Den perfekte julegaven

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Arandal
Hengiven
Hengiven
Posts: 186
Joined: Tue Jul 25, 2006 16:37
Location: Sørlandet

Post by Arandal »

Dorullnisse er en klassiker, slår aldri feil...
-----------///M-----------
Princess
Sitter
Sitter
Posts: 614
Joined: Sat Apr 01, 2006 19:36

Post by Princess »

Hehe ja dorullnisser er fine de. Det var et år jeg var helt hekta på å lage slike, og lagde så mange at moren min måtte hive noen av dem mens jeg var på skolen :lol:
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 834
Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Moiraine Sedai »

Jeg er sånn at jeg kjøper julegaver på impuls. Eller ønskeliste. Det er sjelden jeg greier å finne den perfekte.

Jeg syns det var en veldig fin julegave, Kjetil! Hun blir helt sikkert kjempefornøyd.
. . .
Mayorearth
Sitter
Sitter
Posts: 400
Joined: Fri Sep 08, 2006 18:58
Location: Bergen
Contact:

Post by Mayorearth »

Den perfekte julegave, ja...hmm

Faren min:Han gir jeg bare noe musikk jeg selv har lyst på, f.eks en cd.
I år tror jeg cd-en blir Nye Mastodon cd-en eller noe av Clutch.

Moren min: Hun er utrolig mye vanskligere å tilfredsstille, hun er rett og slett litt rar, men jeg har en idé. Jeg noterer ned alt hun klager over og kjøper en av tingene. I fjor brukte jeg 3 timer på å finne et etasje-kakefat, men det ble jo faktisk en suksess.

Søster: Hun er 4 år, så dette er ikke lett, men jeg gjør det enkelt.
Jeg går på platekompaniet, ser på barnefilmer, og kjøper en av dem. I år har jeg allerede planlagt hva, nemlig Istid 2. Kan hende jeg går og kjøper dukkeutstyr på en lekebutikk, det er bare det at jeg blir sprø av å være inne i den type butikker. :x

Fetter: (2-3 år er ikke helt sikkerhyyysj) Han heter Elias, så det blir nok noe båten elias greier. Eller noen lekebiler.

2 Fettere til:Noen lekegreier.

Julian (freund):Han er en gitarist, men han øver altfor jævlig lite, så jeg tenkte å stikke av med noe av cashet hans og gi han en billig øvebok. Eller et plekter. Eller kanskje en banan der det står: Ikke spis denne før julaften på med store bokstaver. Innpakket slik at han ikke ser hva det er. Tror jeg går for bananen. Og 2-3 mail med litt musikk han sikkert kommer til å like.

Andre freunder:Banan + musikk var genialt så jeg går for den.
Princess
Sitter
Sitter
Posts: 614
Joined: Sat Apr 01, 2006 19:36

Post by Princess »

Mayorearth wrote: Moren min: Hun er utrolig mye vanskligere å tilfredsstille, hun er rett og slett litt rar, men jeg har en idé. Jeg noterer ned alt hun klager over og kjøper en av tingene.
Genialt! :D
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Mayorearth
Sitter
Sitter
Posts: 400
Joined: Fri Sep 08, 2006 18:58
Location: Bergen
Contact:

Post by Mayorearth »

Ja, ikke sant?Dersom noen er vansklige å tilferdsttille, gjør det på den måten!Anbefaler det virkelig!
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

jeg har bestilt en paraply fra danmark til moren min. ble visst litt (omtrent det doble, eller triple) dyrere enn jeg pleier å gi til henne, men... nå skal hun i alle fall slippe å bli våt.
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Princess wrote:
Mayorearth wrote: Moren min: Hun er utrolig mye vanskligere å tilfredsstille, hun er rett og slett litt rar, men jeg har en idé. Jeg noterer ned alt hun klager over og kjøper en av tingene.
Genialt! :D
Jeg ville heller si at det var det direkte motsatte av genialt.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Pheoniks
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 35
Joined: Mon Nov 20, 2006 11:31

Post by Pheoniks »

syns det var genialt jeg...
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Princess wrote:
Mayorearth wrote: Moren min: Hun er utrolig mye vanskligere å tilfredsstille, hun er rett og slett litt rar, men jeg har en idé. Jeg noterer ned alt hun klager over og kjøper en av tingene.
Genialt! :D
Spørs vel hvordan man ser på det. Man kan jo tenke at når moren til Mayorearth klager over at hun har for mange skjørt, så kjøper Mayorearth et skjørt.

Eller så kan man tenke at når moren til Mayorearth klager over at hun mangler kakefat i flere etasjer (som han selv sa) så kjøper Mayorearth et kakefat i flere etasjer, og det var (etter min oppfatning) dette som var den mente måten å gjøre det på. :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Shallis wrote:Spørs vel hvordan man ser på det. Man kan jo tenke at når moren til Mayorearth klager over at hun har for mange skjørt, så kjøper Mayorearth et skjørt.

Eller så kan man tenke at når moren til Mayorearth klager over at hun mangler kakefat i flere etasjer (som han selv sa) så kjøper Mayorearth et kakefat i flere etasjer, og det var (etter min oppfatning) dette som var den mente måten å gjøre det på.
Måte nr. 1: åpenbart ikke genial, da moren sikkert ikke ville like gaven - noe som er poenget med å gi bort gaver.

Måte nr. 2: litt mindre åpenbart ikke genial, da den egentlig funker, men hvis man tenker litt nøye over poenget - som er at han kjøper ting moren trenger, så må man innse at det er nettopp dette man gjør når man handler gaver.

Tssk, tssk.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Princess
Sitter
Sitter
Posts: 614
Joined: Sat Apr 01, 2006 19:36

Post by Princess »

Shallis wrote: Spørs vel hvordan man ser på det. Man kan jo tenke at når moren til Mayorearth klager over at hun har for mange skjørt, så kjøper Mayorearth et skjørt.
Det tror jeg ikke det er noen som gjør. Det er jo lov å tenke selv også :wink:
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

ÅÅÅ det var jo akkurat det jeg prøvde å få fram :|
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Princess
Sitter
Sitter
Posts: 614
Joined: Sat Apr 01, 2006 19:36

Post by Princess »

Prøvde du å komme fram med at folk fles ikke gjør det? Hva var da vitsen med innlegget? Nå henger jeg ikke helt med her... :roll:
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Princess wrote:Prøvde du å komme fram med at folk fles ikke gjør det? Hva var da vitsen med innlegget? Nå henger jeg ikke helt med her... :roll:
Så hold kjeft!

Lotta understreket jo også poenget, i tillegg til at det egentlig taler for seg selv.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Post Reply