Norsk-fransk

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Lilla My
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 39
Joined: Wed Jul 12, 2006 22:52
Location: Frankrike

Norsk-fransk

Post by Lilla My »

Finnes det noen som vil øve sitt fransk ?
Jeg letter nemlig etter noen for en brev(e-post)veksling på norsk og fransk : det betyr at jeg skriver på norsk siden jeg trenger en øvelse og du skriver på fransk (men det kan blandes).
Bedre hvis du er 20 år og mer, skriver bokmål (jeg er ikke så flink på nynorsk), har et godt skriftlig nivå på norsk (jeg venter jo at du retter feilene mine), er interessert i litteraturen, språk, reise... og fransk :wink:
Du trenger ikke å være så kjempe flink på fransk, vi kan begynne med blandet språk. :)

Å, og siden jeg begann et nytt tema for det, man kan også spørre her for ting som gjelder fransk eller Frankrike, hvis noen er interessert på det... :wink:
"Si vous trouvez un être humain dans la foule, suivez-le..."
http://bizarreland.over-blog.com
Princess
Sitter
Sitter
Posts: 614
Joined: Sat Apr 01, 2006 19:36

Post by Princess »

Jeg vil gjerne ha franskhjelp men er ikke 20 år...
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Jeg snakker desverre ikke mer enn ett ord fransk :/
Lilla My
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 39
Joined: Wed Jul 12, 2006 22:52
Location: Frankrike

Post by Lilla My »

Vel, jeg kan gjerne hjelpe under 20år fransk-snakker :lol:
Det var bare for et interesserspørsmål at jeg ga denne "grensen" (jeg er ikke nødvendigvis interessert på de samme tingene enn en, la oss si, 15åring. Bortsett fra WoT, sannsynligvis :wink: )

Iallfall, Princess, har jeg allerede sagt at jeg kunne hjelpe deg. Problemet er at det er litt vanskelig uten å kjenne ditt nivå, jeg vet ikke hva slags hjelp du trenger.
Hvis du har noen (mer eller mindre) nøyaktige spørsmål, er jeg ferdig til å svare :)

Kjetil : og hva er dette ordet, om jeg tør spøre ?
"Si vous trouvez un être humain dans la foule, suivez-le..."
http://bizarreland.over-blog.com
Princess
Sitter
Sitter
Posts: 614
Joined: Sat Apr 01, 2006 19:36

Post by Princess »

Men jeg har jo allerede sagt til deg tidligere at problemet mitt var oppbygninger av setninger...
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Oui?

Og kanskje noen litt mindre pene ord.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Alee kan vell: ''Taler du fransk?'' aka "Parlez vous français?"
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Princess
Sitter
Sitter
Posts: 614
Joined: Sat Apr 01, 2006 19:36

Post by Princess »

Jeg kan si stygge ting til folk :P Godt å kunne innimellom :P
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Princess wrote:Jeg kan si stygge ting til folk :P Godt å kunne innimellom :P
Man kommer mye lenger med et smil og noen blide fraser er jeg redd.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Princess
Sitter
Sitter
Posts: 614
Joined: Sat Apr 01, 2006 19:36

Post by Princess »

Sauegjeteren wrote:
Princess wrote:Jeg kan si stygge ting til folk :P Godt å kunne innimellom :P
Man kommer mye lenger med et smil og noen blide fraser er jeg redd.
Ikke alltid skal jeg si deg. Stygge ord er både nyttige i riktige tider og morsomme å kunne.
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Tsog. :twisted:

Hehe...ingenting slår den. :wink:
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Moghedien
Sitter
Sitter
Posts: 442
Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala

Post by Moghedien »

Mine fransk kunnskaper stopper vel ved det www.insults.net lærer meg.. Ellers kan jeg noen små fraser som jeg sikkert ikke kommer til å huske når jeg har bruk for dem.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Jeg går nå fjerde året mitt med fransk på skolen, og det går jo både opp å ned...

Har du msn Lilla My, så kanskje du kan sende meg den på PM fordi jeg trenger virkelig noen å spørre som vet noe innimellom :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Pheoniks
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 35
Joined: Mon Nov 20, 2006 11:31

Post by Pheoniks »

Vel, jeg var i Paris i begynnelsen av skoleåret.. det sier litt hvor mye jeg kan fransk (ingenting faktisk)
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1470
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Søstra mi er på utveksling i Frankrike i år, har inntrykk av at det ikke går så kjempebra, siden familien er interessert i å lære engelsk :roll:

Sendt deg PM med email :)
Post Reply