Ringskrømt/sorte riddere

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Azumiel
Asha’man
Asha’man
Posts: 304
Joined: Sat Sep 02, 2006 19:03

Ringskrømt/sorte riddere

Post by Azumiel »

Jeg lurte på det, alle ringskrømtene i Ringenes Herre døde jo, men døde alle på slutten, eller døde noen når de ble slukt av elven?
Heksekongen ble drept ved Minas Tirith?
creutzfeldt
Hengiven
Hengiven
Posts: 126
Joined: Fri Sep 22, 2006 17:35

Post by creutzfeldt »

Ingen døydde ved "The Fords of Bruinen", det var berre hestane som strauk med der. "The Witch King" vart drepen av Eowyn og Merry på Pelennor-slettene under slaget der - og dei andre ringskrømta døydde då herskarringen vart øydelagt.
I am Sartre of Borg. Existence is futile.
Azumiel
Asha’man
Asha’man
Posts: 304
Joined: Sat Sep 02, 2006 19:03

Post by Azumiel »

Da var det oppklart :D
Mayorearth
Sitter
Sitter
Posts: 400
Joined: Fri Sep 08, 2006 18:58
Location: Bergen
Contact:

Post by Mayorearth »

Duh...trodde det var allmenn kunnskap, men neida...skulle ikke denne vært i andre bøker? :|
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Ja det er vel noe alle som faktisk har lest boken har fått med seg. Frodo spurte Gandalf i Kløvendal om de døde, og han forteller at bare hestene strøk med som creutzfeldt sier.

Vil nå si at det var Eowyn som drepte Heksekongen fra Angmar (tror det er slik det staves). Alt Munti gjorde var å såre han.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Wolfbrother wrote:Angmar (tror det er slik det staves).
Stemmer det.
Alt Munti gjorde var å såre han.
Det var no ikkje so lite det, men sverdet i seg sjølv hadde nok litt med saka å gjere òg.
Mayorearth
Sitter
Sitter
Posts: 400
Joined: Fri Sep 08, 2006 18:58
Location: Bergen
Contact:

Post by Mayorearth »

Wolfbrother wrote:Ja det er vel noe alle som faktisk har lest boken har fått med seg. Frodo spurte Gandalf i Kløvendal om de døde, og han forteller at bare hestene strøk med som creutzfeldt sier.
Samme scenen var til stede i film 1.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3442
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Døde?! Men... men...! Sorte riddere triumferer alltid! :(



...gjer dei ikkje? :cry:
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Mayorearth
Sitter
Sitter
Posts: 400
Joined: Fri Sep 08, 2006 18:58
Location: Bergen
Contact:

Post by Mayorearth »

Bare i virkeligheten, ikke i bøker og eventyr.(Forutsatt at de Svarte er ondingene altså.)
Azumiel
Asha’man
Asha’man
Posts: 304
Joined: Sat Sep 02, 2006 19:03

Post by Azumiel »

Wolfbrother wrote:Ja det er vel noe alle som faktisk har lest boken har fått med seg. Frodo spurte Gandalf i Kløvendal om de døde, og han forteller at bare hestene strøk med som creutzfeldt sier.

Vil nå si at det var Eowyn som drepte Heksekongen fra Angmar (tror det er slik det staves). Alt Munti gjorde var å såre han.
Har faktisk lest boken, men det er nærmere 5 år siden :D
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Loki wrote:Døde?! Men... men...! Sorte riddere triumferer alltid! :(



...gjer dei ikkje? :cry:
:twisted: Of course not. They never do! The Good Guy, aka Lotta, have won several times and is prepared to repeat the feat!

Loki? Hva gjør du bakom meg med en kniv?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3442
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

*plystrer uskuldig og gøymer blodig kniv bak ryggen* Så, kva diskuterest det her?

*ignorerer Mantelar som ligg og blør i hjel bak ei busk*
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Must... Warn... SirGalrim... :x

R.I.P.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Mayorearth
Sitter
Sitter
Posts: 400
Joined: Fri Sep 08, 2006 18:58
Location: Bergen
Contact:

Post by Mayorearth »

To overinteresante innlegg.(Se over.)

5 år siden?Det er lang tid, det!
Hvor lenge siden er det du så filmen da, jeg mener, det skal litt til å glemme det. Og faktisk? Enhver fantasy-fan skal ha lest RH/Lotr.
At Ringskrømtet ikke døde der er noe jeg vil huske til min dødsdag, mer sannsynlig at jeg skulle glemme at Strider heter Vidvandre på norsk.(Etterpå Aragorn)
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

[quote="Mayorearth"] Enhver fantasy-fan skal ha lest RH/Lotr.
quote]

HVorfor det? Er ikke noen logikk i at alle fantasyfans skal ha lest RH. God bok, uten tvil, men ingen automatikk i at alle leser den. Mange synes den er for tung, og sokner mer til lettere fantsy, og gjerne kortere bøker også.

(Greit nok, jeg ser logikken i at folk som leser wot også orker å lese RH :P Sideantallet skulle ikke skremme noen.)

Men igjen...

Tilbake til topic, eller mer, avblåse topic. Noen burde kanskje stenge tråden, for spørsmålet er vel strengt tatt besvart.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Post Reply