre fantasktiske skoleår sammen, og at vi ikke må miste kontakten selv om vi går på forskjellige skoler.

Hva er deres perfekte julegave?
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Eh, jeg pleier stort sett å gi bort ting jeg kunne ha tenke meg selv, jeg. Hvilket vil si bøker og CDer. Men jeg fikk så dårlig respons på gavene jeg ga bort til kameratene mine i fjor, at i år gigger jeg ikke å gi dem annet enn en DVD hver...

Når det gjelder familie, har jeg skikkelige problemer. Faren min ser stort sett bare på TV, så det er meningsløst å kjøpe filmer, bøker eller musikk til ham. Av og til har jeg pleid å kjøpe coffee tabel-bøker, f.eks. "Romsdalen sett fra lufta", "1001 filmer du må se før du dør", og forskjellige sånne greier, og i fjor ga jeg ham og mora mi en IKEA-kopi av et van Gogh-maleri de visstnok hadde på veggen i leiligheta de bodde i i Trondheim da de studerte. Men i år har jeg virkelig ikke peiling...

Mora mi er like vanskelig. Hun ser filmer bare en gang, og leser bøker bare en gang (hvilket gjør henne til den perfekte bibliotekbruker), og musikksmaken hennes er stort sett så dårlig at jeg ikke vil kjøpe musikk til henne. Jeg kunne sikkert kjøpt noe nips til henne, men nips blir ofte så jævlig upersonlig, i tillegg til at man må tørke støv av nips og mora mi hater støvtørking.

Da er søstra mi betydelig enklere å kjøpe gaver til. Hun elsker bøker, hun samler på filmer, og hun er særdeles lett påvirkelig av min utsøkte musikksmak, så vanligvis bruker jeg like mye på henne som til alle de andre jeg kjøper gaver til tilsammen. I år skal hun få et par album av Nick Drake, siden hun sier at hun er lyst på mer stille og enkel musikk, og i tillegg skal jeg prøve å finne ei bok eller to til henne, og kanskje en film, avhengig av hvor mye penger jeg har. Kanskje tar jeg til og med turen innom et antikvariat for å finne en gammel utgave av ei Jane Austen-bok til henne, ettersom hun elsker Austen.

Så cluet er vel egentlig bare å gi bort noe du selv ville bli glad for å få, og som er spesielt tilpassa den du gir det til, sånn at gaven får en litt personlig touch... Høres enklere ut enn det er, egentlig. :|
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Jeg tenker ikke spesielt mye på "den perfekte gaven" til de jeg kjenner. Jeg går bare rundt på kjøpesenteret og plutselig ser jeg noe som er helt perfekt til personen jeg trenger gave til, og kjøper det. jeg ser ikke vitsen med å gå rundt å lure på hva man skal kjøpe til vennene sine. Hvis man ikke finner noe som vedkommende vil like er man ikke skikkelig venner med dem. Jeg har alltid noe i ærmet til mine venner :)
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Arandal
Hengiven
Hengiven

Post by Arandal »

Gi penger...så sier noe -Å gud så upersonlig! Jepp, men alle elsker det, og det er det eneste universale språket alle snakker likt...Alle elsker penger, vi er grådige og er alltid på jakt etter å forbedre vår matrialistiske hverdag. Det er bare sånn det er, i norge og vår del av verden er vi en gjeng bortskjemte drittunger...og jeg sier ikke at jeg misliker det.
-----------///M-----------
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Arandal wrote:Gi penger...så sier noe -Å gud så upersonlig! Jepp, men alle elsker det, og det er det eneste universale språket alle snakker likt...Alle elsker penger, vi er grådige og er alltid på jakt etter å forbedre vår matrialistiske hverdag. Det er bare sånn det er, i norge og vår del av verden er vi en gjeng bortskjemte drittunger...og jeg sier ikke at jeg misliker det.
Hah. Penger tror jeg er den kjedeligste gaven som finnes. Sokker har da litt variasjon i mønstre og farger i det minste.

Men en perfekt julegave til slekt og venner? Aner ikke. Siden jeg har noe annerledes interesseområder enn folk rundt meg tror jeg det er vanskelig begge veier egentlig.

En perfekt gave må nok helst være noe personlig og fint noe.

(Lys, det hørtes dumt ut.)
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Jeg vet ikke om det er den perfekte gaven, men jeg synes ihvertfall det var en god ide. Gir dama en pakkekalender jeg har lagd selv, med masse smådill oppi, samt en liten sak hun kan ha under juletreet. Ble seende slik ut.

Image
Image
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Neimen jøss Kjetil, hadde aldri trodd du skulle bli en myk mann.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Hadde dette vært et engelsk forum ville frasen "rep ruiner" vært passende for kjetils post :P

Du kan like godt melde deg over til den gode siden, Kjetil. Du kan ikke leve en løgn resten av livet.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Også at du, av alle, skulle ha et så stort potensiale som kunst- og håndverkslærer! :o

Men hvordan fikk du tid til denne innimellom all NwN2-spillinga?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
the black wind
Hengiven
Hengiven

Post by the black wind »

hehe kjetil lever på en livsløgn :roll:

veldig fine den kjetil trodde ikke du var en sån type...

hehe *stjele stjele* :twisted:
like a butterfly i fly
like a rock i fall
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Skjønner ikke helt hvorfor dette ikke passer meg, jeg har da vel aldri gitt utrykk for noe annet enn at jeg er snill med jenta mi? Det må jo være en grunn til at jenter digger meg :)

(Jepp, det er fulstendig mulig å være arrogant, kynisk, slem og snill mot dem man er glad i.)
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Kjetil wrote:jenter digger meg :)
tror du bomma litt der Kjetil. Du tok med -r på jente.. :lol:
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Neida, var ment i flertall.
the black wind
Hengiven
Hengiven

Post by the black wind »

Kjetil wrote: (Jepp, det er fulstendig mulig å være arrogant, kynisk, slem og snill mot dem man er glad i.)
jeg tror du har bomma litt her kjetil...

du er ikke snill men ...overflatisk snill.....

og jenter digger deg?? hmmm *tenker seg nøye om*
det må være få som i to :P
like a butterfly i fly
like a rock i fall
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Ja Kjetil, må si du har stort potensiale til å være flink med julagaver ihvertfall :roll:

Meeen Herregud! Jeg prøver altid å finne sånne julegaver til vennene mine, at jeg nesten blir mer spent på hva de syns om den, enn hv jeg selv får til jul.

Dessuten er det alltid koselig med noe skikkelig personlig.

Sånn som at jeg fikk en froskepute av Bestevenninna mi i andre klasse (barneskolen) og ti år etter, etter ti år med et fantastisk vennskap fikk jeg en hundepute... ÅÅÅ jeg ble så glad. Greit det er ikke superspennende, og til og med kanskje litt barnslig, men det betydde masse for meg at hun hadde tenkt på sånt, og husket det og sånn. Det er en julagave jeg husker enda... :)
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Post Reply