Den perfekte julegaven

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Azumiel
Asha’man
Asha’man
Posts: 304
Joined: Sat Sep 02, 2006 19:03

Post by Azumiel »

Moghedien wrote:
Azumiel wrote:Den perfekt julegaven må være julenissen selv.
Eller verdensfred, alle vil ha verdensfred.
Eller et bevis på at julenissen virkelig finnes.
Verdensfred er også fint, men akkurat nå hadde det vært fint med litt snø. Det er litt deprimerende med 9 pluss grader når man går hjem en kveld i desember.. Så det hadde vært fint med et bevis på at det fortsatt er en stund til verden går under..
Kommer verden til å gå under snart?
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Azumiel wrote:Kommer verden til å gå under snart?
Tror hun sikter til at tempraturen øker slik at polene smelter, og verden vil gå under- vann.

Det var da vel opplagt.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Jeg skal bake julegaver imorgen jeg^^

Bokser med kaker +++ Perfekte gaver til besteforeldre, tanter og andre der ute med et hjerte for søtsaker.

Planen var opprinnelig bare å bake til venninna mi. Hun har ikke akkurat mye penger til overs til å kjøpe presanger for(foreldra er bønder med lite penger), men om jeg hadde kjøpt noe dyrt til henne, hadde hun insistert på å kjøpe til meg og, selvom hun ikke egentlig hadde hatt penger til det. Og jenta er verdens snilleste(Helt seriøst. Blir ikke overraska om hun aldri har tenkt en ond tanke i hele sitt liv), og fortjenter virkelig julegave. Så da blir det baking på meg.


Også har jeg kjøpt en CO2 kvote hver til mamma og stefaren min.

Pappa skal få tøfler :lol: (Kanskje litt intern men.)

Lillesøster på snart et år får fotballsko, selvlysende for å matche mine, om jeg finner. Kanskje en liten rugbyball og.

Dvder av noe slag til de minste småbrødrene, og tyngre vekter til den største.


Men min blonde fjortissøster sliter jeg med. Noen gode forslag noen?
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Azumiel
Asha’man
Asha’man
Posts: 304
Joined: Sat Sep 02, 2006 19:03

Post by Azumiel »

Wolfbrother wrote:
Azumiel wrote:Kommer verden til å gå under snart?
Tror hun sikter til at tempraturen øker slik at polene smelter, og verden vil gå under- vann.

Det var da vel opplagt.
Hvor lenge er det til? Vil vi, som er 15 år, oppleve det?
Azumiel
Asha’man
Asha’man
Posts: 304
Joined: Sat Sep 02, 2006 19:03

Post by Azumiel »

Faile wrote:Pappa skal få tøfler :lol: (Kanskje litt intern men.)
I min familie er tøfler veldig populært
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Azumiel wrote:Hvor lenge er det til? Vil vi, som er 15 år, oppleve det?
En sprø metrolog holdt et foredrag for noen uker siden, han mente klart at det var en mulighet om det fortsatte å bli verre angående utslipp. Allerede nå kan vi se en forskjell, her I Bodø (som det bruker å være masse snø) er det bart. Svartisen (en isbree) blir stadig mindre.

Men det er usansynelig, og jeg skal påstå jeg vet så mye om det.

Edit; Og ikke dobbel-poste, endre heller slik som dette. Tilbake til topic, kaker er alltid morro å få, men tar heller en sjokolade :P
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Global oppvarming kommer og går. Det har til alle tider vært skifte i klimaene. Vi hadde for eksempel ei lita istid i Nord-Europa på 1700-tallet. Men global oppvarming er ikke noe tema egentlig.
Faile wrote:(foreldra er bønder med lite penger)
Så de finnes altså? Utrolig.
Faile wrote:Også har jeg kjøpt en CO2 kvote hver til mamma og stefaren min.
Hvor stor kvote, og hva ligger prisen på nå om dagen? Vurderer å kjøpe noe slikt til brødrene mine jeg også.
Faile wrote:Men min blonde fjortissøster sliter jeg med. Noen gode forslag noen?
Om hun er blond i betydningen blond kan du kjøpe en kjæreste til henne. Eller leksikon.

Hmm. Leksikon er alltid greit å ha. Kjøp det du.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Sauegjeteren wrote:
Faile wrote:Også har jeg kjøpt en CO2 kvote hver til mamma og stefaren min.
Hvor stor kvote, og hva ligger prisen på nå om dagen? Vurderer å kjøpe noe slikt til brødrene mine jeg også.
Er ikke helt sikker, men jeg tror jeg gav 100,- 150,- for et tonn.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Global oppvarming kommer og går. Det har til alle tider vært skifte i klimaene. Vi hadde for eksempel ei lita istid i Nord-Europa på 1700-tallet. Men global oppvarming er ikke noe tema egentlig.

Det er naturlige svingninger, den globale oppvarmingen vi nå er vitne til er menneskeskapt og unaturlig, noe som gjør den langt mer farlig.

Menne, temaet, julegaver, jeg har ei snill søster som gjør nesten alle julegaveinnkjøpene for meg, så jeg har bare kjøpt noen få, til henne kjøpte jeg noe pilgrimsmykketing.
Princess
Sitter
Sitter
Posts: 614
Joined: Sat Apr 01, 2006 19:36

Post by Princess »

Kjetil wrote:jeg har ei snill søster som gjør nesten alle julegaveinnkjøpene for meg.
kjøper søsteren din gavene du skal gi til andre folk? Blir ikke det litt feil fordi gavene skal jo være fra deg da...? :?
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Neh, er snakk om til familie da, kan liksågodt gi ting sammen da.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Kjetil wrote:Neh, er snakk om til familie da, kan liksågodt gi ting sammen da.
Sånn gjør jeg og søstra mi det også, med gaver til foreldre og andre slektninger. Foreldra våre sier uansett at de ikke vil ha noe, så det er strengt tatt ikke behov for å kjøpe noe digert, men det lille vi kjøper fikser vi sammen. Så sparer vi litt tankekraft ved at vi halverer antall gaver vi trenger å tenke ut til dem...
Men min blonde fjortissøster sliter jeg med. Noen gode forslag noen?
"Take That" er et rockeorkester jeg hører ungdommen har sansen for nu til dags.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Princess
Sitter
Sitter
Posts: 614
Joined: Sat Apr 01, 2006 19:36

Post by Princess »

Kjetil wrote:Neh, er snakk om til familie da, kan liksågodt gi ting sammen da.
Ja da så. Jeg trodde du mente at hun kjøpte til dine venner. XD det gjør ofte jeg sammen med søsknene mine også.
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

har prøvd det noen ganger, men da ender jeg opp med å måtte kjøpe gavene selv likevel, takket være mine inkompetente brødre, så i år står det bare fra stine på gavelappene. (dvs, det kommer til å stå, når jeg får kjøpt gavene... lille julaten eller noe... heh)
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Princess
Sitter
Sitter
Posts: 614
Joined: Sat Apr 01, 2006 19:36

Post by Princess »

Jeg gjør det mest for å spare pengene, men i år skal jeg kjøpe dem selv, og ikke sammen med søskene mine. Det er fordi de hele tiden forventer at de skal få gaver men ikke må gi noen. Dette er forståelig med lillesøsteren min som bare er ni år, men ikke med storebroren min som har fylt seksten.
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Post Reply