Den er bare tung i starten. Med en gang du kommer inn i det, går det egentlig veldig greit. Og det er så absolutt verdt å ofre litt tid på det.
Hva leser du for tiden?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
Gjør det
En av de fineste bøkene jeg veit om.
Den er bare tung i starten. Med en gang du kommer inn i det, går det egentlig veldig greit. Og det er så absolutt verdt å ofre litt tid på det.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Var på lesesal for første gang i mitt liv i dag (yay me!), og fikk lest 97 sider av "The Right Nation. Conservative Power In America" på knappe 4 timer. Stolt! 
Ellers kikker jeg stundom litt i "Havlandet" av Olaf Havnes. Har planer om å lese ut den serien i løpet av helga, siden den var for dårlig til å bruke mye tid på, og jeg har lyst til å komme i gang med Kay, Gaiman, LeGuin eller Moorcock. Eller Leiber, Moon, Feist, Heller, Zelazny, Gibson, Vance, eller Tolkien. Eller noe. Hva som helst, egentlig, bare det er bedre enn Havnes.
Ellers kikker jeg stundom litt i "Havlandet" av Olaf Havnes. Har planer om å lese ut den serien i løpet av helga, siden den var for dårlig til å bruke mye tid på, og jeg har lyst til å komme i gang med Kay, Gaiman, LeGuin eller Moorcock. Eller Leiber, Moon, Feist, Heller, Zelazny, Gibson, Vance, eller Tolkien. Eller noe. Hva som helst, egentlig, bare det er bedre enn Havnes.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Kastet meg over Terry Pratchetts "Thud!". Det er den nyeste boka i Discworld serien så vidt jeg vet. (Wintersmith er vel nyere, men regnes som barnebok) Bøkene hans blir bare bedre og bedre. En god latter forlenger livet sies det, Terry Pratchett har i tilfellet hjulpet meg med mange ekstra år!
"Once more the drama begins"
- Paul Muad'dib
- Paul Muad'dib
-
Siri Sedai
- Den Eldste

-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Silmarillion er bra egentlig, selv om starten kanskje er litt tung og minner om en av Bibelens skapelsesberetninger (ikke at det nødvendigvis er noe i veien med det).
På kaserna her i nord er det lite annet å gjøre om kvelden, enn å lese -- og da jeg ikke satt med annen litteratur for hånden enn gjennomleste Donald (som forøvrig har tapt seg i veldig grad) og porrblad med eselører, kjøpte jeg meg "Engler og Demoner".
Inntrykket er bra, den minner mye om "Da Vinci-koden" -- vi snakker altså om saftige konspirasjonsteorier satt ut i praksis, noe jeg syns er gøy.
Litt verre er det med karakterene, som blir litt vel stereotypiske og flate.
På kaserna her i nord er det lite annet å gjøre om kvelden, enn å lese -- og da jeg ikke satt med annen litteratur for hånden enn gjennomleste Donald (som forøvrig har tapt seg i veldig grad) og porrblad med eselører, kjøpte jeg meg "Engler og Demoner".
Inntrykket er bra, den minner mye om "Da Vinci-koden" -- vi snakker altså om saftige konspirasjonsteorier satt ut i praksis, noe jeg syns er gøy.
Litt verre er det med karakterene, som blir litt vel stereotypiske og flate.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Leste ut "Havlandet" i går, og halve "Svart storm" i dag. Lurer på om jeg bare skal drite i kapittelsammendragene og bare lese og nyte "Den store jakten" etterpå. Jeg synes uansett jeg har gjort min del for det norske WoT-samfunnet når jeg har skrevet sammendrag til den første boka og omtrent en tredjedel av den andre.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Lang militær applaus til Terje.Terje wrote:Jeg synes uansett jeg har gjort min del for det norske WoT-samfunnet når jeg har skrevet sammendrag til den første boka og omtrent en tredjedel av den andre.
"Klapp, klapp". Befal i front, ta over uten videre seremoni.
(Ikke ironisk ment)
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Uff, nå får jeg dårlig samvittighet her. Jada, jada, noe kommer vel opp en eller annen gang. Men for øyeblikket er det Ringdrotten.Simen wrote:Lang militær applaus til Terje.Terje wrote:Jeg synes uansett jeg har gjort min del for det norske WoT-samfunnet når jeg har skrevet sammendrag til den første boka og omtrent en tredjedel av den andre.
"Klapp, klapp". Befal i front, ta over uten videre seremoni.
(Ikke ironisk ment)
KLAPP! KLAPP! KLAPP! KLAPP! KLAPP!
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!