Forgotten Realms

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Forgotten Realms

Post by Asphyxiate »

Forgotten Realms er jo den verden Dundgeon and dragons spillene er satt i. Jeg lurer på om noen har lest bøkene der handlinga er i samma verden.
Kom over noen bøker av hovedarkitekten av Forgotten Realms, Ed Greenwood, nemlig "The Knights of Myth Drannor". Tydelighvis en trilogi, hvor bok 2 er nylig utkommet. Ja, har noen lest noe av dette her? Evt. Shandril's Saga eller The Elminister Series av samme mann..
Manbearpig
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Nope, har ikke lest noen bøker fra D&D.

Men det skyldes at alle sier de er ikke mye bedre enn dritt på en pinne. :P
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Ikke noe for godteposen altså?
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Jeg foretrekker å spille D&D; å lese det har jeg ikke helt sansen for.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

har du prøvd å lese det da? Var innom Outland (i oslo) og der hadde de en hæv med bøker i forbindelse med D&D universet, men aner ikke hvor man skal starte eller slutte..
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Grunnboka er vel vanlegast å byrje med. Hugsar ikkje tittelen i hovudet, men burde framgå rimeleg tydeleg av den. Om du vil vere sikker, slå det opp på wikipedia eller (gisp!) spør betjeningen. Samt, om du vil vere litt vågal og byrje hardt, Dungeon Master-boka og Monster's Manual i tillegg. Dei tre er det vanlegate startpunktet - ei bok for spelarane, pluss to til for han som set i stand spelene.

(Jepp. Eg veit dette trass i å aldri ha spelt det. This, ladies and gentlemen, is called "being a geek.")
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Ninin
Hengiven
Hengiven

Re: Forgotten Realms

Post by Ninin »

Asphyxiate wrote:Forgotten Realms er jo den verden Dundgeon and dragons spillene er satt i. Jeg lurer på om noen har lest bøkene der handlinga er i samma verden.
Kom over noen bøker av hovedarkitekten av Forgotten Realms, Ed Greenwood, nemlig "The Knights of Myth Drannor". Tydelighvis en trilogi, hvor bok 2 er nylig utkommet. Ja, har noen lest noe av dette her? Evt. Shandril's Saga eller The Elminister Series av samme mann..
Har alltid vært skeptisk til bøker basert på spill, også vært skeptisk til alle "Wizards of the coast" bøker, men det er bare meg ^_^
Også kalt Tyr, Old Anger (eller bare et av ordene), Nin, Amon, og Brian. Velg selv :D
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Asphyxiate wrote:har du prøvd å lese det da? Var innom Outland (i oslo) og der hadde de en hæv med bøker i forbindelse med D&D universet, men aner ikke hvor man skal starte eller slutte..
Leste The Dragonlance Chronicles (som begynner med denne boka) for tre år sida, og kan ikke akkurat si det ga mersmak. Litt for mye substansløs action for min smak, selv om det jo var helt grei adventureaction. Denne trilogien regnes ellers såvidt jeg har forstått som noe av det beste Dl-serien har å by på, så den er sikkert et grei sted å begynne. Legenden om Tvillingene skal visst også være relativt god, har jeg hørt. Som du ser er den også oversatt til norsk, faktisk.

Loki: Hovedboka er ganske enkelt Player's Handbook, eller ganske enkelt PHB.
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Terje wrote:Loki: Hovedboka er ganske enkelt Player's Handbook, eller ganske enkelt PHB.
Akkurat. Så det går rimeleg greit fram av tittelen. :)
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Forholdsvis, ja. :)
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Det er vel det same som å sei "Relativt sett, ja", og alt er jo som kjent relativt, så.... Spaaam! J'accuse! ;)
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

J'admittence! J'admittence!

(Og ja, dere som gjetta at jeg ikke kan det dugg fransk, dere har rett.)
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ikkje eg heller. Men kvifor skulle me la ein bagatell som å ikkje kunne språket stoppe oss i å skrive det?
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Terje wrote:
Asphyxiate wrote:har du prøvd å lese det da? Var innom Outland (i oslo) og der hadde de en hæv med bøker i forbindelse med D&D universet, men aner ikke hvor man skal starte eller slutte..
Leste The Dragonlance Chronicles (som begynner med denne boka) for tre år sida, og kan ikke akkurat si det ga mersmak. Litt for mye substansløs action for min smak, selv om det jo var helt grei adventureaction. Denne trilogien regnes ellers såvidt jeg har forstått som noe av det beste Dl-serien har å by på, så den er sikkert et grei sted å begynne. Legenden om Tvillingene skal visst også være relativt god, har jeg hørt. Som du ser er den også oversatt til norsk, faktisk.

Loki: Hovedboka er ganske enkelt Player's Handbook, eller ganske enkelt PHB.

Leste vel den for et drøyt år tilbake. Har ennå ikke giddet å fortsette på neste bok :roll:
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Var inne på diskusjon.no hvor noen tydeligvis forgudet Dragonlance-bøkene, men folk er jo vanligvis idioter, så hvorfor skulle ikke han/de her også være det?
Manbearpig
Post Reply