Bokhandelrunde!

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Den er lånt på fjernlån, så jeg tror du vil få problemer med å få tak i den, dessuten er jeg en velkjent person på byens bibliotek så jeg tror at de vil lukte lunta hvis du kommer og sier at du er meg.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Lothair Mantelar wrote:Ellers vil jeg uttrykke min grønneste misunnelse over Terjes akkvirering av Vonneguts "Slaughterhouse 5". Den boka har jeg også lett etter i lang tid.
Jeg også, som sagt. Så når jeg fant den til en liten hundrings på Haugenbok, i samme layout som utgaven min av Italo Calvinos "Klatrebaronen", var det ikke en vanskelig avgjørlelse å ta. :)

Dessuten er den jo bare 155 sider! :o
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Wolfbrother wrote:Er den lagt av til deg? Eller kan jeg bare gå ned å hente den :P Tror nesten jeg skal prøve det uansett.
Dette er rett i Locke Lamoras ånd :P
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

For noen uker siden så kom jeg over et posesalg for bøker! En full, liten pose for 100 kr. Jeg har regnet ut at om bøkene hadde vært til ordinær pris hadde det kostet 1600 :) Oppi der var det bl a en spesialutgave av Silmarillion. Den er grønn og med svart rygg. Inni er det over 40 illustrasjoner :D Nå må jeg jo hvertfall lese den.
. . .
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Ja billedbøker er jo morsomt!

Personlig så bladde jeg meg igjennom "bilder fra Midgar" Like før jeg dro på ferie og det var ganske mange gode malerier der.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Den har jeg også. Husket at jeg likte Cor Bloc sine kunstverk spesielt dårlig da jeg gikk på ungdomsskolen og videregående, men når er han faktisk en av de fire-dem favorittene mine. LotR-filmene har virkelig brent meg på det at egne blider blir borte når ei bok blir for virkelighetsnært illustrert... :|

Ergo blir Blocs ikke-naturalistiske bilder en slags trygg havn.
- Verg., Aen., 3.315.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Amazon var så snille å sende meg en ny pakke med bøker:

Storm Front (The Dresden Files) av Jim Butcher. Den første boka i en serie på nitten planlagte bøker om en trollmanns-detektiv. Forhåpentligvis er dette lett sommerlektyre. Hypen vil i hvert fall ha det til det :)

The Drawing of the Dark av Tim Powers. Se Terjes anmeldelse her på forumet for begrunnelsen av dette kjøpet.

The Seperation av C. Priest. Jeg elsket filmen som ble laget av Priests bok, The Prestige, og denne boka skal visstnok være hans beste. Spennende saker...

Catch-22
av Joseph Heller. En av verdens beste og morsommeste bøker er hva mine kilder forteller meg.

Jeg regner også med å lese HP-7 og resten av The Prince of Nothing trilogien i løpet av sommeren :P
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Jøss. Eg skal vere glad til om eg kjem meg gjennom "Fyrsten" og kanskje "Jimmy the Hand" i sommar, eg. Og forhåpentlegvis i alle fall ein tredjedel av "Bonehunters". (Skal rett nok lese ein bunke teikneserieromanar samtidig, men likevel...) Så langt har eg klart å lese cirka 200 sider i sommar, og me er over halvveges. :(

Sukk, den som leste som når ein var tretten...
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Loki wrote: Så langt har eg klart å lese cirka 200 sider i sommar, og me er over halvveges. ...
..hva?..er du dårlig? :shock:
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

Sukk, den som leste som når ein var tretten...
Heh..jeg er tretten, ble du sjalu nå? :D
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Siri Sedai wrote:
Loki wrote: Så langt har eg klart å lese cirka 200 sider i sommar, og me er over halvveges. ...
Eh, nei, eg har sommerjobb og lite leselyst. Men skilnaden er liten.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Lothair Mantelar wrote:Storm Front (The Dresden Files) av Jim Butcher. Den første boka i en serie på nitten planlagte bøker om en trollmanns-detektiv. Forhåpentligvis er dette lett sommerlektyre. Hypen vil i hvert fall ha det til det :)
Denne er forresten omarbeida og spilt inn som ei miniserie på en eller annen britisk kanal. Leste anmeldelsa i SFX, som ikke var så overmåtelig begeistra, men en av samboerne mine (som har en mye bedre smak enn alle SFXs redaksjonsmedlemmer til sammen) syntes ikke den var så verst. Bare et lite tips i tilfelle du liker boka, eventuelt ikke gidder lese flere enn en av dem. Og "Supernatural" er da vel ikke så mange sesonger, er den vel? :P
The Drawing of the Dark av Tim Powers. Se Terjes anmeldelse her på forumet for begrunnelsen av dette kjøpet.
Yay! :D
Den anmeldelsa er kanskje litt vel ekstatisk, men det er uten tvil ei meget god bok.
Catch-22 av Joseph Heller. En av verdens beste og morsommeste bøker er hva mine kilder forteller meg.

Omtrent det jeg har hørt, også. Har hatt den stående på ei hylle i snart to år, også, men har ikke fått rota meg til å begynne på den ennå.
- Verg., Aen., 3.315.
davram bashere
Sitter
Sitter

Post by davram bashere »

Loki wrote:
Siri Sedai wrote:
Eh, nei, eg har sommerjobb og lite leselyst. Men skilnaden er liten.
Så vi sliter litt med samme problem (greit så har jeg ikke sommerjobb, men modern og fadern gjør sitt beste for å slite meg ut. Maling, vedklyving, rydding, etc.) Bare gi blaffen i manglende lyst og finn noe du ikke har lest før og som virker spennende så kommer lysten krypende igjen. Dra noen dager på fjellet uten bøker. Det hjelper også.
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

...og jeg som var bekymra for at du (gjelder et par tre stykker her!) ...he ..leste..vel mye!!!!.....så er vi bekymra for at du er syk hvis du ikke har lest noe på 3 dager!

Er det værsjuke!!!
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Uhm, nei, ein hundre sider eller saa i maanaden har vore snittet av skjoennlitteratur (vanlegvis fantasy)-lesing for meg i i alle fall to aar no, ingenting spesielt med det. Enkelte maanadar langt meir, men samtidig enkelte andre langt mindre, saa vanlegvis blir det saappass skremmende smaa mengder ja.
Post Reply