Ringskrømt/sorte riddere
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Ringskrømt/sorte riddere
Jeg lurte på det, alle ringskrømtene i Ringenes Herre døde jo, men døde alle på slutten, eller døde noen når de ble slukt av elven?
Heksekongen ble drept ved Minas Tirith?
Heksekongen ble drept ved Minas Tirith?
-
creutzfeldt
- Hengiven

- Posts: 126
- Joined: Fri Sep 22, 2006 17:35
-
Mayorearth
- Sitter

- Posts: 400
- Joined: Fri Sep 08, 2006 18:58
- Location: Bergen
- Contact:
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

- Posts: 1659
- Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
- Location: Tellus
Ja det er vel noe alle som faktisk har lest boken har fått med seg. Frodo spurte Gandalf i Kløvendal om de døde, og han forteller at bare hestene strøk med som creutzfeldt sier.
Vil nå si at det var Eowyn som drepte Heksekongen fra Angmar (tror det er slik det staves). Alt Munti gjorde var å såre han.
Vil nå si at det var Eowyn som drepte Heksekongen fra Angmar (tror det er slik det staves). Alt Munti gjorde var å såre han.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
-
Mayorearth
- Sitter

- Posts: 400
- Joined: Fri Sep 08, 2006 18:58
- Location: Bergen
- Contact:
Døde?! Men... men...! Sorte riddere triumferer alltid!
...gjer dei ikkje?
...gjer dei ikkje?
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Mayorearth
- Sitter

- Posts: 400
- Joined: Fri Sep 08, 2006 18:58
- Location: Bergen
- Contact:
Har faktisk lest boken, men det er nærmere 5 år sidenWolfbrother wrote:Ja det er vel noe alle som faktisk har lest boken har fått med seg. Frodo spurte Gandalf i Kløvendal om de døde, og han forteller at bare hestene strøk med som creutzfeldt sier.
Vil nå si at det var Eowyn som drepte Heksekongen fra Angmar (tror det er slik det staves). Alt Munti gjorde var å såre han.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Posts: 1530
- Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Loki wrote:Døde?! Men... men...! Sorte riddere triumferer alltid!![]()
...gjer dei ikkje?
Loki? Hva gjør du bakom meg med en kniv?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
*plystrer uskuldig og gøymer blodig kniv bak ryggen* Så, kva diskuterest det her?
*ignorerer Mantelar som ligg og blør i hjel bak ei busk*
*ignorerer Mantelar som ligg og blør i hjel bak ei busk*
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Posts: 1530
- Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
-
Mayorearth
- Sitter

- Posts: 400
- Joined: Fri Sep 08, 2006 18:58
- Location: Bergen
- Contact:
To overinteresante innlegg.(Se over.)
5 år siden?Det er lang tid, det!
Hvor lenge siden er det du så filmen da, jeg mener, det skal litt til å glemme det. Og faktisk? Enhver fantasy-fan skal ha lest RH/Lotr.
At Ringskrømtet ikke døde der er noe jeg vil huske til min dødsdag, mer sannsynlig at jeg skulle glemme at Strider heter Vidvandre på norsk.(Etterpå Aragorn)
5 år siden?Det er lang tid, det!
Hvor lenge siden er det du så filmen da, jeg mener, det skal litt til å glemme det. Og faktisk? Enhver fantasy-fan skal ha lest RH/Lotr.
At Ringskrømtet ikke døde der er noe jeg vil huske til min dødsdag, mer sannsynlig at jeg skulle glemme at Strider heter Vidvandre på norsk.(Etterpå Aragorn)
[quote="Mayorearth"] Enhver fantasy-fan skal ha lest RH/Lotr.
quote]
HVorfor det? Er ikke noen logikk i at alle fantasyfans skal ha lest RH. God bok, uten tvil, men ingen automatikk i at alle leser den. Mange synes den er for tung, og sokner mer til lettere fantsy, og gjerne kortere bøker også.
(Greit nok, jeg ser logikken i at folk som leser wot også orker å lese RH
Sideantallet skulle ikke skremme noen.)
Men igjen...
Tilbake til topic, eller mer, avblåse topic. Noen burde kanskje stenge tråden, for spørsmålet er vel strengt tatt besvart.
quote]
HVorfor det? Er ikke noen logikk i at alle fantasyfans skal ha lest RH. God bok, uten tvil, men ingen automatikk i at alle leser den. Mange synes den er for tung, og sokner mer til lettere fantsy, og gjerne kortere bøker også.
(Greit nok, jeg ser logikken i at folk som leser wot også orker å lese RH
Men igjen...
Tilbake til topic, eller mer, avblåse topic. Noen burde kanskje stenge tråden, for spørsmålet er vel strengt tatt besvart.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.

