12. bok – A Memory of Light
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
rand al'thore
- Mørkefrende

12. bok – A Memory of Light
nå som jeg er ferdig med den 11. starter jakten og søken etter når neste bok kommer ut, noen som vet noe om den 12.
den har en arbeidstitel som jeg selfølgelig ikke husker eller fant
det skal vistnok være den siste, men han har jo sakt det før og
noen som har noe mer?
den har en arbeidstitel som jeg selfølgelig ikke husker eller fant
det skal vistnok være den siste, men han har jo sakt det før og
noen som har noe mer?
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Hvordan blir så boken? Tenkte jeg skulle kuppe denne tråden ved å se litt inn i fremtiden, selv om jeg ikke er helt ferdig med KoD
.
1. Mye av boken vil ta for seg Rands knytting av mennesker og nasjoner til seg, fra fra rene underleggelser til løsere allianser, før den glir over i Den Siste Strid.
2. De tre Tvillingelvguttene vil møtes oftere og gå sammen inn i den siste strid, der ulvene (og naturligvis Matts feltherrekompetanse) vil få en eller annen avgjørende rolle. Nye våpen med kruttladninger står side om side med channelere i kampen mot skyggeyngelen.
3. Rand dør, og ender med det Den Siste Strid. Shai'tan er slått, bundet utenfor dimensjonene. De Fortapte er utslettet fra verdens overflate, sammen med brorparten av skyggens styrker, men med den mørkestes fall, faller nesten verden også. En ny alder vil reise seg i asken etter ødeleggelsen, der det nye samfunnet vil stå på industriens søyler. Menneskenes evne til å føle og lede kraften vil svinne, for til slutt å dø ut mot slutten av den nye alderen, der vitenskapen vil fylle tomrommet etter Den Sanne Kilden.
Perrin bygger en stolt nasjon bygd på det gamle Saldaea og Manetheren sammen med Faile, og blir den første kongen og dronningen i "Gyllenøye-dynastiet" halvveis stjålet fra Terje, tror jeg
. Tuon dør i Tarmon Gai'don, og Matt er sentral som feltherre i kaoset etter striden og må ha mye av æren for at sårene leges så fort. Men i skyggene lurer fremdeles èn. Shai'tans kronvasall, kjent under tusen navn i forskjellige Aldre samler restene av mørkefrendene og organiserer dem til det formål å forberede den Mørkestes gjenkomst.
Moridin forsvinner kort etter fra verden, men vet han blir spunnet ut sammen med Dragen når Hjulet igjen skal rulle.
1. Mye av boken vil ta for seg Rands knytting av mennesker og nasjoner til seg, fra fra rene underleggelser til løsere allianser, før den glir over i Den Siste Strid.
2. De tre Tvillingelvguttene vil møtes oftere og gå sammen inn i den siste strid, der ulvene (og naturligvis Matts feltherrekompetanse) vil få en eller annen avgjørende rolle. Nye våpen med kruttladninger står side om side med channelere i kampen mot skyggeyngelen.
3. Rand dør, og ender med det Den Siste Strid. Shai'tan er slått, bundet utenfor dimensjonene. De Fortapte er utslettet fra verdens overflate, sammen med brorparten av skyggens styrker, men med den mørkestes fall, faller nesten verden også. En ny alder vil reise seg i asken etter ødeleggelsen, der det nye samfunnet vil stå på industriens søyler. Menneskenes evne til å føle og lede kraften vil svinne, for til slutt å dø ut mot slutten av den nye alderen, der vitenskapen vil fylle tomrommet etter Den Sanne Kilden.
Perrin bygger en stolt nasjon bygd på det gamle Saldaea og Manetheren sammen med Faile, og blir den første kongen og dronningen i "Gyllenøye-dynastiet" halvveis stjålet fra Terje, tror jeg
Moridin forsvinner kort etter fra verden, men vet han blir spunnet ut sammen med Dragen når Hjulet igjen skal rulle.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
-
rand al'thore
- Mørkefrende

-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Han må jo dø, for så å leve igjen. Men jeg tror han vil få sitt endelikt i kampen mot Shai'tan, da vil ikke Mønsteret ha bruk for ham lenger -- det vil rett og slett opphøre å være en tråd for Dragen i veven, siden Dragens tråd er totalt behovsprøvet.rand al'thore wrote:er litt uenig i punkt 3. tror han på et eller anna vis overlever det hele, men det kan hende han dør for en liten periode
..ellers kan De kalle meg Hoy.
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

-
Siri Sedai
- Den Eldste

-
stefan_hoy
- Den Fortapte

-
Siri Sedai