Kommer verden til å gå under snart?Moghedien wrote:Eller et bevis på at julenissen virkelig finnes.Azumiel wrote:Den perfekt julegaven må være julenissen selv.
Eller verdensfred, alle vil ha verdensfred.
Verdensfred er også fint, men akkurat nå hadde det vært fint med litt snø. Det er litt deprimerende med 9 pluss grader når man går hjem en kveld i desember.. Så det hadde vært fint med et bevis på at det fortsatt er en stund til verden går under..
Den perfekte julegaven
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

- Posts: 1659
- Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
- Location: Tellus
Tror hun sikter til at tempraturen øker slik at polene smelter, og verden vil gå under- vann.Azumiel wrote:Kommer verden til å gå under snart?
Det var da vel opplagt.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Jeg skal bake julegaver imorgen jeg^^
Bokser med kaker +++ Perfekte gaver til besteforeldre, tanter og andre der ute med et hjerte for søtsaker.
Planen var opprinnelig bare å bake til venninna mi. Hun har ikke akkurat mye penger til overs til å kjøpe presanger for(foreldra er bønder med lite penger), men om jeg hadde kjøpt noe dyrt til henne, hadde hun insistert på å kjøpe til meg og, selvom hun ikke egentlig hadde hatt penger til det. Og jenta er verdens snilleste(Helt seriøst. Blir ikke overraska om hun aldri har tenkt en ond tanke i hele sitt liv), og fortjenter virkelig julegave. Så da blir det baking på meg.
Også har jeg kjøpt en CO2 kvote hver til mamma og stefaren min.
Pappa skal få tøfler
(Kanskje litt intern men.)
Lillesøster på snart et år får fotballsko, selvlysende for å matche mine, om jeg finner. Kanskje en liten rugbyball og.
Dvder av noe slag til de minste småbrødrene, og tyngre vekter til den største.
Men min blonde fjortissøster sliter jeg med. Noen gode forslag noen?
Bokser med kaker +++ Perfekte gaver til besteforeldre, tanter og andre der ute med et hjerte for søtsaker.
Planen var opprinnelig bare å bake til venninna mi. Hun har ikke akkurat mye penger til overs til å kjøpe presanger for(foreldra er bønder med lite penger), men om jeg hadde kjøpt noe dyrt til henne, hadde hun insistert på å kjøpe til meg og, selvom hun ikke egentlig hadde hatt penger til det. Og jenta er verdens snilleste(Helt seriøst. Blir ikke overraska om hun aldri har tenkt en ond tanke i hele sitt liv), og fortjenter virkelig julegave. Så da blir det baking på meg.
Også har jeg kjøpt en CO2 kvote hver til mamma og stefaren min.
Pappa skal få tøfler
Lillesøster på snart et år får fotballsko, selvlysende for å matche mine, om jeg finner. Kanskje en liten rugbyball og.
Dvder av noe slag til de minste småbrødrene, og tyngre vekter til den største.
Men min blonde fjortissøster sliter jeg med. Noen gode forslag noen?
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

- Posts: 1659
- Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
- Location: Tellus
En sprø metrolog holdt et foredrag for noen uker siden, han mente klart at det var en mulighet om det fortsatte å bli verre angående utslipp. Allerede nå kan vi se en forskjell, her I Bodø (som det bruker å være masse snø) er det bart. Svartisen (en isbree) blir stadig mindre.Azumiel wrote:Hvor lenge er det til? Vil vi, som er 15 år, oppleve det?
Men det er usansynelig, og jeg skal påstå jeg vet så mye om det.
Edit; Og ikke dobbel-poste, endre heller slik som dette. Tilbake til topic, kaker er alltid morro å få, men tar heller en sjokolade
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

- Posts: 2715
- Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
- Contact:
Global oppvarming kommer og går. Det har til alle tider vært skifte i klimaene. Vi hadde for eksempel ei lita istid i Nord-Europa på 1700-tallet. Men global oppvarming er ikke noe tema egentlig.
Hmm. Leksikon er alltid greit å ha. Kjøp det du.
Så de finnes altså? Utrolig.Faile wrote:(foreldra er bønder med lite penger)
Hvor stor kvote, og hva ligger prisen på nå om dagen? Vurderer å kjøpe noe slikt til brødrene mine jeg også.Faile wrote:Også har jeg kjøpt en CO2 kvote hver til mamma og stefaren min.
Om hun er blond i betydningen blond kan du kjøpe en kjæreste til henne. Eller leksikon.Faile wrote:Men min blonde fjortissøster sliter jeg med. Noen gode forslag noen?
Hmm. Leksikon er alltid greit å ha. Kjøp det du.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Er ikke helt sikker, men jeg tror jeg gav 100,- 150,- for et tonn.Sauegjeteren wrote:Hvor stor kvote, og hva ligger prisen på nå om dagen? Vurderer å kjøpe noe slikt til brødrene mine jeg også.Faile wrote:Også har jeg kjøpt en CO2 kvote hver til mamma og stefaren min.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Global oppvarming kommer og går. Det har til alle tider vært skifte i klimaene. Vi hadde for eksempel ei lita istid i Nord-Europa på 1700-tallet. Men global oppvarming er ikke noe tema egentlig.
Det er naturlige svingninger, den globale oppvarmingen vi nå er vitne til er menneskeskapt og unaturlig, noe som gjør den langt mer farlig.
Menne, temaet, julegaver, jeg har ei snill søster som gjør nesten alle julegaveinnkjøpene for meg, så jeg har bare kjøpt noen få, til henne kjøpte jeg noe pilgrimsmykketing.
kjøper søsteren din gavene du skal gi til andre folk? Blir ikke det litt feil fordi gavene skal jo være fra deg da...?Kjetil wrote:jeg har ei snill søster som gjør nesten alle julegaveinnkjøpene for meg.
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

- Posts: 4724
- Joined: Tue May 03, 2005 0:22
- Location: Trondheim/Eidsvåg
- Contact:
Sånn gjør jeg og søstra mi det også, med gaver til foreldre og andre slektninger. Foreldra våre sier uansett at de ikke vil ha noe, så det er strengt tatt ikke behov for å kjøpe noe digert, men det lille vi kjøper fikser vi sammen. Så sparer vi litt tankekraft ved at vi halverer antall gaver vi trenger å tenke ut til dem...Kjetil wrote:Neh, er snakk om til familie da, kan liksågodt gi ting sammen da.
"Take That" er et rockeorkester jeg hører ungdommen har sansen for nu til dags.Men min blonde fjortissøster sliter jeg med. Noen gode forslag noen?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Ja da så. Jeg trodde du mente at hun kjøpte til dine venner. XD det gjør ofte jeg sammen med søsknene mine også.Kjetil wrote:Neh, er snakk om til familie da, kan liksågodt gi ting sammen da.
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
-
Stine
- Den Fortapte

- Posts: 855
- Joined: Sun May 29, 2005 11:50
- Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
har prøvd det noen ganger, men da ender jeg opp med å måtte kjøpe gavene selv likevel, takket være mine inkompetente brødre, så i år står det bare fra stine på gavelappene. (dvs, det kommer til å stå, når jeg får kjøpt gavene... lille julaten eller noe... heh)
tja, jo, kanskje det.
sitter for den blå ajah.
sitter for den blå ajah.
Jeg gjør det mest for å spare pengene, men i år skal jeg kjøpe dem selv, og ikke sammen med søskene mine. Det er fordi de hele tiden forventer at de skal få gaver men ikke må gi noen. Dette er forståelig med lillesøsteren min som bare er ni år, men ikke med storebroren min som har fylt seksten.
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
