Valg 2005
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
D er jo ikke Kristendom man har å skolen nå lenger, kristendommen er bare 10% av d som blir undervist, resten er jo bare andre religioner, og dette er d muslimene som har presset igjennom, de styrer skummelt mye i norge!!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Haha, jeg har tilbrakt kvelden med å diskutere kriminalpolitikk med en som vil drepe alle kriminelle, for at han skal slippe å betale fengselsoppholda deres via skatten, men det der er det desidert dummeste jeg har hørt i hele kveld!ashaman17 wrote:D er jo ikke Kristendom man har å skolen nå lenger, kristendommen er bare 10% av d som blir undervist, resten er jo bare andre religioner, og dette er d muslimene som har presset igjennom, de styrer skummelt mye i norge!!
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Mm... før kunne man få fritak fra faget "Kristendomsundervisning" dersom man hadde et annet livssyn eller religion - dvs at bøde muslimer og human-etikere kunne få fritak. De som fikk fritak måtte ha livssynsundervisning i stedenfor. Noen mente dette systemet var et system som skapte intoleranse og den leksa. Noen så vel pengene man kunne spare på at ingen kunne få fritak. Ergo ble kristendommen redusert til omlag 40 % av undervisningen, og de andre store (og noen små) religioner fikk innpass.
Til deg som mener kristendommen bare er ti prosent - det er vel bare bra at det ikke er så mye? Det er mye bedre at skolen er et objektvt medium for kunnskap enn at propaganda får innpass. Kunnskap er stikkordet.
Selv har jeg aldri forstått meningen med noe mer enn kunnskap i skolen. Praksis i kristendom kan jo de som ønsker det få på søndagsskoler og andre kristelige aktiviteter.
Til deg som mener kristendommen bare er ti prosent - det er vel bare bra at det ikke er så mye? Det er mye bedre at skolen er et objektvt medium for kunnskap enn at propaganda får innpass. Kunnskap er stikkordet.
Selv har jeg aldri forstått meningen med noe mer enn kunnskap i skolen. Praksis i kristendom kan jo de som ønsker det få på søndagsskoler og andre kristelige aktiviteter.
synes nesten vi burde ha litt av det, en del av det er ganske relevant i forhold til hva som skjer rundt om i verden idag, men på en annen side, så burde vi ha hatt nøytrale lærere i dette faget, noen som ikke sprøyter oss full med antimuslimske og pro-kristendom, pro-Israel, og pro-Amerika verdier...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
bare for å rette meg selv: jeg er IKKE imot ALLE muslimer, de aller fleste er helt greie og hyggelige mennesker!!! de jeg ikke liker er de som er EKSTREME og de som er kriminelle (og ødlegger for andre muslimer)!!!!!!!!!
Amerika kan godt ta en haik til mars å bli der for godt spør du meg!!
(hvorfor skal de alltid starte kriger på idiotiske grunnlag???)
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
hehe, bare til mars??? Amerika kan godt bli der det er for min del, bare vi får sendt Bush av gårde til mars.. hehe, eller ennå bedre, kan låse ham inne i en bunkers i Irak.. og glemme ham.ashaman17 wrote:bare for å rette meg selv: jeg er IKKE imot ALLE muslimer, de aller fleste er helt greie og hyggelige mennesker!!! de jeg ikke liker er de som er EKSTREME og de som er kriminelle (og ødlegger for andre muslimer)!!!!!!!!!
det eneste som er positivt med at han blei valgt til president i utgangspunktet, er at etter denne perioden er vi kvitt ham for godt!
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?