Den perfekte julegaven
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

- Posts: 834
- Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
- Location: Tønsberg
- Contact:
-
Mayorearth
- Sitter

- Posts: 400
- Joined: Fri Sep 08, 2006 18:58
- Location: Bergen
- Contact:
Den perfekte julegave, ja...hmm
Faren min:Han gir jeg bare noe musikk jeg selv har lyst på, f.eks en cd.
I år tror jeg cd-en blir Nye Mastodon cd-en eller noe av Clutch.
Moren min: Hun er utrolig mye vanskligere å tilfredsstille, hun er rett og slett litt rar, men jeg har en idé. Jeg noterer ned alt hun klager over og kjøper en av tingene. I fjor brukte jeg 3 timer på å finne et etasje-kakefat, men det ble jo faktisk en suksess.
Søster: Hun er 4 år, så dette er ikke lett, men jeg gjør det enkelt.
Jeg går på platekompaniet, ser på barnefilmer, og kjøper en av dem. I år har jeg allerede planlagt hva, nemlig Istid 2. Kan hende jeg går og kjøper dukkeutstyr på en lekebutikk, det er bare det at jeg blir sprø av å være inne i den type butikker.
Fetter: (2-3 år er ikke helt sikkerhyyysj) Han heter Elias, så det blir nok noe båten elias greier. Eller noen lekebiler.
2 Fettere til:Noen lekegreier.
Julian (freund):Han er en gitarist, men han øver altfor jævlig lite, så jeg tenkte å stikke av med noe av cashet hans og gi han en billig øvebok. Eller et plekter. Eller kanskje en banan der det står: Ikke spis denne før julaften på med store bokstaver. Innpakket slik at han ikke ser hva det er. Tror jeg går for bananen. Og 2-3 mail med litt musikk han sikkert kommer til å like.
Andre freunder:Banan + musikk var genialt så jeg går for den.
Faren min:Han gir jeg bare noe musikk jeg selv har lyst på, f.eks en cd.
I år tror jeg cd-en blir Nye Mastodon cd-en eller noe av Clutch.
Moren min: Hun er utrolig mye vanskligere å tilfredsstille, hun er rett og slett litt rar, men jeg har en idé. Jeg noterer ned alt hun klager over og kjøper en av tingene. I fjor brukte jeg 3 timer på å finne et etasje-kakefat, men det ble jo faktisk en suksess.
Søster: Hun er 4 år, så dette er ikke lett, men jeg gjør det enkelt.
Jeg går på platekompaniet, ser på barnefilmer, og kjøper en av dem. I år har jeg allerede planlagt hva, nemlig Istid 2. Kan hende jeg går og kjøper dukkeutstyr på en lekebutikk, det er bare det at jeg blir sprø av å være inne i den type butikker.
Fetter: (2-3 år er ikke helt sikkerhyyysj) Han heter Elias, så det blir nok noe båten elias greier. Eller noen lekebiler.
2 Fettere til:Noen lekegreier.
Julian (freund):Han er en gitarist, men han øver altfor jævlig lite, så jeg tenkte å stikke av med noe av cashet hans og gi han en billig øvebok. Eller et plekter. Eller kanskje en banan der det står: Ikke spis denne før julaften på med store bokstaver. Innpakket slik at han ikke ser hva det er. Tror jeg går for bananen. Og 2-3 mail med litt musikk han sikkert kommer til å like.
Andre freunder:Banan + musikk var genialt så jeg går for den.
Genialt!Mayorearth wrote: Moren min: Hun er utrolig mye vanskligere å tilfredsstille, hun er rett og slett litt rar, men jeg har en idé. Jeg noterer ned alt hun klager over og kjøper en av tingene.
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
-
Mayorearth
- Sitter

- Posts: 400
- Joined: Fri Sep 08, 2006 18:58
- Location: Bergen
- Contact:
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Posts: 1530
- Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jeg ville heller si at det var det direkte motsatte av genialt.Princess wrote:Genialt!Mayorearth wrote: Moren min: Hun er utrolig mye vanskligere å tilfredsstille, hun er rett og slett litt rar, men jeg har en idé. Jeg noterer ned alt hun klager over og kjøper en av tingene.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Spørs vel hvordan man ser på det. Man kan jo tenke at når moren til Mayorearth klager over at hun har for mange skjørt, så kjøper Mayorearth et skjørt.Princess wrote:Genialt!Mayorearth wrote: Moren min: Hun er utrolig mye vanskligere å tilfredsstille, hun er rett og slett litt rar, men jeg har en idé. Jeg noterer ned alt hun klager over og kjøper en av tingene.
Eller så kan man tenke at når moren til Mayorearth klager over at hun mangler kakefat i flere etasjer (som han selv sa) så kjøper Mayorearth et kakefat i flere etasjer, og det var (etter min oppfatning) dette som var den mente måten å gjøre det på.
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Posts: 1530
- Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Måte nr. 1: åpenbart ikke genial, da moren sikkert ikke ville like gaven - noe som er poenget med å gi bort gaver.Shallis wrote:Spørs vel hvordan man ser på det. Man kan jo tenke at når moren til Mayorearth klager over at hun har for mange skjørt, så kjøper Mayorearth et skjørt.
Eller så kan man tenke at når moren til Mayorearth klager over at hun mangler kakefat i flere etasjer (som han selv sa) så kjøper Mayorearth et kakefat i flere etasjer, og det var (etter min oppfatning) dette som var den mente måten å gjøre det på.
Måte nr. 2: litt mindre åpenbart ikke genial, da den egentlig funker, men hvis man tenker litt nøye over poenget - som er at han kjøper ting moren trenger, så må man innse at det er nettopp dette man gjør når man handler gaver.
Tssk, tssk.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Det tror jeg ikke det er noen som gjør. Det er jo lov å tenke selv ogsåShallis wrote: Spørs vel hvordan man ser på det. Man kan jo tenke at når moren til Mayorearth klager over at hun har for mange skjørt, så kjøper Mayorearth et skjørt.
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

- Posts: 2715
- Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
- Contact:

