Studentliv og skole

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

davram bashere wrote:Jeg bøyer meg i støvet. Hvilket fag?
Samfunnsfag :D
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Eivind wrote:Har forresten noen hørt noe om dydsetikk? Det er en ny form for meg som det visstnok er viktig å kunne.
Dydsetikken er barn av Aristoteles i hvert fall. Jeg husker ikke stort fra min ex-phil heller desverre, men jeg mener hovedpoenget her er at mennesket skal utføre gode handlinger, dyder, for å bli gode mennesker selv.

Ikke mye til hjelp, men.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Kom opp i norsk muntlig og skal plapre om språkstriden. Herlig :D ! Jeg fikk akkurat samme oppgave som på prøvemuntlig for 3 måneder siden.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Adelaid
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Adelaid »

Ja, da har jeg fått vite standpunkt karakterene mine. Jeg gikk opp i seks fag :D *jobber man så klarer man* I hele forrige uke og denne har vi bare sett på filmer på skolen. Både på tirsdag OG onsdag måtte vi gå på kino som vi måtte betalefor selv. Sukk...forstår ikke hvorfor vi må møte opp i det hele tatt :roll:
The truth is rarely pure and never simple.
Oscar Wilde
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Adelaid wrote:Sukk...forstår ikke hvorfor vi må møte opp i det hele tatt :roll:
Slik er det i militæret og, idag hadde vi 15 km marsj, som er en test vi har hatt før. Neste uke er det forskjellige tester (Godkjent CSS Soldat), som de fleste av oss har greid fra før, men igjennom på ny skal vi. Hadde ikke vært noe problem å dimme i dag, men vi må vente i 15 dager til.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Teknisk sett så har jeg hatt fri i to uker, etter tyskeksamen. Vi har måttet møte opp hver dag, for så å få vite på starten av hver time, at det ikke blir noe av. Så. Jeg har kasta bort to uker :P

Var det ikke slik at Stefan går på Handelshøyskolen nå? Tenker litt på å begynne der til neste år, og lurer selvfølgelig på hvordan skolen er.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Siden jeg er så heldig å bo i Nord-Trøndelag (huh, det må være den første gangen noen har ytret den setningen) vil fylket fra og med neste år gi oss gratis skolebøker og gratis skole-PC. Årets skolebøker kan selges til skolen for halv pris, noe som er 1500 kr mer enn hva vi ville fått hvis de ikke tilbydde seg å kjøpe dem.

I tillegg til dette vil alle som går på videregående ha krav på minst 800 kr i stipend. Yay! Penger til Lotta :P
Det eneste som er surt med denne avtalen er at neste års elever kommer til å få en bærbar PC gratis fra skolen - og den PCen er dobbelt så bra som den jeg fikk i år...

Hrmpf! :)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Hm.. Tror det kom et forslag om at alle i 1. klasse på en av Bodøs videregående skole som tok med en bærbar PC til første skoledag skulle få 4000 kr, men dette ble visst ikke lærerne så veldig glade for. Vet noen av dere andre Bodø-folk om det faktisk gjelder fortsatt eller?
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

I Oppland får man støtte om man kjøper data av skolen, 1000 kr. Utover det er det ikke noe sponsing, såvidt jeg har forstått.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Lothair Mantelar wrote:Siden jeg er så heldig å bo i Nord-Trøndelag (huh, det må være den første gangen noen har ytret den setningen)
Bah, klarte meg uten både laptop og gratis skolebøker, så lenge jeg fikk fritt skolevalg. Møre og Romsdal. ^^
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

OMG jeg skal ikke åpne ei skolebok på over 10 uker!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
davram bashere
Sitter
Sitter

Post by davram bashere »

Jeg tror jeg slipper i 9, men det er herlig det og! Fikk forresten 6 på norsk muntlig.
Dovienya
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Dovienya »

Grattis! :) Hvilket tema trakk du?

Hadde engelsk jeg. Hamlet. Laga tegnefilm. Fikk 6 jeg og, utrolig nok :)
'You'll pardon me if experience suggests that it would be wise to meet unexpected generosity from you from arming myself and putting my back against a wall."
- Father Chains
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Er enig jippi Skole fri.

Gratulerer alle sammen med vel overstått eksamen. Og høye karakterer. Personlig fikk jeg 5er i naturfag og er fornøyd.

Håper alle kommer inn ditt de vill, Vi fortjener det :D
Som vann til tørst strupe
davram bashere
Sitter
Sitter

Post by davram bashere »

Dovienya wrote:Grattis! :) Hvilket tema trakk du?

Hadde engelsk jeg. Hamlet. Laga tegnefilm. Fikk 6 jeg og, utrolig nok :)

Språkstriden.

Jeg har foresten fått mine resultater på skriftlig:

Hovedmål: 4 (denne har jeg klaget på)

Sidemål: 5

Eller kan det nevnes at jeg, veldig overraskende, kom inn på mitt førstevalg. Jeg hadde bare 5,2 i snitt og siden de slapp alle inn var det strengt tatt veldig bortkastet, men den diskusjonen har vi hatt før.
Post Reply